sinulla on ulkomaalainen mies ja yhtäkkiä hän haluaa viedä lapset omaan maahansa. mitä sinä teet?

• Viestiketjun aloittaja jenni
  • Ensimmäinen viesti
En päästäisi ja se olisi helppoa koska lapset TIETENKIN olisivat vain minun passissa.
Tai jos ne olisivat isoja ja omat passit niin ne olisivat minun hallussa.
Riippuu tietenkin maastakin, ja miehestä.
Mutta jos olisi kyseessä joku ulkomaanpelle johon olisin typeryyksissäni sekaantunut ja yrittäisi viedä lapset tyyliin Irakiin Algeriaan yms niin en päästäisi missään nimessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Sanoisin että ei...tottakai.
Meidän lapsilla on vain Suomen kansalaisuus, toisella ei ole edes passia vielä hankittuna, ja lakikin suojelee tällaisissa tapauksissa lasten Suomeen jäämistä.
peesi,paitsi meillä ei tytöllä oo vielä passia..

No kyllä on koko suhteessa ja miehessä vikaa jos tollasta pitäis pohtia...
Normaalisti noin isot päätökset tehdään yhdessä ja eihän lapsiakaan voi yhtäkkiä vaan tempaista vieraaseen kulttuuriin!!
Joo,tiedän että sitä tapahtuu,ja melko paljonkin,mutta niinkuin jo sanoin,varmasti ei ole avioliittokaan o.k.
Mulla ei pelkoa,kun asutaan jo miehen kotimaassa... ;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emine07:
lapsen passion kyllä aina minulla, ei tuo ukko (joka siis on ulkomaalainen) edes tiedä missä se on :p ei mun mies kyllä veis lasta mihinkään.. en itse edes olisi suhteessa jossa pitäisi pohtia moista.. :hug:
Etköhän sä kuitenkin jollain lailla olet varautunut siihen kun passikin on piilossa?!

Alkuperäinen kirjoittaja mäyrä:
Niin ei voisi koskaan olla. Lasteni isä ei voisi olla ulkomaalainen.
Mutta lastesi isä (tai äiti, jos olet mies) voisi joka tapauksessa lapsenne luvatta viedä...vaikka olisi suomalainenkin.
Niinhän se kyllä voisi. Mutta otsikossa oli että sinulla on ulkomaalainen mies ja hän haluaa viedä lapset omaan maahansa niin vastasin sen pohjalta.

Niin ei voisi koskaan olla. Lasteni isä ei voisi olla ulkomaalainen.
Mutta lastesi isä (tai äiti, jos olet mies) voisi joka tapauksessa lapsenne luvatta viedä...vaikka olisi suomalainenkin.
Niinhän se kyllä voisi. Mutta otsikossa oli että sinulla on ulkomaalainen mies ja hän haluaa viedä lapset omaan maahansa niin vastasin sen pohjalta.
Niinhän sinä teit :D
Usein vain unohdetaan kaksi tosiseikkaa, kun lapsikaappauksista keskustellaan: se, että kaappaaja on useimmiten äiti, ja se että suomalaisetkin puolisot voivat saada verisen huoltajuuskiistan aikaiseksi. Omassa lähipiirissäkin on nainen, jolle kävi näin :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lapsen passion kyllä aina minulla, ei tuo ukko (joka siis on ulkomaalainen) edes tiedä missä se on :p ei mun mies kyllä veis lasta mihinkään.. en itse edes olisi suhteessa jossa pitäisi pohtia moista.. :hug:
Etköhän sä kuitenkin jollain lailla olet varautunut siihen kun passikin on piilossa?!
:LOL: ei se nyt piilossa ole, ihan siellä missä meidänkin passit on.. Ja mitä sä käyt mun kimppuun hyökkäämään, en mä tätä keskustelua aloittanut. :D

vieras
:LOL: ei se nyt piilossa ole, ihan siellä missä meidänkin passit on.. Ja mitä sä käyt mun kimppuun hyökkäämään, en mä tätä keskustelua aloittanut. :D
Miten niin sun kimppuun hyökännyt! Totesin vain!

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
eiköhän kaikki näin ajattele.
Todellakin. Tuskin kukaan ajattelee, että tuo mun mies voisi varmaan vaikka ylihuomenna kaapata meidän lapset.

Varmasti on tosin niitäkin miehiä/naisia, jotka oikeasti eivät missään olosuhteissa tekisi niin.

Miten niin sun kimppuun hyökännyt! Totesin vain!
ok :ashamed:

Fiksu nainen varautuu. Siinä mielessä, että ulkomaalaisen miehen kanssa perheen perustaessaan pitää mielessä sen, että JOS ero tulee ja JOS pari on kamalissa riidoissa, niin EHKÄ on olemassa mahdollisuus siihen, että mies yrittäisi viedä lapset.

Mä olen "varautunut" siten, että osaan miehen äidinkieltä, olen tavannut koko hänen sukunsa ja tiedän missä kukin asuu, olen ottanut selvää kansainvälisestä lainsäädännöstä liittyen lasten huoltajuuskiistoihin, lapsillamme ei ole isän kansalaisuutta vaan pelkästään Suomen kansalaisuus, ja tiedän mihin ottaa yhteyttä jos joskus tulisikin pelko siitä että mies lapset veisi.

So far so good, reilu 7 v ollaan oltu yhdessä, eikä ongelmia tämän asian suhteen. Hetkeäkään en ole pelännyt sitä, että mies lapset minulta veisi.

Minä korkeintaan "kaappaan" lapset ensi kesänä kanssani pariksi kuukaudeksi anoppilaan, miehen jäädessä Suomeen tekemään töitä B)

Fiksu nainen varautuu. Siinä mielessä, että ulkomaalaisen miehen kanssa perheen perustaessaan pitää mielessä sen, että JOS ero tulee ja JOS pari on kamalissa riidoissa, niin EHKÄ on olemassa mahdollisuus siihen, että mies yrittäisi viedä lapset.

Mä olen "varautunut" siten, että osaan miehen äidinkieltä, olen tavannut koko hänen sukunsa ja tiedän missä kukin asuu, olen ottanut selvää kansainvälisestä lainsäädännöstä liittyen lasten huoltajuuskiistoihin, lapsillamme ei ole isän kansalaisuutta vaan pelkästään Suomen kansalaisuus, ja tiedän mihin ottaa yhteyttä jos joskus tulisikin pelko siitä että mies lapset veisi.

So far so good, reilu 7 v ollaan oltu yhdessä, eikä ongelmia tämän asian suhteen. Hetkeäkään en ole pelännyt sitä, että mies lapset minulta veisi.

Minä korkeintaan "kaappaan" lapset ensi kesänä kanssani pariksi kuukaudeksi anoppilaan, miehen jäädessä Suomeen tekemään töitä B)
Mäki oon ihan samoilla linjoilla Ravistettavan kanssa, taidan jopa itse enemmän puhua tällä hetkellä anopin kanssa puhelimessa kuin mies :) Viisas nainen tosiaan varautuu kaikkeen, vaikke lapsen passi edelleenkään piilossa ole .. Me ollaan oltu naimisissa vasta 4 vuotta, mutta siinä ajassa kyllä kasvaa kunnioitus toista kohtaan enkä ihan oikeasti kuvittele mieheni "varastavan" yhteistä lastamme. Me ollaan puhuttukin että entä mitä käy jos ero tulee. Mies aikoo kuulemma jäädä Suomeen kuitenkin vaikka erottais.

Avioliitto ja yhteiset lapset ulkomaalaisen miehen kanssa on haaste, mutta kun kun pelin säännöt ovat molemmille selvät en usko että suurempia ongelmia syntyy. Ja jos rakastaa lastaan, haluaako oikeasti viedä lapsen väkisin toiseen maahan, toiseen kulttuuriin?

Yhteistyössä