Sisarukset samassa huoneessa

Kirppu
No meillä on 9v. poika ja 7v. tyttö sillätavalla samassa huoneessa, että ei ole väliovea, ainoastaan suuri avoin oviaukko "huoneiden" välillä.
Ovat ihan tyytyväisiä tilanteeseen, ei ole tarvetta sen kummempaan yksityisyyteen. Vaatteiden vaihto ym. on OK, kyllähän me yhdessä saunotaankin.
Ja tilanpuutteen takia tämä järjestely tulee jatkumaan vielä useamman vuoden.
 
gg
mä olin veljeni kanssa samassa huoneessa siihen saakka kun olin 10v. Veli oli sillon 6v. Ja sitten uudemman kerran oltiin samassa huoneessa puolisen vuotta sillon kun minä olin 16v ja veljeni siis 12v.
 
poikia3
Mulla oli itseäni 2 vuotta nuoremman siskon kanssa yhteinen huone siihen asti kunnes muutin pois kotoa.

ja nyt meidän pienet pojat 5 ja 8 veet jakavat huoneen, eikä meillä ole aikomusta muuttaa tästä asunnosta ilman lottovoittoa. Vanhin on nyt 13, eli ehkä saavat nuoremmatkin jossain vaiheessa omat huoneet.

Pakkotilanteessa me vanhemmat muutetaan ruokailutilaan, jolloin lapset saavat omat huoneet.
 
...
mä olin mun veljen kanssa samassa huoneessa muksusta siihen asti kun täytin 14, veli 16 ja isosisko muutti kotoa niin saatiin omat huoneet. Kieltämättä silloin sitä jo alkoi kaipaamaan kun alko olla poikakaveria yms. Mutta hyvin meillä yhteiselo sujui, tottakai joskus otettiin yhteen, niinkun nyt kaikki sisarukset. Kerran mulla oli pari kuukautta oma huone (muistaakseni eka luokalla). Kerran kapinoitiin kun veli oli yläasteella, mä ala-asteella ja siirreltiin hyllyt keskelle huonetta. Tosin, me ei enää mahduttu leikkimään niin siirrettiin ne samantien takasin, ja taas sujui yhteiselo hyvin. Me kyllä oltiin tosi paljon samanlaisia veljen kanssa. Pelailtiin yhdessä, painittiin, naurettiin jne. Ei ole traumoja kummallakaan.
 
Kiva tietää että on ihan pitkälle toiselle kymmenellekin asti sisarukset olleet yhteisessä huoneessa.

Katsotaan siunaantuuko meille vielä kolmas niin sitten olisi kahden jaettava huone, sitten joskus..
 

Yhteistyössä