Pyyntö naapurille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirsikka

Vieras
Kun lähdet aamulla liikenteeseen lastesi kanssa (tänäkin aamunakin klo 6.35 ), voisitko pitää ne lapset sen verran lähellä ettei heille tarvitse kailottaa kurkku suorana? Ja kerro lapsillesikin, että sunnuntaiaamuna ennen seitsemää pihalla ei tarvitse huutaa.

Kiitos :)

Voisiko tämä viesti mennä myös minun naapurilleni lapsineen. Koskien myös iltoja ja öitä kun palaavat mökiltä. Ja kaikkia ovia ei tarvitse paiskoa, eikä huutaa ja puhua kovaan ääneen kello kakstoista yöllä.

tämä viesti voisi mennä muunneltuna myös naapurustoni vähemmistökulttuurien edustajille kun pihalla huutaminen tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus vaikka kaksi aikuista ihmistä vain "keskustelisi" arkisista asioista...

Ei me tahallisesti möykätä ja yrittämällä yritetä kaikkia herättää, mutta meillä lapset heräävät n. aamukuudelta oli sitten pyhä tai arki. Eikä noita millään pitele aamulla kolmea tuntia kuiskailemassa ja villasukkasillaan hiipimässä varpaillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Voisiko tämä viesti mennä myös minun naapurilleni lapsineen. Koskien myös iltoja ja öitä kun palaavat mökiltä. Ja kaikkia ovia ei tarvitse paiskoa, eikä huutaa ja puhua kovaan ääneen kello kakstoista yöllä.

Tule kertomaan tuo mun lapsilleni! Paiskovat jatkuvasti ovia, vaikka miljoona kertaa olen asiasta sanonut. Kehtaavat vielä siskonsa kanssa riidelläkin, jopa kovaan ääneen. Vaikka olen kieltänyt.

Asutaan onneksi omakotitalossa, vaikka kuuluuhan se paiske varmaan kesällä naapuriin kun on ikkunat auki. Mutta jospa se jonkun muun sanomana menisi paremmin perille. Kun mua eivät näy uskovan.

Alkuperäinen kirjoittaja r:
Ei me tahallisesti möykätä ja yrittämällä yritetä kaikkia herättää, mutta meillä lapset heräävät n. aamukuudelta oli sitten pyhä tai arki. Eikä noita millään pitele aamulla kolmea tuntia kuiskailemassa ja villasukkasillaan hiipimässä varpaillaan.

Niin on aivan pakko lähteä sitten pihalle huutamaan, että kaikki varmasti kuulee?

ja lapsille pitäisi laittaa ilmastointiteippiä suun eteenkö? Se nyt vaan on sellainen juttu, että jos on aikaisin herääviä mukuloita, niin aika vaikeaa niitä on hiljaisina pitää. Toisilla ihmisillä on kova ääni ja vaikka kuinka yrittää hissutella niin ei se noin vaan onnistu. Aina jotakin häiritsee. Itse olen 3-vuorotyössä ja kun yövuorojen jälkeen en enää pystynyt nukkumaan rivitaloelämän takia, niin muutimme omakotitalooon. Nyt pystyn taas nukkumaan.

Ei se varmaan täällä kirjottelemalla lopu:( Ikkuna tai ovi auki ja "TURPA KIINNI" huuto ni varmaan pariks viikoks hiljenee. (ei koske noita vähemmistön edustajia) sieltä voi tulla vaik puukosta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r:

Niin on aivan pakko lähteä sitten pihalle huutamaan, että kaikki varmasti kuulee?

Sanoinko että huudamme pihalla?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mikset niille suoraan sanonut? Ikkunasta vaikka, isoon ääneen?

Ovat naapuripihalla. Kävisin ystävällisesti sanomassa, mutta tulevat jostain sisäpihan puolelta (iso rivitaloyhtiö) ja ei tämä nyt enää niiiiin suuri ongelma ole, tulipa vain mieleen laittaa aloitus.

Lomalla kieltämättä vähän harmitti, mutta lohduttelin sitten itseäni, että ainakin olen lomalla, he selvästi eivät :D

onko sitten hyväksyttävämpää se että lapset huutavat pihalla klo 23 asti ja juoksevat käytävillä ja potkivat palloakin sisätiloissa.

Täällä se on enemmän sääntö, jos jossain perheessä menn
än nukkumaan esim enne 21, niin sille naureskellaan. Nämäkin perheet kuitenkin sellaisia joissa pieniäkin lapsia , ja osa myös menee aamusin kouluunkin. he sitten valittavat jos lauantaiaamuna menent klo 10 hiekkikselle leikimään kvoemmalla äänellä, että ei saa herättä toisia. onko oikin.
kyllä lapset mun mielestä saa viikonloppuisn mennä leikkimään heti kun hiljaisuus päääätty, kunhan ei ihan ikkunoiden alla huuda. ja klo 20 jälkeen pitäis lasten leikiä sen verran hilja ja sellaisia leikkejä etti muut häiriinny.

Riippuu tietenkin kovasti minkä ikäisistä lapsista on kyse. Voiko olettaa, että lapset jo ymmärtävät sen, että ei tarvitse huutaa ja meluta. Se kuitenkin esim leikeissä unohtuu todella helposti. Pienet lapset eivät hahmota esim kellon aikoja niin helposti.

Mitä aikuiseen tulee. Hän kyllä voisi käyttää pienempää ääntä etenkin noin aikaiseen aamulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
onko sitten hyväksyttävämpää se että lapset huutavat pihalla klo 23 asti ja juoksevat käytävillä ja potkivat palloakin sisätiloissa.

Täällä se on enemmän sääntö, jos jossain perheessä menn
än nukkumaan esim enne 21, niin sille naureskellaan. Nämäkin perheet kuitenkin sellaisia joissa pieniäkin lapsia , ja osa myös menee aamusin kouluunkin. he sitten valittavat jos lauantaiaamuna menent klo 10 hiekkikselle leikimään kvoemmalla äänellä, että ei saa herättä toisia. onko oikin.
kyllä lapset mun mielestä saa viikonloppuisn mennä leikkimään heti kun hiljaisuus päääätty, kunhan ei ihan ikkunoiden alla huuda. ja klo 20 jälkeen pitäis lasten leikiä sen verran hilja ja sellaisia leikkejä etti muut häiriinny.

Onhan nyt kesä tietenkin ja lapset olleet lomilla niin vanhemmat antaa hieman vapauksia nukkumaanmenoajan suhteen, mutta itse kyllä vedän rajaa siihen kun täällä ollaan välillä jopa 00 aikaan huutamassa pihalla eli "leikkimässä"

Yhteistyössä