Sinimustaliike ja vaaliohjelma

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
”OHJELMAA on helppo kutsua fasistiseksi ja rasistiseksi, etenkin sen mukaan, miten termit nykyään nähdään”, sanoo Turun yliopiston professori, poliittisen historian tutkija Vesa Vares.
Hän löytää ohjelmasta yhtymäkohtia Isänmaallisen kansanliikkeen IKL:n ohjelmaan 1930-luvulla. IKL oli suomalainen äärioikeistolainen puolue, jonka nuorisojärjestön nimi oli Sinimustat.

”Eikä IKL:nkään ohjelma – jos sitä lukee ajan yleisiin käsityksiin peilaten – näin jyrkkä ollut.”


Siinäpä onkin kuvassa sellainen valioluokan suomalainen, jotta oksat pois :D Kyllä sellaista perimää kannattaa vaalia..
 
uusi puolue ja varmaan tulee vielä muokkauksia ajatustasolla, mutta itse käsitin sananvapauskohdan niin ettei suomalaisia saa halveksia. monella muullakin maalla on samanlaisia kieltoja.
Tuo on vaarallista. Koska jokaisen ryhmän ja yksilön pitää pystyä itsetutkiskeluun (suomalaiset pystyy, meitä ei tartte siihen erikseen kehottaa) Esim.mus taihoisilta, ira keilta ja kaikilta etelän manolitoilta odottaisin ja vaatisin rehellistä virheiden ja kulttuurinsa epäkohtien tunnustamista.

Jos esim.Turkissa on kielto haukkua turkkilaisuutta, niin onko se oikein? Mua ei sais sinne kirveelläkään asumaan. Siellä tarvitaan vastavoimia.
Tai Thaimaassa ei saa kritidoida läpimätää kuningasta.

Ja mä en kehuis nykyajan suomalaisuutta.
Joku keravalainen hupparihyypiö joka sossurahoilla vetää nuuskaa, kaljaa ja kannabista ja ehkä saattais sinimustia kannattaa, ei ole mun mielikuva kunnon suomalaisesta.

Mulle suomalaisuus on kahtalaista:
-kansakoulumallinen: hiihdetään räkä poskella ja mustikkasopat rinnuksilla, Kekkosen/Mannerheimin kuva seinällä, lapsilla koulussa ja kotona kuri. Sunnuntaina kirkkoon (no itse en käy sunnuntaikirkossa mut muuten oon kristitty :D).
Töitä tehdään niska limassa, revitään niitä vaikka mistä.
Talkootyötä ja PALJON.

Nykyaikainen:
-joku 30-v.pellavapäinen kiltti ja kunnollinen insinööri-Pekka (semmosen Iivo Niskasen näkönen) keksii öööö koivunmahla-lakkauute -mönjän jota jalostetaan maailmalle vaikka autonrenkaiksi.
Vaimonsa on joku agrologi.


Typeriä stereotypioita, mutta pohjavireenä on KUNNOLLISUUS ja rehellisyys. Suoraselkäisyys.
Sitä on suomalaisuus.

Mä en oo nähny soldiers of Odineita tekemässä vanhanaikaista, suomalaista talkootyötä?? :D
 
vierailija
Ei kuulu Kiemungin akalle mun, mun perheen, eikä kenenkään muun taustat:

"Puolueemme kannattaa etnisen rekisterin käyttöönottoa, jossa käyvät ilmi maassamme asuvien ihmisten etniset, kielelliset ja uskonnolliset taustat. Etnisen tilastoinnin avulla julkinen valta kykenee valvomaan nykyistä paremmin maassamme asuvien väestöryhmien ja kulttuurien koostumusta sekä niiden vaikutusta suomalaiseen yhteiskuntaan. Rekisteri helpottaa yhteiskuntamme kannalta ongelmallisten alakulttuurien paljastamista ja tarjoaa tarvittavaa tietoa niiden aiheuttamien sosiaalisten ongelmien tutkimiseksi ja ratkaisemiseksi."
 
vierailija
Typeriä stereotypioita, mutta pohjavireenä on KUNNOLLISUUS ja rehellisyys. Suoraselkäisyys.
Sitä on suomalaisuus.

Mä en oo nähny soldiers of Odineita tekemässä vanhanaikaista, suomalaista talkootyötä??
Joo hyvin sanottu!

Mä olen nähnyt niitä kerran löntystelemässä kotikaupunkini keskustassa, kovin kumarassa oli selkä ja persvako vilkkui, kaljapulloja jollain kädessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
minä myös, ootko orpolaisia vai lepuskeja?

ite oon lepuskin pönkkömies
No näitä Lepuskin vitioita sulle oon tyrkyttäny, tässä kans yks hyvä vanha:
Urposta en tykkää yhtään!

Kokoomus tarvitsisi riveihinsä lisää lepuskeja.
Oonki vahdannut vilkkaasti Persulandian puolella kun siellä on fiksuja immeisiä, kuten Riikka Purra, Leena Meri, Pia Kopra, Tynkkynen ja tietty Jussi.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
No näitä Lepuskin vitioita sulle oon tyrkyttäny, tässä kans yks hyvä vanha:
Urposta en tykkää yhtään!

Kokoomus tarvitsisi riveihinsä lisää lepuskeja.
Oonki vahdannut vilkkaasti Persulandian puolella kun siellä on fiksuja immeisiä, kuten Riikka Purra, Leena Meri, Pia Kopra, Tynkkynen ja tietty Jussi.
oon kattonu kaikki sun linkkaamat lepuskivitejot ja seuraan sitä lisäksi facessa

persuvitejot on mulle vähän liian sakeita
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Halla-aho Twitterissä:

"Öyhöt lähtivät sotajalalle minua ja puoluetta vastaan, koska esitimme heidän mielestään vääriä näkemyksiä suomalaisuudesta. Eikö ole ihmeellistä, että minulla ei ole suurempaa kiinnostusta pelastaa heitä omalta kädetykseltään."

Veikkaan, että jakautuminen on jo alkanut :D
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja ruuttis
Halla-aho Twitterissä:

"Öyhöt lähtivät sotajalalle minua ja puoluetta vastaan, koska esitimme heidän mielestään vääriä näkemyksiä suomalaisuudesta. Eikö ole ihmeellistä, että minulla ei ole suurempaa kiinnostusta pelastaa heitä omalta kädetykseltään."

Veikkaan, että jakautuminen on jo alkanut
Öyhöt ovat viherpunavassareita.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja ruuttis
vierailija
Öyhöt ovat viherpunavassareita.
Kun tuo sana otettiin käyttöön niin ei ollut
Ei kuulu Kiemungin akalle mun, mun perheen, eikä kenenkään muun taustat:

"Puolueemme kannattaa etnisen rekisterin käyttöönottoa, jossa käyvät ilmi maassamme asuvien ihmisten etniset, kielelliset ja uskonnolliset taustat. Etnisen tilastoinnin avulla julkinen valta kykenee valvomaan nykyistä paremmin maassamme asuvien väestöryhmien ja kulttuurien koostumusta sekä niiden vaikutusta suomalaiseen yhteiskuntaan. Rekisteri helpottaa yhteiskuntamme kannalta ongelmallisten alakulttuurien paljastamista ja tarjoaa tarvittavaa tietoa niiden aiheuttamien sosiaalisten ongelmien tutkimiseksi ja ratkaisemiseksi."
Voi hyvänen aika
 
vierailija
"
Syrjäytymisen ehkäisemiseksi puolueemme kannattaa
  • vuosittaisia kesäleirejä kaupunkiasutuksen ulkopuolella jokaiselle peruskouluikäiselle, tervetulleiksi tauoiksi arjen hektisyyteen.
  • nuorten miesten ja naisten omille sukupuolilleen tarkoitettuja iltamia, jotka voidaan järjestää osana kouluopetusta, asepalvelusta tai työyhteisöä. Näiden toimien tarkoituksena on ryhmäyttää ja tutustuttaa samanikäisiä ja samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä toisiinsa.
  • kannustaa nuoria perinteisiin, yhteiskuntaa kannatteleviin sukupuolirooleihin ja ydinperheisiin, jotka toimivat hyvinä askelmerkkeinä oman elämäntilanteen arvioinnissa.
  • totuttaa suomalaiset pienestä pitäen fyysiseen läsnäoloon muiden ihmisten kanssa sekä vieraannuttaa heidät sosiaalisen median digitaalisesti luodusta maailmasta.
  • säännöllisiä fyysisiä kokoontumisia jokaiselle ikäluokalle koko ihmisen elämänkaaren ajan, joihin osallistuminen on kansalaisvelvollisuus."
 
vierailija
"Puolueemme mielestä liberaalin järjestelmän olettamus, jossa jokainen yksilö päättää itse omista intresseistään ja identiteetistään ympäristöstään irrallisena atomina, perustuu virheelliselle ihmiskuvalle, joka todellisuudessa ruokkii monia ihmisten huonoimpia piirteitä, kuten itsekkyyttä, hedonismia ja laiskuutta. Ihminen on laumaeläin, joka tarvitsee luonnollista yhteisöä ympärilleen saadakseen parhaat piirteensä puhkeamaan kukkaan."

Vi.. u mitä paskaa!!
 
vierailija
"Kannatamme kaikkien vuoden 1990 ja sen jälkeen myönnettyjen kansalaisuuksien ja oleskelulupien uudelleentarkastelua, jossa selvitetään oleskelun syy, henkilön oleskeluaikainen toiminta ja kotimaan tilanne mahdollista paluuta varten. Jos henkilön oleskelulle Suomessa ei ole pätevää perustetta ja kotimaan tilanne sen sallii, tarjotaan hänelle mahdollisuutta järjestää asiansa ja palata kotimaahansa annetun aikamääreen puitteissa. Henkilön kieltäydyttyä tarjouksesta tai ylittäessä annetun aikamääreen siirretään hänet viipymättä käsittelykeskukseen, joka eristää hänet suomalaisesta yhteiskunnasta ja josta voi poistua ainoastaan Suomen rajojen ulkopuolelle:"

Eli ihminen on ollut Suomessa jopa 30 vuotta ja pitää heidän mielestään tarkastella oleskelun syitä?!

Ja "käsittelykeskukseen" - eivät ihmiset ole mitään tavaroita, joita käsitellään kuin postikeskuksessa ikään!
 
vierailija
"inimusta Liike suhtautuu liberaaliin irtosuhdekeskeiseen pariutumiskulttuuriin kriittisesti. Laajamittaisen keinotekoisen ehkäisyn käytöstä on seurannut lyhyellä aikavälillä yhteiskunnallisesti yleisen moraalin rappeutuminen ja syntyvyyden romahtaminen. Suhtaudumme kriittisesti hormonaaliseen ehkäisyyn, joka osaltaan tekee irtosuhteet helpoiksi. Puolueemme rajoittaisi hormonaalisen ehkäisyn saamista esimerkiksi vain parisuhteessa eläville perusterveille naisille. Abortin olemme valmiita sallimaan vain raiskauksen sekä vakavien perinnöllisten ja terveydellisten syiden perusteella."

Ei kuulu heille kenenkään suhteet!

Ai heiltäkö pitää kysyä aborttiin lupaa?!

Mitä sieniä noi on vedelly?
 

Yhteistyössä