Sisko pyys palkkiota lapsenvahtina olosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

samperi

Aktiivinen jäsen
21.01.2006
32 905
6
38
Miä siis vietin sairaalassa puoltoista viikkoa.
Sisko tuli tänne 200 kilsan päästä auttamaan lapsenhoidossa
(ehkä sen 5 päivää hoiti klo 10-16)

Lähtivät tuossa sunnuntaina ja nyt alkoi viestiä satamaan, kun olisi mielestään ansainnut jonkun korvauksen

Meillä systeemi on toiminu aina niin, että ollaan toisiamme tähän asti autettu ilman rahallista korvausta

Sisko asui siis äitimme luona, jossa oli ilmaiset ruuat ja autolla sai ilmaseks ajella

Mun miehen kanssa ovat keskenään sopineet hoitosysteemit ja luulin myös, että raha-asiat, mut ei sit ilmeisesti..

Että nyt pitäs sitten satanen hälle antaa (matkan osus 30 ekee) :whistle:

Jos mun sisko pyytäis rahallista korvausta mun lapsen vahtimisesta niin kyllä hiukan pitkään kattosin.
Eikä ole kertaakaan mulle tullut mieleen pyytää hältä rahaa, kun oon hänen lapsii vahtinut.

Mut kaikki tietysti tyylillään.

Meillä on toiminu tää tapa, että vuorotellaan..
Sisko oli joku aika sitten väsy, niin niiden tyttö oli viikon täällä- eikä rahasta edes puhuttu
Useasti oon hypänny vaan junaan ja menny niitä auttamaan, jos on ollut sellainen tilanne

Nyt en vaan ymmärrä, et mikä on muuttunu :/ ?
Toiseen suunta matka on sentään maksettu siskolle

Ja sitten ihmettelen taas tätä, et miks nää ei keskustellu asioita sillä aikaa, vaan aletaan heittelemään kettumoisia viestejä :/

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Meillä on toiminu tää tapa, että vuorotellaan..
Sisko oli joku aika sitten väsy, niin niiden tyttö oli viikon täällä- eikä rahasta edes puhuttu
Useasti oon hypänny vaan junaan ja menny niitä auttamaan, jos on ollut sellainen tilanne

Nyt en vaan ymmärrä, et mikä on muuttunu :/ ?
Toiseen suunta matka on sentään maksettu siskolle

Ja sitten ihmettelen taas tätä, et miks nää ei keskustellu asioita sillä aikaa, vaan aletaan heittelemään kettumoisia viestejä :/

no kysyitkö siskoltas että miksi vaatii nyt rahaa kun et sinäkään ole sitä häneltä saanu?

Ja yleensä systeemi on toiminu vielä niin, et kun tuleevat tänne kylään, miä hoidan heidän tyttöään, pidän yötä yms ja harvoin ottaavat meidän poikaa hoitoon
Ja rahaa olen aina lainannu, kun oon vaan pystyny :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Miksi hän pyytää yhtäkkiä rahaa jos tähänkin asti on asia hoidettu ilman palkkaa?

No ei tietoakaan :(
Olisinhan miä saanu sossusta lapsenhoitoapua, sen sanoin siskollekkin..
Isäni hoiti muut päivät poikaa ja bensat maksettiin ja isä on tyytyväinen
Ihan sentakia, kun pystyi olemaan avuksi

No minä olisin niin veemäinen että maksaisin, hampaat irvessä, mutta sanoisin kyllä myös että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Eli siihen loppuis sit hyväntekeväisyys sunki osalta. En tiedä, outoa tuo että sitten vasta perästäpäin aletaan vaatia palkkaa jos sitä ei ole tähänkää asti maksettu puolin jos toisin.

Mä ja mun sisko hoidetaan toistemme lapsii eikä aina edes vuorotellen eikä tod pyydetä rahaa! Sama kaikkien kavereiden kans! Mä ymmärrän palkan maksamisen esim. jollekki siskon pojalle ikää 18v ja jos tulis meille hoitaa muksui ni voisin maksaa pikkasen vaivan palkkaa mut käsitin et täski kysees kuitenki aikuinen ihminen!

Minä maksaisin siskolleni, jos kerran pyytää ja maksaisinpa vielä enemmän kuin haluaa. Mutta sanoisin kanssa, että voitaisiin ensi kerralla sopia hinta etukäteen. Ja sitten kysyisin ihan suoraan, että mistä moinen pompahti, onko kyllästynyt vastavuoroisuuteen vai rahavaikeuksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No minä olisin niin veemäinen että maksaisin, hampaat irvessä, mutta sanoisin kyllä myös että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Eli siihen loppuis sit hyväntekeväisyys sunki osalta. En tiedä, outoa tuo että sitten vasta perästäpäin aletaan vaatia palkkaa jos sitä ei ole tähänkää asti maksettu puolin jos toisin.

No tolla menetelmällä ei saa ku riitoja aikaan. Tuskin se on tarkotus.

Siskon kanssa ei saa ku riidan aikaseks, kun en suostu sen pyyntöön
Maksetaan sitten se niiden kotimatka

Laitoin kyllä viestiin, et oonhan minäkin niiden apuna ollut, eikä ennenkään oo rahoja karhuttu
Ja huomautin vielä, et kivempi ja reilumpi olis, kun puhuttas asiasta naamatusten(sunnuntaina kävivät tässä ennen lähtöä)

Olo on kuin pölkyllä olis ohtaan tullu :ashamed:

Yhteistyössä