sisältääkö maitoproteiinia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pönttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pönttö

Vieras
Meidän pitäis välttää kokonaan maitoa ruokavaliossa ja nyt jäätiin miettimään sisältääkö atrian kanafile maitoa vai ei... Tuoteseloste sanoo näin:

broilerin filee (70%), vesi, rypsiöljy, maltodekstriini, suola (1%), happamuudensäätöaineet (E 326, E 262, E 330), glukoosi, mausteet (mm. sinapinsiemen, korianteri), hiivauute, stabilointiaineet (E 451, E 450), emulgointiaine soijalesitiini, sakeuttamisaineet (ksantaanikumi, guarkumi), aromit (mm. kerma, paprika, juustokumina, muskotinkukka, neilikka, inkivääri), säilöntäaineet (E 202, E 211)

Ja hakutuloksella atrian sivulta tuote tulee maidottomien listalle. Mitä kuitenkin on AROMI: KERMA? Osaiskohan kukaan auttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja mmmm:
Mun mielestä aromit ovat juuri sitä itseänsä. Eli en uskaltaisi syödä tuossa tapauksessa. Voin olla kyllä väärässäkin.

T.allergisen äiti

Mun mielestä aromeja on kolmenlaisia eli luontaisia (on sitä itseään) luontaisen kaltaisia (voi olla jotain sinnepäin) ja täysin keinotekoisia, joilla ei ole mitn. tekemistä alkuperäisen kanssa! Noi on sit vähän vaikeita, jos ei ole eritelty!

Mä olen lukenut jostain allergiasivuilta että aromit ovat sitä itse ainetta. Mutta toisaalta tuossa kanassa sitä varmaan on niin älyttömän vähän että täytyy olla joku superherkkis että tulee jotain.

Mutta helpompi ostaa naturellia, parempaakin..

On käsittääkseni maidoton, mutta jos on allergiaepäilyjä en itse ole noita valmiiksimarinoituja syönyt. Niissä on niin paljon kaikenlaista, että on vaikea sanoa, mistä mahdolliset oireet johtuu.

Meillä on entinen mega-allerginen lapsi, nykyisin vähän vähemmän allerginen! Mä uskaltaisin tuota syödä varmaan tuon maidon puolesta, mutta muuten en kyllä söisi valmiiksi marinoitua, koska niissä on vaikka ja mitä! Meillä ei lapselle nuo marinadit sovi oikein vieläkään, vaikka kaikki lihat, maidot sun muut käy. Niissä on tosiaan semmoinen sekoitus kaikkia mausteita ja lisäaineita, et aika suurella todennäköisyydellä oireita jostain irtoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meistä tuli juuri naturellin ystäviä... Ihan liian vaikeeta yrittää suomentaa noita sisällysluetteloita. :) Kiitos!

Suosittelen! nimim. kahden maitoallergisen tytön äiti :)
Kaikenlisäks järkyttävää kun katot totat tuoteselostetta että mistä sä oikein maksat tossa 'lihassa', 70% lihaa ja 30% kaikken 'ylimääräistä'!

Minulle on tullut kamalat vatsavaivat kanojen marinadeista, johtuen tuosta kermasta! Olen erittäin herkkä kaikelle maidolle. Jos arvelluttas, ei kannata ostaa. Parempi kun maustaa itse, tietää mitä tekee!

Yhteistyössä