Sinä kaunis, hoikka työssäkäyvä äiti, jonka koti on kaunis ja siisti - MITEN SÄ TEET SEN???

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Sinä kaunis, hoikka työssäkäyvä äiti, jonka koti on kaunis ja siisti - MITEN SÄ TEET SEN???

T. ylipainoinen hermoraunio, joka kahlaa roinavuorten keskellä tukka pystyssä :(((
 
"vieras"
No mihins se koti sotkeutuisi, kun lapset on päivän hoidossa ja illalla vietetään laatuaikaa, tai pihalla tai harrastuksissa =) Eikä sitä itse kerkeä syömään, miten sitä lihoiskaan :)

Kaikkien mun tietämien työssäkäyvien vanhempien koti on siisti, ja kaikkien kotonahoidettavien lasten koti sekainen :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24830855:
No siinä menee puoli tuntia kun itsensä aamulla ehostaa. Vaatii vaan vähän viitseliäisyyttä laittautua.
Ei poista puolituntinen ylipainoa..

Oisko itsekuri se salaisuus? Pätee varmaan vähän kaikkiin elämän osa-alueisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24830855:
No siinä menee puoli tuntia kun itsensä aamulla ehostaa. Vaatii vaan vähän viitseliäisyyttä laittautua.
Miten hitossa työssäkäyvät äidit ehtivät ehostautua, kun lapset pitää viedä tarhaan ja ennen sitä myös niidenkin aamutoimet hoitaa, eikä vaan omat? Aika hiton aikaisin joutuu heräämään? Mullakaan ei tunnu olevan meikkaamiseen aikaa, kun jo hiusten harjaaminen kestää niin kauan, ettei sen jälkeen jaksa enää kovin kauaa viettää aikaa huussissa. Enkä käy edes töissä, eikä lapsia tarvitse viedä tarhaan. Kerhoon pitää joskus ehtiä yhdeksäksi.
 
"vai niin"
Miten lapset ja työt vaikuttavat siihen painoon, häh? Se ei vaadi aikaa syödä vähemmän ja terveellisemmin, päin vastoin, se säästää sitä. Ja kotia on siivoamassa myös mies, hommat jaetaan.
 
ulkonainen
Miten hitossa työssäkäyvät äidit ehtivät ehostautua, kun lapset pitää viedä tarhaan ja ennen sitä myös niidenkin aamutoimet hoitaa, eikä vaan omat? Aika hiton aikaisin joutuu heräämään? Mullakaan ei tunnu olevan meikkaamiseen aikaa, kun jo hiusten harjaaminen kestää niin kauan, ettei sen jälkeen jaksa enää kovin kauaa viettää aikaa huussissa. Enkä käy edes töissä, eikä lapsia tarvitse viedä tarhaan. Kerhoon pitää joskus ehtiä yhdeksäksi.
Mina ainakin kerkean. Heraan aina 20 min. ennen lastani, siina kerkeaa hyvin meikkaamaan.
 
"Nea"
Noh, kauneus sikseen, mutta joo, herään aikaisin (klo 5.20), käyn suihkussa, fiksaan hiukset & naaman & luen lehden + syön itse aamiaisen (leipää lisukkeilla & teetä maidolla), herätän lapset, joille olen laittanut illalla vermeet valmiiksi, toiselle tarjoilen aamupalan (menee kouluun), toiselle en (syö päiväkodissa aamiaisen, ottaa tosin esim. lasin mehua ennen kuin lähdetään).

Töissä syön lounaan normaalisti (puoli lautasta salaattia, toinen puoli sitten sitä muuta mättöä), kotiin kun tulen niin lapsille ruoka (jollei mies ole ehtinyt ennen minua), duunihommiakin siinä välillä, pyykkien laittoa, jne. Ja sitten on erilaisia treenejä, iltaohjelmaa muuten, jne.

Koti meillä ei ole tuhannen siisti (ei siis missään tapauksessa nuoltu ja joka ikinen asia rivissä, mutta toki ryhdistymme tasaisin väliajoin & pistämme vaikkapa tauluja seiniin sisustusmielessä toisella tapaa, jne.). Lapsille koetamme opettaa, että asioita pannaan käytön jälkeen paikalleen, jne.

Elämässä on muutakin kuin siivoaminen tai se, että koti näyttää perfetolta jos joku sattuisi astumaan kutsumatta sisään. Huoliteltu ulkonäkö hoituu kyllä ja jos syö yhtään tolkullisesti (en esim. ole koskaan toiminut lasten ruokien kompostina), ei se painokaan siitä sen kummemmin nouse.
 
[QUOTE="vai niin";24830896]Miten lapset ja työt vaikuttavat siihen painoon, häh? Se ei vaadi aikaa syödä vähemmän ja terveellisemmin, päin vastoin, se säästää sitä. Ja kotia on siivoamassa myös mies, hommat jaetaan.[/QUOTE]
Laihana ei kyllä oikeasti pysy sillä että "ei ehdi syömään", usein päinvastoin. Huonosti nukutut yöt lihottaa, jos päivisin on kiire ei ehdi useinkaan laittamaan terveellistä ruokaa ja syömään kiireettä vaan puputtaa jotain snacksejä pitkin päivää että pysyy pystyssä. Kyllä se on vähän erilaista jos on aikaa kasvatella omat yrttitarhat ja porkkanat ja mahdollisuus valmistaa kaikessa rauhassa ruoka ihan alusta asti sen sijaan että täytyy heittää se mikroateria uuniin siinä välissä kun ehtii ja toivoa, että saisi siitä lusikoitua vähän suuhunsakin asti ennen kuin pitää taas mennä. Stressi on kova lihottaja. Jotkun ihmiset tarvitsee sitten vähemmän sitä unta ja pärjäävät paremmin stressin kanssa - pysyvät paremmin hoikkana huonommissakin olosuhteissa. Kotiäidit elävät muutenkin usein köyhemmin, ja kyllä vaan se makaroni-peruna on kaupassa edullisinta ruokaa, ja tunnetusti lihottaa ja turvottaa.

Enkä nyt viljele tässä mitään "tekosyitä" lihavuudelle, se kun on jokaisen oma asia, eikä yhdenkään lihavan tarvitse olla muille ihmisille vastuussa omasta kehostaan. En vaan jaksa noita ihmisiä, jotka aina selittää kuinka köyhien ja kiireisten pitäisi olla laihoja kun ei ole aikaa eikä varaa syödä. Jos ei jotakin syö niin sitä on aika nopeasti sairaalassa letkuissa. Se ruuan ja unen laatu sekä yleinen stressitila vaikuttaa paljon enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Miten hitossa työssäkäyvät äidit ehtivät ehostautua, kun lapset pitää viedä tarhaan ja ennen sitä myös niidenkin aamutoimet hoitaa, eikä vaan omat? Aika hiton aikaisin joutuu heräämään? Mullakaan ei tunnu olevan meikkaamiseen aikaa, kun jo hiusten harjaaminen kestää niin kauan, ettei sen jälkeen jaksa enää kovin kauaa viettää aikaa huussissa. Enkä käy edes töissä, eikä lapsia tarvitse viedä tarhaan. Kerhoon pitää joskus ehtiä yhdeksäksi.
No meillä lapset käyvät kylvyssä jo illalla, joten aamulla ei tarvitse kuin syödä aamupala ja laittaa vaatteet päälle. Jos mun täytyy olla vaikka klo 8.30 Helsingissä, niin herään 6.00, käyn suihkussa, föönaan ja laitan hiukset, laitan piilolinssit ja meikkaan. Tässä vaiheessa kello on 7. Herätän lapset, syödään aamupala, puetaan päälle ja lähdetään klo 7.30-7.45. Kannattaa mahdollisimman paljon laittaa kamppeita ja muuta jo illalla valmiiksi, jotta ei sitten enää aamulla tarvitse ihmetellä missä on yhden käsineet ja toisen pipo.
 
"minä"
Muutaman kerran viikossa täytyy ottaa sitä omaa aikaa ja lähteä salille tai jumppaan.

Joka päivä puolen tunnin kauneus-unet pikkukakkosen aikaan.

Meikkaaminen ja hiusten kampaus ei oikeesti vie 10min kauempaa, kun tekee sen tehokkaasti. Ei mulla ainakaan :D Yleensä teen sen vasta työpaikan vessassa.

Vaatteet voi valita jo edellisenä iltana, ettei aamulla kiireessä ota vain niitä perusfarkkuja ja villapaitaa. Korot tekee heti paljon naisellisemmaksi!

Pidän kerran viikossa siivouspäivän, jolloin siivoan paremmin. Muuten vaan tiskien ja pyykin pesua tarvittaessa. Mahdollisimman vähän tavaraa esillä niin pääsee helpommalla.

Näin minä pysyn hoikkana ja kauniina sekä koti kunnossa.
 
"vieras"
aloittajan kannattais järjestää aikaa liikunnalle. Siitä saa virkeämmän mielen ja kilot karisee kuin itsestään lenkkipolulle. Jos katselee maailmaa harmaiden linssien läpi, kaikki näyttää ankealta.
 
"pampula"
Minä herään aina klo 6, vaikka liikenteeseen lähdemme vasta klo 7.20. Minusta on ihana juoda aamukahvi rauhassa hesaria lukiessa ja käydä suihkussa+ pukeutua ilman hirveää kiirettä. Lapset ( vajaa 3 ja 6v) heräilevät omaan tahtiinsa yleensä viimeistään klo 6.30 ja koska menevät ajoissa nukkumaan ovat aamuisin pirteitä ja touhuilevat omiaan ennen lähtöä. Lasten aamupesuihin ja illalla valmiiksi laitettujen vaatteiden pukemiseen ei mene kauaa (jollei satu olemaan uhma-aamu...). Koti meillä on aina siisti, koska en voi sietää sotkuista kotia, keittiö siistitään aina ruokailun jälkeen ja iltaisin ennen nukkumaanmenoa kerätään ympäri taloa leikeissä kuljetetut lelut ja niin, meillä käy kyllä myös siivooja kerran viikossa. Kauneudesta en tiedä, mutta suht. terveellinen ruokavalio, riittävä liikunta (yleensä illalla vasta lasten mentyä nukkumaan) ja hyvät geenit pitävät linjat kunnossa.
 
Se on geeneissä!
Herään hoikkana klo 7.55,suihkuun, en ehostaudu, päälle puen jotain, kaikki näyttää hyvältä. Lapsille leivät käteen ja vaatteet päälle. Kaikki autoon ja lapset kouluun, joka alkaa 8.15. Minä töihin, työhuoneessani harjaan ehkä hiukset, jos muistan. Kotiin viideksi, ruokaa, lasten harrastuksiin, illalla kotona klo 21. Pyykkiä, ruoanlaittoa, lasten asioiden hoitamista, netissä oleilua.

Koti on siisti ja kaunis. Kuten minäkin En urheile, en harrasta mitään liikuntaa, ajan autolla kaikki matkat, vartalosta ei näe, että olen lapsia saanut. Ja yh olen, ei siis ketään apuria, joka tekisi puolet hommista.

Helppoa kuin heinän teko ;)
 
Mina ainakin kerkean. Heraan aina 20 min. ennen lastani, siina kerkeaa hyvin meikkaamaan.
Mä olen niin tono, että tarvitsen vielä kahvinkin heräämiseen, ja sen tissuttelemiseen menee melkein puoli tuntia. Lapsista toinen ei osaa nukkua yksin... Mutta yhtä kaikki, tosi aikaisin pitää herätä aina, kun pitää ehtiä jonnekin. Aamutoimet kestävät, kun pitää hoitaa sekä omat että lasten jutut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Se on geeneissä!;24830991:
Herään hoikkana klo 7.55,suihkuun, en ehostaudu, päälle puen jotain, kaikki näyttää hyvältä. Lapsille leivät käteen ja vaatteet päälle. Kaikki autoon ja lapset kouluun, joka alkaa 8.15. Minä töihin, työhuoneessani harjaan ehkä hiukset, jos muistan. Kotiin viideksi, ruokaa, lasten harrastuksiin, illalla kotona klo 21. Pyykkiä, ruoanlaittoa, lasten asioiden hoitamista, netissä oleilua.

Koti on siisti ja kaunis. Kuten minäkin En urheile, en harrasta mitään liikuntaa, ajan autolla kaikki matkat, vartalosta ei näe, että olen lapsia saanut. Ja yh olen, ei siis ketään apuria, joka tekisi puolet hommista.

Helppoa kuin heinän teko ;)
Perseen selluliitti muodostaa kuulemma ikiliikkujan hoikassakin naisessa viimeistään kolmekymppisenä, jos ei liikuntaa harrasteta.
 
"vieras"
työssä huoliteltu ulkonäkö kuuluu asiaan asiakapalvelutehtävissä. Se sujuu ihan rutiinilla. Kun pitää itsestään huolta, tulee parempi mielikin.

Meillä käy myös siivooja joka toinen viikko tekemässä isomman siivouksen. Välissä sitten siivoilen ja järjestelen itse. En oikein kestä kaaosta ympärilläni, joten helpointa on pitää tavarat järjestyksessä.

Kauneus (oma ja kodin) on toki katsojan arvioitavissa, mutta minulla on esteettistä silmää. Kauniit vaatteet ja sisustus on minulle tärkeää. En usko, että sellaisen ihmisen koti on kaunis, jota nämä asia eivät kiinnosta. Sama pätee myös vaatteisiin, hiuksiin, meikkiin jne. Kaikki eivät ole niin kiinnostuneita visuaalisesta vaikutelmasta.

Mulla on aikaa pitää itsestäni huolta, koska olen järjestänyt sitä. Teen vähän lyhyempäää päivää, joten pari lenkkiä viikossa onnistuu, kiitos työaikajärjestelyn. Tämä ei kaikille tietenkään ole taloudellisesti mahdollista, mutta itse tingin mieluummin muusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24830971:
No meillä lapset käyvät kylvyssä jo illalla, joten aamulla ei tarvitse kuin syödä aamupala ja laittaa vaatteet päälle. Jos mun täytyy olla vaikka klo 8.30 Helsingissä, niin herään 6.00, käyn suihkussa, föönaan ja laitan hiukset, laitan piilolinssit ja meikkaan. Tässä vaiheessa kello on 7. Herätän lapset, syödään aamupala, puetaan päälle ja lähdetään klo 7.30-7.45. Kannattaa mahdollisimman paljon laittaa kamppeita ja muuta jo illalla valmiiksi, jotta ei sitten enää aamulla tarvitse ihmetellä missä on yhden käsineet ja toisen pipo.
Eikö lasten hampaita pestä? Ja meillä pitää ainakin tytön hiukset harjata. Niissä on melkein yhtä tuskainen selvittely, kuin äitinsäkin hiuksissa. Jos kävisin vielä suihkussa, niin siitähän vasta sirkus syntyisikin :D
 
ulkonainen
Mä olen niin tono, että tarvitsen vielä kahvinkin heräämiseen, ja sen tissuttelemiseen menee melkein puoli tuntia. Lapsista toinen ei osaa nukkua yksin... Mutta yhtä kaikki, tosi aikaisin pitää herätä aina, kun pitää ehtiä jonnekin. Aamutoimet kestävät, kun pitää hoitaa sekä omat että lasten jutut.
Mina jatankin aamupalan syomatta jotta ehdin meikata :), no en muutenkaan aamupalaa soisi. Sen jalkeen lapselle vaatteet paalle ja aamupala. Koko hommaan menee 40-50 min.

Siisti koti meilla on lahes aina, mutta se on kylla siivoojan ansiota.
 
"hmm"
Olen yh, hoikkakin nykyään kun kaksi vuotta sitten lapsen saatuani aloitin elämäntaparemontin. (Siis alusta saakka olen ollut yh.)
Herään 5.45, laittaudun vessassa, siinä menee noin vartti ja yleensä lapsi heräilee itse niihin aikoihin. Puen lapsen ja joskus annan mehua tms. koska 6.20 ollaan ovesta ulos, lapsi saa aamupalan sitten päiväkodissa.
Siivoan torstaisin isommin, tiskaan tarpeen vaatiessa ja järkkäilen "koko ajan" eli ohi mennessäni yms. Lapsenvahti käy kerran viikossa jolloin käyn kunnon lenkillä, kerran viikossa haen lapseni tuntia myöhemmin hoidosta ja käyn sitä ennen lenkillä. Parina iltana treenailen lapsen nukahdettua crosstrainerilla.
Ei tuota ongelmia.
 
-.-
Herään 30 min ennen lapsia ja laittaudun pikaisesti,hoikka olen aina ollut ja syön terveellisesti.
Mielestäni edullismpaa on ostaa sekavihanneksia pakasteesta ja keittää kasviskeittoa tuorejustolla kuin ostaa makarooneja ja hiilareita,yhden aterian eli lounaani korvaan usein rahkalla.
Kun on lapset tarhassa ja ite töissä pysyy koti aika kunnossa.
Laitan aina kaikki vaatteet ja tavarat valmiiksi edellisenä päivänä niin aamulla ei ole niin kiire.
 
Beep
[QUOTE="Vieras";24830813]Sinä kaunis, hoikka työssäkäyvä äiti, jonka koti on kaunis ja siisti - MITEN SÄ TEET SEN???

T. ylipainoinen hermoraunio, joka kahlaa roinavuorten keskellä tukka pystyssä :((([/QUOTE]

Naiset nyt vaan on erilaisia, ei se äitiys onneks tee naisista samanlaisia. ;)

Toiset on toisenlaisia, toiset sunlaisia. So what. Jos et tykkää, tee muutos.
 
Se on geeneissä!
Perseen selluliitti muodostaa kuulemma ikiliikkujan hoikassakin naisessa viimeistään kolmekymppisenä, jos ei liikuntaa harrasteta.
No olen tuon iän jo ohittanut aikapäivää sitten. Näkyvää selluliittia ei ole. Puristamalla löytyy, joten en sittenkään ole täydellinen ;) Unohdin sanoa ekassa viestissä, että syön tosi paljon roskaruokaa ja muutenkin isoja annoksia. Hoikkuus/sirous on todellakin geeneissä. Tiedän, että suurin osa lihoaisi 5 kiloa viikossa mun ruokavaliolla.
 

Yhteistyössä