Sinun koulutuksesi ja palkkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmmmhp"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kauppatieteiden maisteri, 3600, mutta tuolla palkalla en aio hoitovapaalta töihin palkata vaan odotan useamman satasen korotusta tai vaihdan firmaa. Meillä siis ei ole mitään sopimuskorotuksia tällä alalla, viimeksi olen saanut palkankorotuksen v. 2009.

[QUOTE="KTM";26263623]Kauppatieteiden maisteri, 3600, mutta tuolla palkalla en aio hoitovapaalta töihin palkata vaan odotan useamman satasen korotusta tai vaihdan firmaa. Meillä siis ei ole mitään sopimuskorotuksia tällä alalla, viimeksi olen saanut palkankorotuksen v. 2009.[/QUOTE]

Neuvotteluasemasi ei ole kaikkein otollisin silloin kun olet juuri hoitovapaalta työelämään palannut.

Lähihoitaja, peruskk palkka 2060€ + kokemuslisät + vuorolisät. Ja näistä verottaja vie sitten "omansa". Tällä hetkellä osittaisella hoitovapaalla, käteen jää 1700-1800€/kk, onneks kohta täydellä työajalla, saa ees vähän enempi :)

[QUOTE="vieras";26263760]Neuvotteluasemasi ei ole kaikkein otollisin silloin kun olet juuri hoitovapaalta työelämään palannut.[/QUOTE]

Minä sain palkankorotuksen kesken hoitovapaani ja olin siitä tosi hämmästynyt:-) Ja kyse oli jostain 200-300 € korotuksesta (ei tuokaan tietenkään mikään huima ole, mutta kuitenkin) eikä vaan jostain 20-30 egen korotuksesta. Vaihdoin tosin organisaatiota, kun minulta kysyttiin haluanko tämän uuden työn sitten kun palaan hoitovapaalta töihin. Palkankorotus ilmeni kun minulle maksettiin bonuksia ja siinä oli uusi palkkani.

Maisteri kaupungin palveluksessa 3600 brutto. Enempää en kehtaa pyytää kun palkka tulee verorahoista.

En usko sellaiseen, että kenenkään työ on yli 4000 arvoista. Nykyiset palkkakäsitykset ovat niin vääristyneet. Tietysti jokainen kokee tienaavansa "huonosti" jos vertaa esim. valtionyritysten johtajien palkkoihin. Vika ei välttämättä ole siinä, että itse tienaisi huonosti, vaan että pomoille maksetaan aivan liikaa.

Järkkyjä palkkoja kaikilla! Itse olen opiskellut kaksi AMK-tasoista tutkintoa ja maisterin paprut työn alla, ja jään kaikista jälkeen kirkkaasti. Tasan ei mene nallekarkit.....

Yhteistyössä