Sinä perusterve, kuinka usein ja miksi käytät käsikauppasärkylääkkeitä?

Tuntuu vaan kamalasti ihmiset käyttävän särkylääkkeitä.
Mua ihmetyttää, että mihin kun itse en ole vuosiin tarvinnut lääkkeen lääkettä.
Olenko normaalia terveempi vai normaalia lääkevastaisempi kun ilmankin pärjään?
 
t
Kuukautiskipuihin tarvittaessa, päänsärkyyn ja sillon kun on kuumetta. Aika harvoi loppujen lopuksi, mitä nyt nykyään pakko joka kuukausi käyttää menkkakipuihin, mut ne onkin sit jo reseptilääke.
 
.
kyllä olisin minäki mielelläni niin terve että ei tarttis mitään käyttää.

Nyt tosin kaikki kipulääkkeet on reseptillä mitä syön, samoja ku käsikaupassa mutta vahvempana.
 
Menni K.
Ovulaatiokipuihin ja päänsärkyyn otan lääkettä kerran-pari kuussa. Flunssaoireisiin kerran-pari vuodessa.

Onnellinen ja normaalia terveempi olet, jos ei koskaan särje tai kolota.
 
..
Käytän silloin tällöin päänsärkyyn. Aiemmin käytin koviin menkkakipuihin, mutta vähensin niitäkin radikaalisti, kun en alkanut raskautua. Auttoiko se vai moni asia yhdessä sitten :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Tuntuu vaan kamalasti ihmiset käyttävän särkylääkkeitä.
Mua ihmetyttää, että mihin kunitse en ole vuosiin tarvinnut lääkkeen lääkettä.
Olenko normaalia terveempi vai normaalia lääkevastaisempi kun ilmankin pärjään?
Ehkä ne jotka käyttää paljon ei ole perusterveitä. Onhan olemasaa ties mitä sairauksia joihin pakko nappeja vetää. Ei kai perusterveet niitä kuluta kun sillon kun on kuumetta tai päätä särkee, selkäkipu, hammassärky yms...
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Käytän silloin tällöin päänsärkyyn. Aiemmin käytin koviin menkkakipuihin, mutta vähensin niitäkin radikaalisti, kun en alkanut raskautua. Auttoiko se vai moni asia yhdessä sitten :)
Ja jatkona vielä, että nyt kun raskaana, ei tietysti tarvitse menkkakivuista kärsiä, mutta mulla ainakin sen laatuset menkkakivut, että kun menkat ilmaantuu takasin (kele) ilman lääkitystä en edes koita olla!
 
Mä otin viimeksi särkylääkettä kesällä 2009 kun viisauden hammas poistettiin. Mä suhtaudun noihin vähän nihkeäti jä syön vaan silloin kun oikeasti sitä tarvitsee esim. kun on kuumetta 39 eikä sängystä pääse ylös.
 
mie vaan
Menkkakipuihin kerran kuussa, flunssaan silloin kun on. Nyt kun on lapsia, flunssaa on useammin kuin ennen... Otan silloin, kun särkee. Miksi ei ottaisi lääkettä, joka helpottaa oloa? Ei se kuule paljon parempaa ihmistä tee, jos ei syö särkylääkkeitä. Ehkä vaan vähän kipeämmän silloin tällön...
 
Turkilmas
Mulla kanssa nuo kuukautiskivut on välillä niin sietämättömät että on pakko ottaa särkylääkettä. Muuten en käytä lääkkeitä oikeastaan lainkaan. Paitsi mulle määrättyjä vahvoja epilepsialääkkeitä silloin kun on pakko (eli levottomat jalat kiusaa sietämättömästi).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Tuntuu vaan kamalasti ihmiset käyttävän särkylääkkeitä.
Mua ihmetyttää, että mihin kunitse en ole vuosiin tarvinnut lääkkeen lääkettä.
Olenko normaalia terveempi vai normaalia lääkevastaisempi kun ilmankin pärjään?
Ehkä ne jotka käyttää paljon ei ole perusterveitä. Onhan olemasaa ties mitä sairauksia joihin pakko nappeja vetää. Ei kai perusterveet niitä kuluta kun sillon kun on kuumetta tai päätä särkee, selkäkipu, hammassärky yms...
No mutta oikeestiko joku napsii särkylääkkeitä flunssaan tai lihaskipuun, jos samaan hommaan auttaisi lepo (flunssa) tai liikkuminen (lihaskivut)?
 
v
en ole elämässäni (lapsuudesta en tiedä kyl sanoa) syönyt käsikauppasärkylääkkeitä muuta kuin synnytysten jälkeen pakosta... Eikä mulla mitään vaivoja olekaan.... Lääkärin määräämät lääkkeet toki olen syönyt.
 

Yhteistyössä