Sinä konservatiivi/persumielinen! Oletko Ukrainan tukemisen kannalla?

En muista mikä artikkeli viikonloppuna oli, mutta siinä puhuttiin Euroopan isänmaallismielisten valtaannoususta monessa maassa.
Kaikki paikalliset "persut" eivät vaan kannata Ukrainan tukemista.

Kannatatko sinä?
Mä olen isänmaallinen, mutta kannatan.
 
Vaikea aihe koska kaikilla ei ole yhdenmukaista tietoa todellisista tapahtumista. Enkä usko, että meidän valtamedian syöttämä propaganda ihmisten mielissä miksikään muuttuu.🤷‍♀️

Joten, kirjoitanpahan vain että sivistyneissä valtioissa vuonna 2023 ei pitäisi enää sotia, meidän tulisi JO ymmärtää sodista enemmän: mitkä asiat sotiin johtavat/mahdollistavat jne.

Ehdottomasti turvapaikka tulee tarjota ”eurooppalaisille” sodan uhreille ja auttaa paikan päälläkin, mutta, Suomen ei olisi pitänyt valita puolia sotilaallisesti, vaan, Suomen olisi ehdottomasti pitänyt pysyä sotilaallisesti liittoutumattomana ”rauhanneuvottelu maana”. Suomen ei tulisi olla kenenkään vasalli vaan vahva itsenäinen valtio joka tekee itse omat ratkaisunsa ja päätöksensä muun muassa rajapolitiikassa, kuten esim. Viro päätti omista rajoistaan, ja siitä, ottiko/millä tavoin otti=kopitti turviksia 2015!
Pienillä asioilla voimme tehdä maasta halutessamme epähoukuttelevan.👍

Nyt tässä tph tilanteessa olisi riittänyt se, että emme olisi ottaneet Suomeen yhtäkään partasuuta. He tulivat turvallisesta maasta, Venäjästä. Venäjä ottaa nämä kyllä sieltä tulleet takaisin vastaan, kuten otti Viroonkin yrittäneet.
Signaali olisi ollut selkeä: Suomi ei vastaanota porukkaa. Näin ei jostakin syystä haluttu toimia vaikka se olisi ollut mahdollista. Nyt tulee väkeä kuin pipoa ja saamme maksaa tästä maltaita! Vieläkin on toki mahdollista evätä tph:t pikakäsittelyllä, mutta eipä taida löytyä haluja siihen…🤷‍♀️

Jos haetaan liittolaisia niin Pohjolan yhteisö+ETA on ihan riittävä. Eroon vain tuosta EU:sta (velkaunioni)!

Sen verran isänmaallinen lisäksi olen, että minun Suomessa ei liehu Ukrainan tai Venäjän tai minkään muunkaan maan lippu! Ellei kyseessä ole valtionvierailu.

Oho, lähti rönsyilemään.🙇‍♀️
 
En muista mikä artikkeli viikonloppuna oli, mutta siinä puhuttiin Euroopan isänmaallismielisten valtaannoususta monessa maassa.
Kaikki paikalliset "persut" eivät vaan kannata Ukrainan tukemista.

Kannatatko sinä?
Mä olen isänmaallinen, mutta kannatan.
Tietenkin. Sen kylllä jo tiesitkin.
Venäjä tekee jatkuvasti myyräntyötä ja yrittää saada EU-maat mahdollisimman eripuraisiksi Ukrainan tukemisessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
En muista mikä artikkeli viikonloppuna oli, mutta siinä puhuttiin Euroopan isänmaallismielisten valtaannoususta monessa maassa.
Kaikki paikalliset "persut" eivät vaan kannata Ukrainan tukemista.

Kannatatko sinä?
Mä olen isänmaallinen, mutta kannatan.
Miksi pahasti korruptoitunutta ja USA:N sekä Englannin käskyvallan alla olevaa Kiovan hallintoa pitäisi tukea? Eikö olisi parempi rauhaan pyrkiä?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Vaikea aihe koska kaikilla ei ole yhdenmukaista tietoa todellisista tapahtumista. Enkä usko, että meidän valtamedian syöttämä propaganda ihmisten mielissä miksikään muuttuu.

Joten, kirjoitanpahan vain että sivistyneissä valtioissa vuonna 2023 ei pitäisi enää sotia, meidän tulisi JO ymmärtää sodista enemmän: mitkä asiat sotiin johtavat/mahdollistavat jne.

Ehdottomasti turvapaikka tulee tarjota ”eurooppalaisille” sodan uhreille ja auttaa paikan päälläkin, mutta, Suomen ei olisi pitänyt valita puolia sotilaallisesti, vaan, Suomen olisi ehdottomasti pitänyt pysyä sotilaallisesti liittoutumattomana ”rauhanneuvottelu maana”. Suomen ei tulisi olla kenenkään vasalli vaan vahva itsenäinen valtio joka tekee itse omat ratkaisunsa ja päätöksensä muun muassa rajapolitiikassa, kuten esim. Viro päätti omista rajoistaan, ja siitä, ottiko/millä tavoin otti=kopitti turviksia 2015!
Pienillä asioilla voimme tehdä maasta halutessamme epähoukuttelevan.

Nyt tässä tph tilanteessa olisi riittänyt se, että emme olisi ottaneet Suomeen yhtäkään partasuuta. He tulivat turvallisesta maasta, Venäjästä. Venäjä ottaa nämä kyllä sieltä tulleet takaisin vastaan, kuten otti Viroonkin yrittäneet.
Signaali olisi ollut selkeä: Suomi ei vastaanota porukkaa. Näin ei jostakin syystä haluttu toimia vaikka se olisi ollut mahdollista. Nyt tulee väkeä kuin pipoa ja saamme maksaa tästä maltaita! Vieläkin on toki mahdollista evätä tph:t pikakäsittelyllä, mutta eipä taida löytyä haluja siihen…

Jos haetaan liittolaisia niin Pohjolan yhteisö+ETA on ihan riittävä. Eroon vain tuosta EU:sta (velkaunioni)!

Sen verran isänmaallinen lisäksi olen, että minun Suomessa ei liehu Ukrainan tai Venäjän tai minkään muunkaan maan lippu! Ellei kyseessä ole valtionvierailu.

Oho, lähti rönsyilemään.
Paljon hyviä pointteja tuossa, mutta monen ihon alle tuokin teksti menee. Totuus kirpaisee monia.
 
vierailija
Tietenkin kannatan Ukrainan tukemista. Suomessa isänmaallisuus on yleisesti ottaen oikeistolainen ajatusmalli eikä siihen oikein sovi venäläisen imperialismin ihailu. Sen sijaan on kunnioitettu veteraaneja ja itsenäisyyden itseisarvoa. Vasemmistolaisille ei Suomessa ole itsenäisyys koskaan ollut kovin suuri arvo eikä sitä myöten persuilukaan tunnu mielekkäältä.

Muualla Euroopassa on monissa kansallismielisissä liikkeissä vahva vasemmistolainen tausta. Varsinkin entisessä itäblokissa tämä näkyy todella selvästi. Siellä kansallismielisyyden ja amerikkavastaisuuden välille voi melkein vetää yhtäläisyysmerkin. Saksassakin kaikenlainen persuilu on enemmän entisen Itä-Saksan alueen juttuja. Monella on kaipuu "vanhoihin hyviin aikoihin" (jotka oikeasti olivat paskaa) ja niilläkin, jotka Venäjän pahuuden ymmärtävät on jonkinlainen geneettinen muisto siitä, että USA on vihollinen. Niinhän lapsena opetettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Miksi pahasti korruptoitunutta ja USA:N sekä Englannin käskyvallan alla olevaa Kiovan hallintoa pitäisi tukea? Eikö olisi parempi rauhaan pyrkiä?
Rauhaan pyrkiminen voidaan aloittaa siitä, että osapuolet (Ukraina ja Venäjä) vetäytyvät vuoteen 2014 asti tunnustamilleen rajoille. Pahasti korruptoituneelle Venäjälle tuo tuntuu olevan mahdotonta. Miksi, jos rauhaan pyritään?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Vaikea aihe koska kaikilla ei ole yhdenmukaista tietoa todellisista tapahtumista. Enkä usko, että meidän valtamedian syöttämä propaganda ihmisten mielissä miksikään muuttuu.

Joten, kirjoitanpahan vain että sivistyneissä valtioissa vuonna 2023 ei pitäisi enää sotia, meidän tulisi JO ymmärtää sodista enemmän: mitkä asiat sotiin johtavat/mahdollistavat jne.

Ehdottomasti turvapaikka tulee tarjota ”eurooppalaisille” sodan uhreille ja auttaa paikan päälläkin, mutta, Suomen ei olisi pitänyt valita puolia sotilaallisesti, vaan, Suomen olisi ehdottomasti pitänyt pysyä sotilaallisesti liittoutumattomana ”rauhanneuvottelu maana”. Suomen ei tulisi olla kenenkään vasalli vaan vahva itsenäinen valtio joka tekee itse omat ratkaisunsa ja päätöksensä muun muassa rajapolitiikassa, kuten esim. Viro päätti omista rajoistaan, ja siitä, ottiko/millä tavoin otti=kopitti turviksia 2015!
Pienillä asioilla voimme tehdä maasta halutessamme epähoukuttelevan.

Nyt tässä tph tilanteessa olisi riittänyt se, että emme olisi ottaneet Suomeen yhtäkään partasuuta. He tulivat turvallisesta maasta, Venäjästä. Venäjä ottaa nämä kyllä sieltä tulleet takaisin vastaan, kuten otti Viroonkin yrittäneet.
Signaali olisi ollut selkeä: Suomi ei vastaanota porukkaa. Näin ei jostakin syystä haluttu toimia vaikka se olisi ollut mahdollista. Nyt tulee väkeä kuin pipoa ja saamme maksaa tästä maltaita! Vieläkin on toki mahdollista evätä tph:t pikakäsittelyllä, mutta eipä taida löytyä haluja siihen…

Jos haetaan liittolaisia niin Pohjolan yhteisö+ETA on ihan riittävä. Eroon vain tuosta EU:sta (velkaunioni)!

Sen verran isänmaallinen lisäksi olen, että minun Suomessa ei liehu Ukrainan tai Venäjän tai minkään muunkaan maan lippu! Ellei kyseessä ole valtionvierailu.

Oho, lähti rönsyilemään.
On ihan helppo ymmärtää mikä johtaa sotiin. Etupiiriajattelu ja imperialismi, erityisesti Venäjän imperialismi viime aikoina. Tuohon kun lisätään vainoharhaisen diktaattorin Napoleon-kompleksi, ollaan jouduttu pahoihin ongelmiin.
 
Koska Enkku ja Usa on kivoja, eikä sontaläjiä kuten Venäjä?
Monet maat ovat kivoja, mutta ei heidän vasallisksi kuitenkaan kannata alkaa.
Täytyy muistaa, että Usa on meidän kilpailija. Lisäksi…ei tuo Usa nyt mikään kovin kiva ole - aika paljon on pahaa saanut aikaiseksi hyvin monessa maassa.
 
vierailija
Rauhaan pyrkiminen voidaan aloittaa siitä, että osapuolet (Ukraina ja Venäjä) vetäytyvät vuoteen 2014 asti tunnustamilleen rajoille. Pahasti korruptoituneelle Venäjälle tuo tuntuu olevan mahdotonta. Miksi, jos rauhaan pyritään?
Ukrainalla oli 8 vuotta aikaa rakentaa sitä rauhaa ja lopettaa se sisällissota maassaan. Ja miksi Ukraina päästi CIA:n tekemään juttujaan esim 2013/14 Ukrainassa ja viemään maata kohti kaaosta?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Niin, länsimaissa on asiat oikeastaan todella hyvin.

Jos woke on saanut vallan, niin sitten vaan lyömään rumpua että asiat muuttuisivat.

Länsimaissa suosituin aate voittaa. Se on vapaata kilpailua.
Venäjällä taas ei anneta valita.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Tietenkin. Sen kylllä jo tiesitkin.
Venäjä tekee jatkuvasti myyräntyötä ja yrittää saada EU-maat mahdollisimman eripuraisiksi Ukrainan tukemisessa.
Eripuraisuus johtuu taloudesta.
Tuli katsos moninapainen maailma. Usa ei enää hallitse.
Euroopan maita kiinnostaa olla mukana tekemässä enemmän bisnestä brics-maiden kanssa.
Apropoo, meillä vienti tipahti -19,9 ja tuonti -45,3 (2023 tammi-elo).
 
Mitä valitettavaa niissä on? Länsimaisuus on kivaa. Saa puhua mitä haluaa ilman linnatuomiota, on rahaa, saa vapaasti matkustella, on siistiä ja modernia.

Kristitytkin saavat pykätä vaikka minkälaisen seurakunnan vaikka mihin kadunkulmaan.
Vai niin.😁
Montako linnatuomiota on jaettu ja millaisia ne ovat olleet?

Briteissä muuten jaettiin älyttömästi enemmän tuomioita sananvapausrikkomuksista kuin Venäjällä!😦
 
Ukrainalla oli 8 vuotta aikaa rakentaa sitä rauhaa ja lopettaa se sisällissota maassaan. Ja miksi Ukraina päästi CIA:n tekemään juttujaan esim 2013/14 Ukrainassa ja viemään maata kohti kaaosta?
Tulevaisuutta ajatellen on hyvä tietää, että jos Venäjä oikeasti ajautuu sisällissotaan (mahdollista), on ulkopuolisilla valtioilla oikeus tai suorastaan velvollisuus 8 vuoden määräajan jälkeen valloittaa ainakin osia Venäjästä. Kiina tuon toteuttaneekin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Tulevaisuutta ajatellen on hyvä tietää, että jos Venäjä oikeasti ajautuu sisällissotaan (mahdollista), on ulkopuolisilla valtioilla oikeus tai suorastaan velvollisuus 8 vuoden määräajan jälkeen valloittaa ainakin osia Venäjästä. Kiina tuon toteuttaneekin.
Onko jotakin viitteitä Venäjän mahd. sisällissodasta?😦
 

Yhteistyössä