Sisko oottaa neljättä pentua

• Viestiketjun aloittaja "sis"
  • Ensimmäinen viesti
"huoh"
Siis ootko sä kade vai mistä moinen hiiltyminen? Siskos elämän ei pitäisi sulle kauheasti kuulua. Hänellä on kai oikeus päättää itse lapsilukunsa. Onko sinulla lapsia?

Neljä alkaa olla jo ihan hyvä alku.
Kahdeksan lisää jos vielä saa, niin hipoo jo kadehdittavaa perhekokoa.

:)
Minulla on vain kaksi lasta, ja tähän se jääkin mutta myönnän miettiväni miten ihana asia iso sisaruskatras voi parhaimmillaan olla.

Asiaan. Jos ap:n sisko on joku holtiton alkoholisti, ongelmainen tukien väärinkäyttäjä niin ymmärrän harmituksen, mutta silloinkin kehottaisin ap:ta itseään auttamaan siskoaan.

[QUOTE="sis";27085314]Mulla on 2, ja enenpää ei tule. Osaan näet käyttää ehkäsyä mieheni kanssa, tuo siskoni ei ole tätä vielä ilmeisesti tajunnut.
Ja kun joku kysyi, enkö ole hänelle ehkäsystä puhunut, niin olen kyllä. Ja kun ilmotti oottavansa tätä neljättä, kerroin kyllä suoraan mielipiteeni.[/QUOTE]

Eli fiksuna ihmisenä onnittelit, koska tajuat että ihmiset ovat erilaisia ja optimaalinen perhekokokin heillä erilainen?

:)

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Minulla on vain kaksi lasta, ja tähän se jääkin mutta myönnän miettiväni miten ihana asia iso sisaruskatras voi parhaimmillaan olla.

Asiaan. Jos ap:n sisko on joku holtiton alkoholisti, ongelmainen tukien väärinkäyttäjä niin ymmärrän harmituksen, mutta silloinkin kehottaisin ap:ta itseään auttamaan siskoaan.
En minä oikeasti ajattele 12 lasta kaikille sopivaksi ihanteeksi.
Ap:n aloitus vain kirvoitti halun leikkiä yhtä tyhmää...

;)

"sis"
[QUOTE="vieras";27085350]Sinäkö ne lapset joudut hoitamaan??? kannattaa varmaan sitte pysyä erossa, jos et kestä tuollaista.[/QUOTE]

Kyllä, muunmuassa minä. Sisko ja hänen mies ovat ikuisuus työttömiä, toisella on ammattikoulu käytynä, toisella ei edes sitä. Tuntuvat töiden siasta tehtailevan nyt lapsia sitten. Entistenkin hoitamisessa on jo ihan tarpeeksi kädet täynnä eikä piisaakaan.
Kyllä mä olen nyt pettynyt siskooni pahemman kerran, ja se tietää sen varsin hyvin (olen isosisko joka siitä aina huolehtii).
Lapset on ihania, mutta kun... väehempikin riittäisi.

vpa
[QUOTE="sis";27085423]Kyllä, muunmuassa minä. Sisko ja hänen mies ovat ikuisuus työttömiä, toisella on ammattikoulu käytynä, toisella ei edes sitä. Tuntuvat töiden siasta tehtailevan nyt lapsia sitten. Entistenkin hoitamisessa on jo ihan tarpeeksi kädet täynnä eikä piisaakaan.
Kyllä mä olen nyt pettynyt siskooni pahemman kerran, ja se tietää sen varsin hyvin (olen isosisko joka siitä aina huolehtii).
Lapset on ihania, mutta kun... väehempikin riittäisi.[/QUOTE]

Mikä pakottaa hoitamaan toisten lapsia?

joo, tiedän kyllä tollasen, joka tekee lapsen aina kun edellinen täyttää kolme ja tarvis lähtee hakee töitä. Vähän aikaa työttömänä nostaa tukea ja sitte taas synnyttää..nyt alkaa ikä tulla vastaan, vaan vieläkin ajattelee, että josko tekis yhden vielä. mutta olen ajatellut, ettei se asia mulle kuulu, koska mä en niitä joudu hoitamaan ja tosiaan hienosti näyttää hoitavan lapsensa. Ihmetyttää vain.

"sis"
Mikä pakottaa hoitamaan toisten lapsia?
Totta kai mä omaa perhettäni autan. Enkä mä nyt sano että mun pitäs hoitaa siskon lapsia tai että mun täytys hoitaa niitä. Mutta kyllä minäkin siis heitä hoitelen ja heistä kannan vastuuta tätinä.

Mutta se nyt ei ollut tässä se pointti. Olen vaan niin vihanen tästä raskausuutisesta, kun tilanne on mikä on. Siskon pitäis nyt miehensä kanssa keskittyä etsimään toimeentuloa jo olemassa olevalle perheelle, eikä kasvattaa sitä entisestään.

kkkkkk
miks se on sulta pois jos siskollasi on neljä lasta?? jokaisen oma valinta paljonko lapsia haluaa.

mä voisin sanoa susta että vaan kaksi lasta (tietenkin tyttö ja poika) kuinka kliseistä..

"sis"
miks se on sulta pois jos siskollasi on neljä lasta?? jokaisen oma valinta paljonko lapsia haluaa.

mä voisin sanoa susta että vaan kaksi lasta (tietenkin tyttö ja poika) kuinka kliseistä..
Ei ole tyttö ja poika.

Mä nyt olen vaan sitä mieltä, että yks lapsi per aikuista kohti perheessä on maksimi määrä lapsia, eli kahden aikuisen taloudessa 2 lasta on maksimi. Jo maailman tilannettakin ajatellen, plus muutenkin.

Voit rauhassa sanoa kahta lasta kliseeksi, ehkä se on kliseistä siksi että enimmällä osalla naisia on päässä vielä tolkku.

[QUOTE="sis";27085674]Ei ole tyttö ja poika.

Mä nyt olen vaan sitä mieltä, että yks lapsi per aikuista kohti perheessä on maksimi määrä lapsia, eli kahden aikuisen taloudessa 2 lasta on maksimi.[/QUOTE]

Eli jos haluaa kolmannen lapsen, on hankittava parisuhteeseen kolmas osapuoli? Joo, semmosen perheen mäkin haluan :)

Yhteistyössä