Sinkkuna paribileissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tee

Vieras
Tuli kutsu kotibileisiin. Alunperin tuntui olevan hiukan hankalaa, sillä vaikutti kuin ajatus tasapareista olisi ollut pyrkimys ja minä sitten ainoana sinkkunaisena hiukan epäsopiva palikka pareihin yhdistettäväksi. Hiukan emmin tilannetta, mutta päätin kuitenkin ottaa iloisen juhlafiiliksen päälle ja lähteä mukaan kinkereihin. Olen aiemmin kuullut juttua sinkun hankaluuksista paribileissä, joten totesin olevan turvallisinta yrittää pysyä mahdollisuuksien mukaan pääasiassa muiden naisten seurassa. Kaikenlainen flirtti olisi osaltani poissuljettua, sillä vaikka parisuhdetta toivonkin, niin en ole varatuista miehistä kiinnostunut millään lailla.

Ilta meni mukavasti ja kaikilla tuntui olevan hauskaa yhdessä. Juomia kului, meteli oli kova ja ilo ylimmillään. Huomasin kyllä, että sain miehiltä katseita, mutta jätin ne täysin omaan arvoonsa, juttelin ja hymyilin tasapuolisesti kaikille kohdalle sattuville.

Loppujen lopuksi yhden juopuneen sankariaviomiehen päähän ei millään meinannut mennä (edes väliintulleiden avustuksella), etten ole hänestä kiinnostunut ja tassut irti. Toinen aviomies puristeli rinnoista ja takapuolesta ”ohimennen” ja kolmas mies (”noin” sinkku) pyyteli luokseen jatkoille.

Miksi näin?!? Mikä siinä on, ettei varattu mies kykene pitämään itseään kurissa? Vaikka vastaus olisi kuinka Kuningas Alkoholi, ei se kuitenkaan ole mielestäni millään lailla oikeutettua. Onko sinkkunainen ns. vapaata riistaa? Miksi ”syyllinen” on sinkkunainen eikä se julkisilla lupauksilla sitoutunut aviomies? Onko sinkkunaisen tehtävä pitää mahdollisia vilkkusilmiä (ja vaeltelevia käsiä…) silmällä ja vältellä heitä? Minäkö olen se, jonka olisi syytä poistua bileistä ensimmäisenä, ennen kuin porukka humaltuu?

Ei ole kivaa, eikä varsinkaan reilua. Kommentteja lukisin mielelläni, kiitos!

- -
PS. Suonette anteeksi, mutta laitan tämän saman keskustelunavauksen sekä tänne, että myös Sinkun elämää -palstalle, sillä aihe liittyy kumpaankin.

Olen 28 vuotias nainen.

Aluksi, en ymmärrä motiiviasi ottaa tuo kutsu vastaan.
Kuten itsekin kerroit, olit täysin tietoinen asetelman tuomista haitoista, ja epäröit jopa ehkä lähtöäsi bileisiin.

jos minut kutsuttaisiin sinkkuna pariskuntien happeninkiin, ajattelisin että he ovat kutsuneet minut lähinnä kohteliaisuudesta, toivoen että en ole silti tulossa. Keksisin ehkä jonkin esteen, tai jopa sanoisin, että kiitos nyt vain mutta en viihtyisi pariskuntien keskellä.

On täysin sinisilmäistä kuvitella, että vaikka kaikki hymyilevätkin sinulle, et muka tulisi flirttailleeksi kenellekään, ja etteikö ongelmaa silti tulisi jos olet kaunis nuori nainen.

Sehän on parasta (ja pahinta) flirttiä maailmassa, että nainen on iloinen, ei kyttää miesten perään, on kuin ei huomaisikaan ja seurustelee juhlissa vain toisten naisten kanssa iloisena.
Miehet saavat silloin katsella sinua rauhassa ja pitävät sinua itsevarmana. Heidän vaimonsa taas eivät ole siinä tilanteessa niin itsevarmoina, kun tietävät että eivät voi enää esittää miehelleen villiä ja vapaata. No, siitä tulee hyvä vertailutilanne. Paskajäykkänä sinkkua pelkäävä jo puhkinaitu vaimo, ja kaunis, itsevarma tuorelihainen sinkku joka ei miesten perään päätään kääntele.

Siis tämä näin kärjistettynä , vaikka vaimot olisivatkin vielä hyvässä lihassa ja kauniita, puheliaita.

No, tiedätpähän ensi kerralla. Sinun syysihän ei ole se että miehet repesivät kähmimään, se on miesten ihan omaa syytä.
Mutta se ei vain ole mikään maailman kahdeksas ihme.

Sinun tulee itse päättää, nautitko kuitenkin tuosta asetelmasta, jossa saat ukkomiehet sekoamaan päästään, vai haluatko jatkossa olla hakeutumatta noihin bileisiin kokeilemaan ukkomiesten moraalia. Toki imartelevaakinhan tuo voi olla. Ja tavallaan onkin, olen itsekin tämän kokenut.
Nyt olen se ""varattu"" nainen, ja tiedostan asiasta molemmat puolet. Myös sen että rinnallani kaunis nainen, jota mies ei ole pannut, aiheuttaa uutuudenhurmaa ja himoa.

Sinänsä se on luonnollista, meillä naisillakin on sama uutuuden kiinnostus, ja naiset hurahtavat kauniisiin poikiin aivan samalla tavalla, ja joillakin rouvilla jopa humalatila pistää käytöstavatkin uusiksi. Ehkä ongelman kieltäminen ja miesten moraalin ihmettely ei asiaa ratkaisekaan, vaan lähinnä jokaisen pitää miettiä missä tilanteessa haluaa onneaan koetella. Luultavasti läsnäolosi avasi vaimojen silmiä, aiheutti heille pahaa oloa pitkin iltaa, kun heidän ukkonsa alkoivat sinua puristella. Mutta oliko se tarpeen.

""kahvi"". Voi kauheeta! Mua naurattaisi, mutta taisit olla ihan tosissasi?

Itse olemme menossa juhliin, joihin tulee ilmeisesti ainoastaan yksi sinkku (nainen). Minusta olisi kovin kummallista jättää hänet kutsumatta, tai hänen jättää tulematta, siitä syystä ettei hänellä ole paria.

Jos mies tai nainen flirttailee tai kähmii, ei hän välttämättä katso vastapuolen siviilisäätyä, vaan kaikki käy.

Ymmärrän sinua todella hyvin. Olen nykyisin sinkku ja parisuhteessakin ollut, eli molempien osa on tuttu.

On outoa, että pitäisi kieltäytyä sen tähden mukavista juhlista, että on pariton. Jos sinä osaat käyttäytyä ja muut eivät, se ei ole sinun vikasi. Enemmän ihmetyttää nämä alkoholin himmentävät törpöt, jotka vaimojensa edessä kehtaavat vokotella sinua.

Itse aion jatkossakin mennä ja kutsua pareja kylään aivan kuten ennenkin pariaikoina. Jos jotkut ovat sivistymättömiä ja unohtavat olevansa naimisissa, muistutan heitä siitä ystävyyden merkeissä.

En varmasti lähde juhlista huonosti käytttäytyvien miesten takia, vaan siksi, että haluan mennä ihmisten aikoina nukkumaan. Toiseksi, kovasti humaltuneiden ihmisten (olivat sitten miehiä tai naisia) seura ei minua mitenkään miellytä, joten jätän heidät siinä vaiheessa omien siippojensa hoideltavaksi erittäin mielelläni. Ehkä tällaiset paribileet aukaisevat monien ladyjen silmät huomaamaan millaisen öykkärin kanssa sitä tulee elettyä ja pohtivat uudelleen kannattaako jatkaa suhdetta, jossa naimisissa olessaankin käyttäydytään kuten vapaat poikamiehet.

No, ihmeellistä todellakin on jättää kutsumatta, mistäs tietää vaikka hän parin löytäisikin aveciksi. Mutta useimmiten kai asia on niin että sinkku tuntee itsensä vähän ulkopuoliseksi, ja jos hän sitä ounastelee niin pitäisi osata kieltäytyä kutsusta itse parin ikävän kokemuksen jälkeen. Mutta riippuu niin paljon porukasta, ja riippuu sinkusta, riippuu vähän kaikesta. Ap:lla ja hänen bilesakillaan ainakin tuntui menneen rytinällä perseelleen heidän juhlansa.

>>>>Miksi näin?!? Mikä siinä on, ettei varattu mies kykene pitämään itseään kurissa? Vaikka vastaus olisi kuinka Kuningas Alkoholi, ei se kuitenkaan ole mielestäni millään lailla oikeutettua. Onko sinkkunainen ns. vapaata riistaa? Miksi ”syyllinen” on sinkkunainen eikä se julkisilla lupauksilla sitoutunut aviomies? Onko sinkkunaisen tehtävä pitää mahdollisia vilkkusilmiä (ja vaeltelevia käsiä…) silmällä ja vältellä heitä? Minäkö olen se, jonka olisi syytä poistua bileistä ensimmäisenä, ennen kuin porukka humaltuu?

Ei ole kivaa, eikä varsinkaan reilua. Kommentteja lukisin mielelläni, kiitos!>>>>

Kuka sinua muuten alunperin oli syyttänyt siitä? Saitko kenties vaimoilta noottia vai itsekö tuon keksaisit? Ja onko aloituksesi päämäärää saada pääntaputuksia? juu, mene vain juhliin pitämään hauskaa ja näyttämään miehille kuinka sosiaalinen ja nätti olet, hymyile joo oikein tasapuolisesti kaikille. Viatonhan sinä olet, raukka. Pitäisihän sinun saada osallistua siinä missä muutkin, eikä suinkaan esimerkiksi etsiytyä vaikkapa toisten sinkkujen joukkoon.
Mitä ihmettä? Kumma että et mene vielä tuon päälle johonkin vanhusten tansseihin kokeilemaan josko papolla viisari värähtää, vaika mummot on siinä vieressä ja avioliitto. Eihän se sinun vikasi ole, ei. Sinä vaan olet siellä missä muutkin ja pidät hauskaa. Kysymys kuuluu nyt, että kuinka itseriittoinen ihminen oikein olet? Onko sinulla aina hauskaa porukassa, vaikka kellään muulla ei olisikaan? Varmaan pidät hauskaa hautajaisissakin. Ja luuletko että se ilo ja mökä johtuu siitä että kaikilla vaimoillakin oli hauskaa. Ei, teeskentelivät, ja koittivat vaikuttaa pirteiltä ja peittää harminsa kun näkivät missä ukkojen silmät seilaa. Ei ne vaimot kuule sokeita ole.

Jos ikää on keski-iän verran, on kaverit yleensä parisuhteissa eläviä. Sitten vietetään paribileitä vuosikausia. Jossain vaiheessa joku eroaa, mutta miksi pitäisi erota kavereista sen takia? Minulle ei ainakaan tuota vaikeuksia kutsua paribileisiin myös sinkkuja, jotka aiemmin ovat olleet parillisia. Ei parittomuus yht´äkkiä tee jostain ihmisestä huonoa tai seuraan sopimatonta eikä hän liioin ala yht´äkkiä etsimään muita sinkkuja seurakseen. Olemme kaikki omanlaisiamme yksilöitä eikä meitä pitäisi ajatella vain pareina. Itse ainakin haluan olla minä enkä sen ja sen vaimo.

Taidat olla siis HÄ? aika mustis vaimo ja pidät kynsin hampain kiinni omastasi, kun pelkäät miehesi ihastuvan hehkeisiin vapaisiin. Kyllä miehesi menee, jos on mennäkseen, vaikka kuinka hanttiin pistäisit. Ei se ole vapaiden naisten vika, että miehet ovat heistä kiinnostuneita oli paribileet tai eivät. Löysää hieman liekaasi ja nauti elämästäsi! Et voi omistaa miestäsi eikä hän sinua, vaikka naimisissa olisittekin.

Vittu te naiset olette sitten niin näppäriä ja jälkiviisaita. Jos hyppää leijonahäkkiin ja tulee syödyksi, niin pitääkö jälkikäteen syytellä niitä ""lihanhimoisia ja raakamaisia"" leijonia, vai pitäisikö ehkä laittaa syy henkilön päälle, joka vastoin yleistä viisautta toimii. Näin se vain menee se elämä, että miesten on hankalaa pidellä viettiään kurissa eteenkin jos on humalassa. Oppikaa elämään sen kanssa, tai jääkää neulomaan villasukkia kotiin!

Jokseenkin samaa mieltä, mutta ei päde ihan yks yhteen. Kyllä miehillä on jotain vastuuta siitä minne näppinsä pistävät.

Mutta en edes ymmärrä miksi sinkkunainen änkeää paribileisiin. Sama koskisi yhtähyvin vapaata sinkkumiestä. Haluaako keskiverto sinkkumies mennä paribileisiin? Taitaa naisilla vain olla tuo taipumus, että mennään minne vaan kunhan huomio on taattu, parempi vain jos saa vielä kivan perheriidankin aikaiseksi pariskunnalle.

Eikö se ole silti vähän ajan hukkaa hänelle, ja vaikka vitsit ovat hauskoja ja ihmiset mukavia, niin eikö silti löydy sellaisia bileitä joissa on muitakin sinkkuja. Vai onko niin kova menokenkä, että seuralla ei niin väliä kunhan saa viinaa ja keskustelua.

Joka tapauksessa, jos etukäteen tietää että ukkomiehillä on tämä taipumus, niin miksi sinne pitää uhallakin mennä? Turha siitä on sitten valittaa ainakaan, jättää sen jälkipyykin vaikkapa niille vaimoille joita asia lähinnä koskee. Sinkkutyttö ei ainakaan siinä ole pahiten kärsinyt osapuoli, oppii varmaan ymmärtämään sitten kun itsellä' on parisuhde ylä- ja alamäkineen.

Kyllä sinkkunaiset voivat paribileissä käydä edelleenkin, eteenkin jos on niin viisaita vaimoja jotka haluvat ryhmäseksiä tai lesboilla bi-tytön kanssa. Herkkuja on turha tulla sinne esittelemään ja sitten kun herrat alkaa syömään, niin vetää lautasta pois alta.

Kiitos varsinkin sinulle nim ""nim. siisHÄ?hille""! Lisäksi sinulle nim ”siis HÄ?”; mistä moinen vihamielisyys?

Kyse nimenomaan oli n. kolmi-nelikymppisten bailuista, joissa pääosa oli pareja ja perheellisiä, kuten yleensä tässä iässä valtaosa on. Itselläni on pitkä suhde takana, kuten myös avioero, siksi olen sinkku. Enkö saa osallistua hyvän ystäväni järjestämiin bileisiin vain siksi, että minulla ei ole parisuhdetta? Pitäisikö minun nimenomaan sinkkuuteni takia pistää koko ystäväpiiri uusiksi? Niin, ja mitenhän sellainen temppu tässä iässä enää edes tehdään...?

Olen sosiaalinen ja juttelen mielelläni ihmisten kanssa, mutta tiedän kyllä missä menee mukavan jutustelun ja lirkuttelun raja. Ja ennen kuin kukaan pistää mainitsemani ”mukavan jutustelun” bumerangina takaisin varustettuna agressiivisilla kommenteilla, niin mielestäni jutustelun sisällön ja tyylin on syytä olla sellainen, että se sopii kummankin puolison korville. En halua aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä, tietenkään. En ymmärrä sitä, että miksi minä saan asiallisesti käyttäytyvänä ottaa niskoilleni vonkaukset. Kukaan ei minua siellä syyttänyt, vaan käytin sanaa enemmänkin vertauskuvallisesti. Kyseessä ei ollut mikään kaikkien näkemä show, vaan miehet pyrkivät tekemään sen lähinnä salavihkaa.

Painotan vielä sitä, että ko. juhlissa oli oikein hauskaa ja olivat onnistuneet, ainoastaan nämä tapahtumat jäivät itseäni vaivaamaan. Sivuutin ne silloin (pääosin) huumorilla, mutta nyt halusin kuulla muidenkin ajatuksia aiheesta.

No, siinä tuli sitten kaikki mikä ei käynyt ilmi ekasta viestistä.
Ajattelin että olet nuori ja naiivi pikku sinkkutyttö, tietenkin.

Aloituksessasi nimenomaan puhuit sinkkutytöistä yleensä, ja kyselit onko se aina sinkkunaisen ""vika"" että niin käy kuten teille kävi. No, semmoinen itku tuskin tulee ihmiseltä joka ymmärtää nämä maailman lainalaisuudet, joten tottakai päätin hiukan näpäyttää.

Ja eipä se ystäväpiirisi niin vakiintuneelta vaikuta, kerran yhden dokausillan takia ukot menevät oikein joukolla sekaisin. Ja jos sinä sen yhden ystävän takia sinne menit, niin eikö hänelläkin olisi tarjota sinulle seuraa niinäkin iltoina kun pariskunnat sikamaisine ukkoineen eivät ole tulossa?

Luulisi että sellaiset sikailijat on ystäväpiirissä nähty ennenkin, eli vastoin parempaa tietoa siinä tunnuttiin menevän. Ja silloinhan on turha parkua jälkeenpäin.

Olipas osalla kummallisia vastauksia.
En ymmärrä, miksi täytyy bileissä laskeskella kenellä on oma pari ja kenellä ei. Ei ne pariskunnatkaan yleensä vierekkäin siellä kyhnää, vaan keskusteluja käydään erilaisissa kokoonpanoissa. Ehkä osa vastaajista on sitä mieltä että nainen ja mies eivät voi olla kavereita keskenään, vaan aina on vipinät mielessä. Minä olen mennyt kutsuille yksin ja kutsunut sinkkuja. Ystävyys ei katso siviilisäätyä. Yhden kerran loukkaannuin, kun minut kutsuttiin sen miehen kanssa josta olin eroamassa. Kun sanoin, ettei mies voi tulla, minäkään en ollut tervetullut, vaikka kutsuja oli minun kaveripiiristäni. Valitettavasti noita vieraiden naisten (ja miesten?) kähmintöjä voi tulla ihan ""puhtaissa"" paribileissäkin. Jotkut vaan ei osaa kunnioittaa omaa puolisoaan.

Voihan jessus mitä höpinää! ;)

Eikö kaverit ole kavereita riippumatta siitä ovatko sinkkuja vai pareja?!? Meillä bileisiin kutsutaan kaikki siviilisäätyyn katsomatta. Olisihan se outoa pitää erikseen juhlia kaveriporukalle. Toimisikohan tämä; perjantaina kutsutaan pariskunnat, lauantaina sinkut. Jaa, mutta itsehän kutsujana edustan jompaa kumpaa - voinkohan osallistua molempiin. Vähän niin kuin lasten kutsut: lauantaina kaverit ja sunnuntaina sukulaiset. Heh!

Olisi kiva tietää mitä nämä paribileiden kannattajat tekevät, jos tulee ero puolisosta. Voiko silloin nähdä pariskuntia enää ikinä - tai ainakaan ennen uutta puolisoa.

Alkuperäiselle sanoisin, että ei todellakaan ole sinun ongelmasi jos miehet eivät osaa käyttäytyä. Samoin kaveripiirisi on hieman outo (anteeksi), jos yksi sinkku ei mahdu mukaan.

Ullis on oikeassa. Yksi sinkku sinne tai tänne. Vaikka olisi kuinka paribileet, niin aina löytyy herroja ja rouvia, joiden täytyy alkaa kehitellä draamaa vokottelemalla toisen puolisoa tämän nenän alla. Syynä känni tai heikko itsetunto.

Uskomattomia vastauksia täällä, mikä rajoitaa että on paribileitä ja sinkkubileitä!? Samassa maailmassahan me eletään ja se on oma valinta alkaa parisuhteeseen yhden ihmisen kanssa, eikö se silloin poista oikeuden katsella lihamarkkinoita ja varsinkin kokeilla lihan tiukkuutta! Järjen käyttö sallittu... Onneksi itsellä ei (enää) ole tuollaista miestä, että pitäisi oikein pitää sinkkukaverit loitolla ja tavata heitä vain kahvilla jossain..
Aina löytyy näitä pareja joissa nainen voimattomana haukkuu sinkkunaisen, joka varmasti tahallaan oli näteissä vaatteissa, hiukset laitettuna ja huulipunaakin, HÄNEN miehensä näkyvillä ja houkuttelemassa... huh huh...
AP, tiedän kyllä tunteesi, olen itsekin sinkkuna bileissä ollut koska ystävä on kutsunut ja vaivautuneena kieltänyt roikkujia ja neuvonut vaimon luokse, ei kai sitä voi muttua harmaaksi hiirulaiseksikaan ja piileskellä nurkissa jos on normaali sosiaalinen persoona ystäväporukan keskellä.

K kiteytti juuri sen mitä minäkin aioin vastata. Ehdit ensin. :)
Näitä palstoja kun lukee,niin totisesti -osaavat nämä pariskunnat sekoilla keskenäänkin, niin ettei siihen sinkkuja tarvita.
Ihmisillä, joilla oma liitto rakoilee on taipumus alkaa katselemaan olisiko ruoho vihreämpää jne. Ja kyllä monet ukkomiehet sitä tekevät, vaikkei omassa vaimossa olisi mitään valittamista.

No ei mikään rajoita sinkkujen ja parien yhteisbileitä, en ainakaan ole kuullut vielä sellaisesta laista joten turhaa huolestutte, vouhottajat. Mutta eikö se ole tosiasia, että joskus samassa elämäntilanteessa olevat sopivat parhaiten samaan seuraan keskenään?
Ihmettelen vain, että yleistätte tuon ""kaikki on kaikkien kanssa""-julistuksenne koskemaan jokaista sinkkua ja paria. Ymmärrän teidän kantanne, mutta ymmärrän myös niitä jotka huomaavat tiettyjä ongelmia niissä tilanteissa.
Itse en välitä taas sinkkukavereideni kanssa lähteä baariin, koska heillä on aivan erilainen meininki siellä. He haluavat tanssipaikkaan jossa on nuoria miehiä, minä haluan mennä pubiin istumaan.
Joillakin on toisenlainen tilanne, mutta antakaa kaikkien ihmisten silti elää.

Kyllä tosiasia on että sinkun pitäisi olla näkymätön ja hajuton jos joku uroos nyt sattuisi kiinnostumaan.?
Ei ei. Kyllä meillä tavataan niin sinkkunaisia kuin parejakin ja hauskaa on. Jos joku puhkinaitu vaimo täällä mustistelee asialla se on omien korvien välissä-, . Minä ainakin annan palaa heti muille miehille huomiota jos mies kiehnää muiden kanssa siis ei voi olla koskematta.
Nainen se vaimokin,voi ihan hyvin flirttailla ja ei muista rouva olevansakaan kun ollaan Lapin hiihtotuntureilla mutta ystävä pariskunnan luona sitten ollaan niin siveetä.
Kyllä nainen mies itse paljastaa tuolla asenteellaan mitä itse on valmis tekemään jos silmä välttää,. Se joka sinkkua syyllistää leikkii yhdenillan sinkkua kun miestä ei ole matkassa tai kuvittelee että ei ole todennäköistä jäädä kiinni.
Huora luulee kaikkia kaltaisekseen. Näin se vanha sanonta on ja pitänee paikkansa.
Eli meillä ei katsota siviilisäätyä jos ihminen muuten sopii ystäväpariskuntien elämään. Minun ystäväni saa erota, olla rouvana ja sinkkuna ihan vapaasti. Eli elämäntilanne sillä hetkellä ei kyllä sitä ratkaise.

Siis mitka pari- tai sinkkubileet? Minun ja vaimoni, seka ystaviemme bileisiin ovat aina seka sinkut, etta varatut tervetulleita. En ole koskaan kuullut kavereideni haluavan erotella ihmisia siviilisaadyn perusteella.

Onko tama joku kateellisten pikkurouvien vouhotus? Olen kuullut, etta jotkut miespuoliset kaverini ovat moisissa olleet, tosin heitakin moinen on ihmetyttanyt. Mika paivanvalon kestava syy ajaa naisen (koska miehet eivat naissa primusmoottoreina selvastikaan toimi) jarjestamaan paribileet?

Mustasukkaisuus? Huono itsetunto? Menetyksen pelko? Oman itsensa (ei siis miehen) vertailu muihin naisiin ja lohduton loppupaatelma? Kateellisuus?

Ai niin, samassa tilanteessa olevat leikkivat parhaiten keskenaan. Tarkoittaako tama, etta pikkurouvat maarittelevat identiteettinsa ja paikkansa maailmassa ennen kaikkea siviilisaadyn mukaan? Ei ammatin, harrastusten, maailmankatsomuksen, harrastusten tai minkaan muunkaan. Se on ratkaisevaa, etta on rouva...

Yhteistyössä