Sinun päivärytmisi? Idea tuli blogi keskustelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päivän kulku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lapset 3v ja 9kk, mies töissä minä kotona. Arki rullaa aika samalla rytmillä.

7 vauva herättää, mies töihin. Juon kahvit, luen lehden.
8 esikoinen herää, lapsille aamupalaa. Isompi katsoo boxilta aamun ohjelmat. Itselle aamupesut, pyykkikone ja tiskikone päälle. Lapsille aamupesut ja päivävaatteet
10 Ulos koko porukka, vauva nukkuu noin 2h.
12 sisälle. Lounasta, yleensä edellisen päivällisen jämät.
Leikkiä, kyläilyä, kauppa-asioita tässä välissä
14.30 välipalaa jos ei ole käyty kahvilassa/kahviteltu kylässä
15 vauva ulos, nukkuu noin 2h. Isompi katsoo noin 30min lastenohjelmia ja lepää. Itse luen lehtiä, surffaan tai valmistelen päivällistä tms. Sitten tehdään palapelejä, muovaillaan, askarrellaan tms.
17 vauva herää, mies tulee töistä, ruoka, jonka jälkeen mies leikkii lasten kanssa, mä siivoan keittön.
18-19 toinen vanhemmista ulos esikoisen kanssa
19.30 iltapala, mies huolehtii. Mä siivoan keittiön, laitan pyykkiä yms
20 kylpy, suihku
21 lastenhuone viimeistää hiljenee
sen jälkeen omaa aikaa. Katsotaan telkkaria, luetaan yms. noin 23 nukkumaan

Tuo 9-15 on täällä myös se aika mikä on varattu tavallisille virikelapsillekin. :)

Juu, mä olin kanssa viime vuonna "huono" virikelapsen äiti, kun annoin keskimmäisen jatkaa tutussa päiväkodissa (max 15 hoitopäivää/kk ja max 5h eli 9-14). Silloin päästiin hakemaan klo 14 kun vauva nukkui rattaissa.

Nyt kun tuo 1v nukkuu päiväuniaan sisällä, niin keskimmäinen on eskarissa normaaliajan eli 9.30 - 13.30 ja sen päälle hoidossa korkeintaan klo 15 asti (yleensä ehditään hakea suoraan välipalapöydästä eli klo 14.30) mutta eskarin päättymisaikaan ollaan aina unilla.

Meitä on minä, 19 v poika ja koira. Herään arkisin yleensä noin klo 8, käytän koiran ulkona, heitän mahdolliset pyykit pesukoneeseen, otan ison mukillisen kahvia ja kiipeän raput ylös työhuoneeseen. Aloitan päivän lukemalla siihen asti tulleet sähköpostit. Pari tuntia myöhemmin keitän lisää kahvia, nostan pyykit koneesta ja jatkan töitä. Joskus yhden hujakoilla kokkaan joko nopeasti jotain lounasta tai teen voileipää. Ja keitän lisää kahvia. Syön koneen ääressä töitä jatkaen. Viiden korvilla alan laittamaan päivällistä ja palaan takaisin töiden ääreen. Sitten pojan kanssa syödään, raivaan keittiön, teen ehkä jotain muita hommia ja palaan koneelle jatkamaan töitä. Yhdeksän hujakoilla käyn laittamassa mahdolliset mielenkiintoiset tv-ohjelmat ajastimella tallentumaan ja joko teen kotihommia tai jatkan töitä. Puolen yön pintaan käytän koiran ulkona, teen mahdolliset valmistelut seuraavan päivän ruokia varten ja menen katsomaan tallenteelta tv-ohjelmia. Klo 3-4 sammutan valot ja alan nukkumaan.