Sinne meni se viimenenki yrityskierto.. *turhis*

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gabi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lopeta se viinan juonti niin voi tärpätä. Ja tietenkään et esim tupakoi tai ole ylipainoinen?
:headwall:
Hohhoijaa. Niinpä justiinsa. Miksi ei tällaisista asioista saa puhua? Alkoholi, ylipaino ja tupakka haittaa raskaaksi tuloa, sen tietää apinakin. Poltatko ap?

Lopeta se viinan juonti niin voi tärpätä. Ja tietenkään et esim tupakoi tai ole ylipainoinen?
Hohhoijaa. Niinpä justiinsa. Miksi ei tällaisista asioista saa puhua? Alkoholi, ylipaino ja tupakka haittaa raskaaksi tuloa, sen tietää apinakin. Poltatko ap?
Mun tapauksessa se on nimenomaan tuo endometrioosi mikä sitä raskaaks tuloo haittaa..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mun tapauksessa se on nimenomaan tuo endometrioosi mikä sitä raskaaks tuloo haittaa..
Ja sen perusteella on sitten ok polttaa. Näin oletan kun kiertelet. Jo on typerää touhua valittaa, kun ei edes tupakointia ole valmis yrityksen takia lopettamaan. Ja tietenkin ukkoskin kaiken lisäksi polttaa ja sitten ollaan, että yhyy kun ei vauvoja tule.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Se mitään haittaa, onhan nuo nyt paljon enemmän oikeita syitä lapsettomuuteen, kuin joku endo, palstan mukaan ainakin. :hug: :hug: :hug: :flower:
Ja kun on endo, ei edes kannata yrittää ITSE tehdä mitään sen eteen että raskautuisi. Muuta kuin panemaan.

vieras
Hei onko sulla kokeiltu lääkkeillä hillitä sitä ja sen jälkeen sitten vauvan yritystä? Lapsettomuushoidoissahan monesti ensin syödään pillereitä vaikkapa 3kk endon hillitsemiseksi ja sitten vielä sumut päälle.

vieras
Se mitään haittaa, onhan nuo nyt paljon enemmän oikeita syitä lapsettomuuteen, kuin joku endo, palstan mukaan ainakin. :hug: :hug: :hug: :flower:
Näinhän se on.

Kiitos :hug:
Lopettakaa se tupakointi niin voi ihmekin tapahtua. Tiedän USEITA joilla endo mutta lapsi / lapsia. Jos TODELLA haluaisit lapsen, tekisit kyllä muutoksia sen eteen.

Hei onko sulla kokeiltu lääkkeillä hillitä sitä ja sen jälkeen sitten vauvan yritystä? Lapsettomuushoidoissahan monesti ensin syödään pillereitä vaikkapa 3kk endon hillitsemiseksi ja sitten vielä sumut päälle.
Juuh, ties kuin monet kerrat!! On ollu kuukausien hormoonikuuria ennen yritystä ja vuosia kierukkaa ennen yritystä ja vaikka mitä hoitoo ennen yritystä mutta ei vaan onnistu.

Yhen kerran onnistui, olin just syöny vahvoja e-pillereitä kuukausia putkeen, sillon tärppäs heti. Mutta nyt ei oo tärpänny vaikka on clomeillaki menty kaks kiertoo.

vieras
Juuh, ties kuin monet kerrat!! On ollu kuukausien hormoonikuuria ennen yritystä ja vuosia kierukkaa ennen yritystä ja vaikka mitä hoitoo ennen yritystä mutta ei vaan onnistu.

Yhen kerran onnistui, olin just syöny vahvoja e-pillereitä kuukausia putkeen, sillon tärppäs heti. Mutta nyt ei oo tärpänny vaikka on clomeillaki menty kaks kiertoo.
Voi että, kuulostaa kyllä tosi hankalalta :/ Mutta onneksi olette yhden lapsen saaneet :) Meillä odotetaan esikoista ja saa nähdä jääkö myös viimeiseksi, lapset täytyy hoitojen kautta "hankkia", luomuna ei ole mahdollista. En tiedä jaksanko tämän jälkeen uusiin hoitoihin lähteä.

Voi että, kuulostaa kyllä tosi hankalalta :/ Mutta onneksi olette yhden lapsen saaneet :) Meillä odotetaan esikoista ja saa nähdä jääkö myös viimeiseksi, lapset täytyy hoitojen kautta "hankkia", luomuna ei ole mahdollista. En tiedä jaksanko tämän jälkeen uusiin hoitoihin lähteä.
Onneks olkoon! :flower:

On mekin jossai vaihees hoitoja mietitty mutta ei oo sit kuitenkaan menty. Niin monta vuotta on sitä yritystä takana että en mä kyllä taitais jaksaa sitä enää, se on kuitenki niin henkisesti raskasta.

Näillä mennään ja ollaan onnellisia siitä että on yks päivänsäde :)

Ja kun on endo, ei edes kannata yrittää ITSE tehdä mitään sen eteen että raskautuisi. Muuta kuin panemaan.
Mitä muuta vois tehdä ku panna :eek: Mä oon ihan kuvitellut, että nimenomaan panemalla tulee raskaaksi...

vieras
Onneks olkoon! :flower:

On mekin jossai vaihees hoitoja mietitty mutta ei oo sit kuitenkaan menty. Niin monta vuotta on sitä yritystä takana että en mä kyllä taitais jaksaa sitä enää, se on kuitenki niin henkisesti raskasta.

Näillä mennään ja ollaan onnellisia siitä että on yks päivänsäde :)
Kiitos :)

jaa
No miksette mene julkiselle klinikalle kokeilemaan keinohedelmöitystä? :eek:
Mie kuolisin, jos minun nyt pitäisi mennä kohtua poistattaan, kun kova lapsihinkukin on. Sullakin ikää niin vähän vasta, olis vielä tilaisuus kokeilla. :(

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Mie kuolisin, jos minun nyt pitäisi mennä kohtua poistattaan, kun kova lapsihinkukin on. Sullakin ikää niin vähän vasta, olis vielä tilaisuus kokeilla. :(
En mä jaksa enää näitä jumalattomia kipuja, siks mä haluun tohon leikkaukseen nyt. Mä oon päivittäin kipee ja kaks viikkoo kuukaudesta JUMALATTOMAN kipee, riittää mulle jo.

Kuitenki loppupeleis tiedetty että jossain vaiheessa tähän tullaan ja asia on silleen jo käsitelty ja hyväksytty. Mutta tokihan sitä sellanen haikeus tulee.

Sone Sinful
Vaikka ootkin päätökses jo tehnyt, niin kysyn silti , ootko kokeillu vyöhyketerapiaa, akupunktioita, kiinalaista lääketiedettä??? Voisit saada apua tohon endoon säännöllisissä hoidoilla. Ja ehkä raskautuakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sone Sinful:
Vaikka ootkin päätökses jo tehnyt, niin kysyn silti , ootko kokeillu vyöhyketerapiaa, akupunktioita, kiinalaista lääketiedettä??? Voisit saada apua tohon endoon säännöllisissä hoidoilla. Ja ehkä raskautuakin.
En oo kokeillu..

Eikä mulla oo voimia enää kokeilla mitään. Usko loppunu jo aikaa sitten ku ei tähän mikään auta. Kunhan tuo leikkaus nyt auttas.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
En mä jaksa enää näitä jumalattomia kipuja, siks mä haluun tohon leikkaukseen nyt. Mä oon päivittäin kipee ja kaks viikkoo kuukaudesta JUMALATTOMAN kipee, riittää mulle jo.

Kuitenki loppupeleis tiedetty että jossain vaiheessa tähän tullaan ja asia on silleen jo käsitelty ja hyväksytty. Mutta tokihan sitä sellanen haikeus tulee.
on täysin ymmärrettävää että haluat eroon kivuista, ja vaikka asia on ollut tiedossa jne. niin on se silti surullinen/haikea tilanne
ja voin hyvin uskoa että tietyssä vaiheessa sitä väsyy kokeilemaan erilaisia hoitoja, koittamaan jotain joka ehkä auttaa tai sitten ei...
tsemppiä kovasti :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
on täysin ymmärrettävää että haluat eroon kivuista, ja vaikka asia on ollut tiedossa jne. niin on se silti surullinen/haikea tilanne
ja voin hyvin uskoa että tietyssä vaiheessa sitä väsyy kokeilemaan erilaisia hoitoja, koittamaan jotain joka ehkä auttaa tai sitten ei...
tsemppiä kovasti :hug:
Kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Lässynlää...
Idiootti, jos ajattelet ettei edellä mainituilla asioilla ole merkitystä. Ihmiset vaan haluavat kaiken mutteivat ole valmiita sen eteen mitään tekemään. Ihan oikein ettei kaikille lapsia suodakaan!
Pakko peesata tätä.
pakko kysyä että oletteko ihan terveitä?
kiristääkö pipa, onko asia teille jotenkin henkilökohtainen..?
Kyllä ja ei. Palstalaiset on aika kummallisia tyyppejä, mutta pitäisi olla itsestään selvyys että ensin pistetään omat elämäntavat kuntoon, sitten haetaan apua ja vasta sitten kitistään. Ei niin, että yritetään 4 kk, vedetään viinaa ja tupakkaa ja kitistää kun ei lasta tule ja kun oikeastaan innosta mitään enää kokeillakaan. Naurettavaa :D
kuule voin kertoa että se ei ole tupakoinnista tai muutamasta kaljasta kiinni se lapsen saanti, ja kuka sä oot sanomaan missä vaiheessa pitäis luovuttaa? kuinka palkjon kipuja,suruja jne pitää ihmisen kärsiä ennenkuin voi sun kirjojen mukaan "kitistä" ja luovuttaa...?

Itse asiassa alipaino vaikeuttaa myös endon seurana raskaaksi tuloa

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Shhh....auts, nyt kerjäät nenääsi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Joo alipaino vaikeuttaa myös. Tytön saamisen jälkeen mun paino romahti ja vaikka oon jumalattomasti syöny ja kaikkeni tehny ni ei nouse hemmetin paino ei.. :kieh: Kahdessa vuodessa oon 7 kiloo saanu painoo ja nyt oon vissiin alipainon ja normipainon rajalla.

Mutta toisaalta, ennen tytön saantii olin normaalipainoinen eikä se raskautuminen sillonkaa onnistunu, melkeestä 8 vuotta kesti tulla raskaaks.

Yhteistyössä