Jemmaan lapset ja heitän ukon ulos.Alkuperäinen kirjoittaja jenni:sinulla on ulkomaalainen mies ja yhtäkkiä hän haluaa viedä lapset omaan maahansa. mitä sinä teet? kun et itse halua lähteä, mutta mies ei sinua kuuntele.
peesi,paitsi meillä ei tytöllä oo vielä passia..Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Sanoisin että ei...tottakai.
Meidän lapsilla on vain Suomen kansalaisuus, toisella ei ole edes passia vielä hankittuna, ja lakikin suojelee tällaisissa tapauksissa lasten Suomeen jäämistä.
Eihän lapsia edes saa enää nykyisin laitettua äidin (tai isänkään) passiin...Alkuperäinen kirjoittaja no:Kukaan täysjärkinen laita lapsiaan muuhun kuin omaan passiinsa ja jos lapsilla sattuisi olemaan omat passit takavarikoisi ne. Itse kyllä repisin ne.
eiköhän kaikki näin ajattele.Alkuperäinen kirjoittaja emine07:lapsen passion kyllä aina minulla, ei tuo ukko (joka siis on ulkomaalainen) edes tiedä missä se on ei mun mies kyllä veis lasta mihinkään.. en itse edes olisi suhteessa jossa pitäisi pohtia moista.. :hug:
Etköhän sä kuitenkin jollain lailla olet varautunut siihen kun passikin on piilossa?!Alkuperäinen kirjoittaja emine07:lapsen passion kyllä aina minulla, ei tuo ukko (joka siis on ulkomaalainen) edes tiedä missä se on ei mun mies kyllä veis lasta mihinkään.. en itse edes olisi suhteessa jossa pitäisi pohtia moista.. :hug:
Mutta lastesi isä (tai äiti, jos olet mies) voisi joka tapauksessa lapsenne luvatta viedä...vaikka olisi suomalainenkin.Alkuperäinen kirjoittaja mäyrä:Niin ei voisi koskaan olla. Lasteni isä ei voisi olla ulkomaalainen.
Niinhän se kyllä voisi. Mutta otsikossa oli että sinulla on ulkomaalainen mies ja hän haluaa viedä lapset omaan maahansa niin vastasin sen pohjalta.Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Mutta lastesi isä (tai äiti, jos olet mies) voisi joka tapauksessa lapsenne luvatta viedä...vaikka olisi suomalainenkin.Alkuperäinen kirjoittaja mäyrä:Niin ei voisi koskaan olla. Lasteni isä ei voisi olla ulkomaalainen.
Niinhän sinä teitAlkuperäinen kirjoittaja mäyrä:Niinhän se kyllä voisi. Mutta otsikossa oli että sinulla on ulkomaalainen mies ja hän haluaa viedä lapset omaan maahansa niin vastasin sen pohjalta.Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Mutta lastesi isä (tai äiti, jos olet mies) voisi joka tapauksessa lapsenne luvatta viedä...vaikka olisi suomalainenkin.Alkuperäinen kirjoittaja mäyrä:Niin ei voisi koskaan olla. Lasteni isä ei voisi olla ulkomaalainen.
ei se nyt piilossa ole, ihan siellä missä meidänkin passit on.. Ja mitä sä käyt mun kimppuun hyökkäämään, en mä tätä keskustelua aloittanut.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Etköhän sä kuitenkin jollain lailla olet varautunut siihen kun passikin on piilossa?!Alkuperäinen kirjoittaja emine07:lapsen passion kyllä aina minulla, ei tuo ukko (joka siis on ulkomaalainen) edes tiedä missä se on ei mun mies kyllä veis lasta mihinkään.. en itse edes olisi suhteessa jossa pitäisi pohtia moista.. :hug:
Miten niin sun kimppuun hyökännyt! Totesin vain!Alkuperäinen kirjoittaja emine07:ei se nyt piilossa ole, ihan siellä missä meidänkin passit on.. Ja mitä sä käyt mun kimppuun hyökkäämään, en mä tätä keskustelua aloittanut.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Etköhän sä kuitenkin jollain lailla olet varautunut siihen kun passikin on piilossa?!Alkuperäinen kirjoittaja emine07:lapsen passion kyllä aina minulla, ei tuo ukko (joka siis on ulkomaalainen) edes tiedä missä se on ei mun mies kyllä veis lasta mihinkään.. en itse edes olisi suhteessa jossa pitäisi pohtia moista.. :hug:
Todellakin. Tuskin kukaan ajattelee, että tuo mun mies voisi varmaan vaikka ylihuomenna kaapata meidän lapset.Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:eiköhän kaikki näin ajattele.Alkuperäinen kirjoittaja emine07:lapsen passion kyllä aina minulla, ei tuo ukko (joka siis on ulkomaalainen) edes tiedä missä se on ei mun mies kyllä veis lasta mihinkään.. en itse edes olisi suhteessa jossa pitäisi pohtia moista.. :hug:
ok :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miten niin sun kimppuun hyökännyt! Totesin vain!Alkuperäinen kirjoittaja emine07:ei se nyt piilossa ole, ihan siellä missä meidänkin passit on.. Ja mitä sä käyt mun kimppuun hyökkäämään, en mä tätä keskustelua aloittanut.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Etköhän sä kuitenkin jollain lailla olet varautunut siihen kun passikin on piilossa?!Alkuperäinen kirjoittaja emine07:lapsen passion kyllä aina minulla, ei tuo ukko (joka siis on ulkomaalainen) edes tiedä missä se on ei mun mies kyllä veis lasta mihinkään.. en itse edes olisi suhteessa jossa pitäisi pohtia moista.. :hug:
Fiksu nainen varautuu. Siinä mielessä, että ulkomaalaisen miehen kanssa perheen perustaessaan pitää mielessä sen, että JOS ero tulee ja JOS pari on kamalissa riidoissa, niin EHKÄ on olemassa mahdollisuus siihen, että mies yrittäisi viedä lapset.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Etköhän sä kuitenkin jollain lailla olet varautunut siihen kun passikin on piilossa?!Alkuperäinen kirjoittaja emine07:lapsen passion kyllä aina minulla, ei tuo ukko (joka siis on ulkomaalainen) edes tiedä missä se on ei mun mies kyllä veis lasta mihinkään.. en itse edes olisi suhteessa jossa pitäisi pohtia moista.. :hug:
Mäki oon ihan samoilla linjoilla Ravistettavan kanssa, taidan jopa itse enemmän puhua tällä hetkellä anopin kanssa puhelimessa kuin mies Viisas nainen tosiaan varautuu kaikkeen, vaikke lapsen passi edelleenkään piilossa ole .. Me ollaan oltu naimisissa vasta 4 vuotta, mutta siinä ajassa kyllä kasvaa kunnioitus toista kohtaan enkä ihan oikeasti kuvittele mieheni "varastavan" yhteistä lastamme. Me ollaan puhuttukin että entä mitä käy jos ero tulee. Mies aikoo kuulemma jäädä Suomeen kuitenkin vaikka erottais.Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Fiksu nainen varautuu. Siinä mielessä, että ulkomaalaisen miehen kanssa perheen perustaessaan pitää mielessä sen, että JOS ero tulee ja JOS pari on kamalissa riidoissa, niin EHKÄ on olemassa mahdollisuus siihen, että mies yrittäisi viedä lapset.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Etköhän sä kuitenkin jollain lailla olet varautunut siihen kun passikin on piilossa?!Alkuperäinen kirjoittaja emine07:lapsen passion kyllä aina minulla, ei tuo ukko (joka siis on ulkomaalainen) edes tiedä missä se on ei mun mies kyllä veis lasta mihinkään.. en itse edes olisi suhteessa jossa pitäisi pohtia moista.. :hug:
Mä olen "varautunut" siten, että osaan miehen äidinkieltä, olen tavannut koko hänen sukunsa ja tiedän missä kukin asuu, olen ottanut selvää kansainvälisestä lainsäädännöstä liittyen lasten huoltajuuskiistoihin, lapsillamme ei ole isän kansalaisuutta vaan pelkästään Suomen kansalaisuus, ja tiedän mihin ottaa yhteyttä jos joskus tulisikin pelko siitä että mies lapset veisi.
So far so good, reilu 7 v ollaan oltu yhdessä, eikä ongelmia tämän asian suhteen. Hetkeäkään en ole pelännyt sitä, että mies lapset minulta veisi.
Minä korkeintaan "kaappaan" lapset ensi kesänä kanssani pariksi kuukaudeksi anoppilaan, miehen jäädessä Suomeen tekemään töitä B)