Sinillä siivous sujuu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Ja ketut.
a045.gif

Levymoppi jossa tarrakiinitys sinistä luutua varten.
Erinomainen laminaatilla, mutta veemäinen vinyylilattialla. JA sillä laminaatillakin jo, kun ei pysy kiinni ei.
Mun hermo ei kestä joka siivouskerran jälkeen nyhtää pinsetein jokaista karvaa ja langanpätkää irti- kaikki muut konstit sitä tarraa siivota on ihan turhia, oon kokeillut kynsiharjan, hammasharjan (miehen tietysti), rakennekynnet, voiveitse ynnä muuta.

Kysynkin teiltä, jotka tupanne puhtaana helposti ja vaivatta pidätte- millä moppaatte lattiat? Onko sinimoppiin jotain yyberhyvää joka kävis kummallekin lattiapinnalle (tuo vinyyli on sellaista karkeasyistä, ei liukasta) vai suositteletteko jotain muuta moppisysteemiä?

Ootko koittanut laminaatille sitä lamanaatin omaa liinaa?
Mikähän siihen vinyliin olis paras hmmm... en nyt keksi.

se tarra systeemi kyl on vähän kökkö, mutta tykkään toisaalta kun saan jokaisen käyttökerran jälkeen laittaa pesuun ne moppiosat.

MÄ pesen myös joka kerran jälkeen sen roitin koneessa.
Laminaatilla se on hyvä, mutta tuolla vinyylillä ei, kun siihen takertuu niin kovin kiinni, että irtoaa joka pyyhkäisyllä moppiosasta.

LAminaattiliinakin mulla on, mutta tuo levyosa on se 'kova' joten se ei ole kiva siivotessa, eikös siellä liinan alla kuuluisi olla jokin pehmeä osa?

Sinituotteet tuntui ensin oikein kivoilta, mutta loppujen lopuksi se on sellainen palapeli, että aina on joku pala hukassa.....

Mä ostin jostain nettikaupasta sellaisen viledan laitosmopin, maksoi törkeesti mutta on huippu.

Mutta nyt mun on pakko kysyä kun en osaa kuvitelle, onko sulla rakennekynnet!?

[QUOTE="Lilli";24834195]Mä ostin jostain nettikaupasta sellaisen viledan laitosmopin, maksoi törkeesti mutta on huippu.

Mutta nyt mun on pakko kysyä kun en osaa kuvitelle, onko sulla rakennekynnet!?[/QUOTE]

Mitenniin et osaa kuvitella mulla rakennekynsiä? :O

Ei ole enää, mutta oli koko kevään ja kesäkuunkin vielä, ennekuin oli pakko poistaa kun menin sinne siivoushommiin kesäksi (teurastamo ja korkeat hygieniavaatimukset). Mulla yleensä kyllä kasvaa kynnet omasta takaa, mutta halusin kokeilla :D Ne oli valtavat! Niillä oli mahtava ruoputtaa ja kuoputtaa, ne kesti ja pysyivät ilman huoltoa tosi kauan!

Mä saan kyllä pestyä sen vinyylinkin sillä sinisellä mopilla... Mitäs muuten olet tykännyt vinyylistä, meillä eteisessä ja nyt ois tulossa keittöönkin rempan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24834212:
Mitenniin et osaa kuvitella mulla rakennekynsiä? :O

Ei ole enää, mutta oli koko kevään ja kesäkuunkin vielä, ennekuin oli pakko poistaa kun menin sinne siivoushommiin kesäksi (teurastamo ja korkeat hygieniavaatimukset). Mulla yleensä kyllä kasvaa kynnet omasta takaa, mutta halusin kokeilla :D Ne oli valtavat! Niillä oli mahtava ruoputtaa ja kuoputtaa, ne kesti ja pysyivät ilman huoltoa tosi kauan!

Just noiden sun toimenkuvien takia :laugh: ihana :)

[QUOTE="Lilli";24834195]Mä ostin jostain nettikaupasta sellaisen viledan laitosmopin, maksoi törkeesti mutta on huippu.

Mutta nyt mun on pakko kysyä kun en osaa kuvitelle, onko sulla rakennekynnet!?[/QUOTE]

Ne onkin ammattilaisten tuotteita. Hyvän ostoksen teit. Kestää kotikäytössä pitkäääään.

[QUOTE="Xxxx";24834223]Mä saan kyllä pestyä sen vinyylinkin sillä sinisellä mopilla... Mitäs muuten olet tykännyt vinyylistä, meillä eteisessä ja nyt ois tulossa keittöönkin rempan jälkeen.[/QUOTE]

Tykkään. Paljon mukavampi jalalle kuin laminaatti (jota näin meidän kesken inhoan), ei ole liukas ja ei kopise ja kopsu. Kiva rapina kuuluu koirankin kynsistä laminaatilla kun se käy yöllä vesikupilla tai vaihtaa makuupaikkaa, laminaatilla ei kuulu. Vinyyli on lämpimämmän oloinenkin, laminaatti on kylmä ja kalsea.

Mutta tuo meittin vinyyli on sellaista ikivanhaa lankkua muistuttavaa ulkopinnaltaan, ja todella nihkeä mopatessa- poikkisyin onnistuu paremmin, pitkittäin ei ollenkaan pysy liina levymopissa- ei se isokaan, kun sen tunkee sinne reikiin, eikä ainakaan tuo tarraversio.

Yhteistyössä