sirkkelöinti sunnuntaiaamuna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "näinpä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei minua häiritse, mutta ymmärrän, että jotakin muuta voi häiritä. Palvelutalossa vanhukset on olleet hereillä jo tuntikausia, niitä tuskin haittaa siis unen puolesta, muuten voi tietty häiritä.

[QUOTE="näinpä";28902634]Oisko teistä ok alkaa klo 9.00 sirkkelöimään sunnuntaiaamuna? 100 m säteellä monta omakotitaloa ja vanhusten palvelutalo.[/QUOTE]

On. Kaikilla ei ole aikaa makailla koko päivää.

[QUOTE="juupa juu";28902657]On joo, monella kuitenkin viikonloput ainoita vapaita, jolloin voi touhuilla.[/QUOTE]

Minä olen tärkeä ja kiireinen ihminen! Minä näyn ja kuulun! Minä! Kuningas! Minä!

Kyllä ehdottomasti olis ok. Yhdeksän ois just hyvä raja tollaselle, ihan klo 8 en ehkä kehtais :) mutta eipä sekään mua haittais jos joku toinen sirkkelöisi.

[QUOTE="juu";28902685]Minä olen tärkeä ja kiireinen ihminen! Minä näyn ja kuulun! Minä! Kuningas! Minä![/QUOTE]

Minun kauneusuneni ylittää muiden tekemiset! Olkaa hiljaa koko maailma kun nukun!

Mun mielestä on ok. Ja tuskin tuota joka sunnuntai kuitenkin tapahtuu. Jos on tollasia hommia tehtävänä, niin toki niitä saa tehdä, vaikka sitten sunnuntaina. Klo 9 on ihan hyvä aika aloitella.

Minua ei kyllä työnäänet häiritse, ollaan muutenkin aamuvirkkuja. Meillä ei ihan liki naapureita ole mutta heinänteon aikaan lähipelloilla kyllä pyörii esim traktoreita, puimureita jne. vuorokauden aikaan katsomatta, siis myös yöllä.

meillä on tapana olla sunnuntaina äänettömiä. Ruohonleikkuut ym tehdään muina päivinä, että naapurit saavat viettää sunnuntaina rauhassa =) meitä ei kyllä haittaa moiset äänet, mutta jotenkin tuo on takaraivossa.

No ei kyllä olisi ok. Melko itsekeskeistä, ja hyvän tavan vastaista. Ennen on käsittääkseni ollut kirjoittamaton sääntö, että äänekkäitä hommia ei tehtäisi sunnuntaina. Ymmärrän kyllä että joku ajan puutteen takia, leikkaa nurmikkoa, remontoi yms. sunnutaisinkin, mutta vois kyllä vähän myöhempään sen aloittaa...

Ihan ok. Kunhan ei ole joka-aamuinen tapa alkaa jotain vempelettä huudattamaan.

Nykyään niin monet tekee vuorotyötä, että se "sunnuntaiaamu" saattaa olla jollakin vaikka keskiviikkona! Ihan mahdotonta löytää aikaa, joka sopisi kaikille. Joku on töissä yöt, nukkuu päivät. Heille tämä ns. normaalirytmi muilla voi olla aika viheliäinen. Juuri kun käy nukkumaan, alkaa kaikki elämä ympärillä. Siltikään en muista lukeneeni/kuulleeni valituksia asiasta? Mutta valituksia yöajan- tai just sunnuntaiaamujen satunnaisista metelöinneistä sen sijaan jatkuvasti. Että voisihan sitä jokainen vähän koittaa sopeutua. Kenenkä rytmin mukaan maailma pyörii?

[QUOTE="Sirkkeli";28902860]No ei kyllä olisi ok. Melko itsekeskeistä, ja hyvän tavan vastaista. Ennen on käsittääkseni ollut kirjoittamaton sääntö, että äänekkäitä hommia ei tehtäisi sunnuntaina. Ymmärrän kyllä että joku ajan puutteen takia, leikkaa nurmikkoa, remontoi yms. sunnutaisinkin, mutta vois kyllä vähän myöhempään sen aloittaa...[/QUOTE]

Ennen ja ennen!

Ennen oltiin töissä ja koulussa lauantaisinkin! Ennen ei ollut kaupat sunnuntaisin auki!

Jos kaipaat entistä aikaa, niin muistutan, ettei ennen ollut kotitietokoneita saati nettiä...

Asun okt-alueella ja harva täällä sirkkelöi sunnuntaisin klo 9.00 aamulla. Ymmärretään kyllä, jos jollakin on selvästi projekti päällä ja sen kanssa ehtii touhumaan vain vapaalla.

Mutta se klassinen tapa antaa naapurin aamuun asti kestäneistä möykkäbileistä takaisin on nimenomaan tehdä äänekästä niin aikaisin kuin kehtaa.

Mun mielestä sunnuntai ei ole enää nykyään samanlainen pyhäpäivä kuin ennen. Ennen oli kaupatkin kiinni sunnuntaisin, ei ole enää. Klo 9 voi hyvin jo alkaa sirkkelöimään tai tekemään jotain vastaavaa.

Mulle ei ole pyhiä olemassakaan, olen aina tehnyt vuorotyötä.

[QUOTE="vieras";28902928]Mun mielestä sunnuntai ei ole enää nykyään samanlainen pyhäpäivä kuin ennen. Ennen oli kaupatkin kiinni sunnuntaisin, ei ole enää. Klo 9 voi hyvin jo alkaa sirkkelöimään tai tekemään jotain vastaavaa.

Mulle ei ole pyhiä olemassakaan, olen aina tehnyt vuorotyötä.[/QUOTE]

Minäkin olen elämäni tehny vuorotyötä. En ole uskonnollinen, pyhäpäivät ei siinämielessä erityisiä. Mutta kyllä monille se sunnuntaiaamu voi olla viikon rauhallisin ja hitain aamu. Joo kaupat on auki sunnuntaisin, mutta miksi ne aukeavat vasta puoliltapäivin.

[QUOTE="vieras";28902894]Ennen ja ennen!

Ennen oltiin töissä ja koulussa lauantaisinkin! Ennen ei ollut kaupat sunnuntaisin auki!

Jos kaipaat entistä aikaa, niin muistutan, ettei ennen ollut kotitietokoneita saati nettiä...[/QUOTE]

Niin. Eli parannusta on joillain elämänaloilla tullut. Ennen oli hyvät tavat, nykyisin ei. Ne olisi saanut säilyttää, vaikka maailma muuttuis kuinka muuten.

Me ollaan oltu tuossa vaiheessa hereillä jo 4-3 tuntia. Saa sirkkelöidä. Meillä ei ole sirkkeliä, mutta ruohoa on kyllä leikattu tuohon aikaan :) kerran muuten menin rajanaapurilta lauantaiaamuna kysymään yhtä juttua, kello oli jo yli kymmenen. Ajattelin, että onhan se jo hereillä. Vaan eipä ollutkaan :O Me oltiin jo ehditty tehdä vaikka mitä sinä aamuna... Jos miettisin, että mitä voin tehdä, ettei naapurit herää, niin voisin varmaan aloittaa jommat vasta puoliltapäivin.

Yhteistyössä