Sinä, joka rakastat työtäsi! Kerro mitä teet ammatiksesi?

• Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
Professional Griefer
Siivoan. En usko, että vaihdan alaa ellei mun palkka tai edut dramaattisesti putoa, tai mulla hajoa joku paikka peruuttamattomasti.

Pidän työn konkreettisuudesta, kokoajan saa olla liikkeellä ja työn jäljen näkee heti. Mikään ei tsemppaa paremmin kuin se, miten harmaasta ja nuhjuisesta taikoo omin kätösin (tai koneen avulla) kirkasta, puhdasta ja kiiltävää.
Myös omaan tahtiin tekeminen on plussaa, on tietyt asiat mitä pitää viikossa saada tehdyksi, mutta itse saan päättää missä järjestyksessä ja millä menetelmällä. Näkee ihmisiä, mutta niiden kanssa ei tarvi olla kokoajan tekemisissä. Voin kuunnella radiota ja sheikata menemään töitä tehdessä. Aina on jotain tekemistä, joten tylsää ei tule.

En ole koskaan ollut mitenkään uraorientoitunut, mulla ei ole siis maine, kunnia tai suurempi liksa tavoitteena työelämässä. Viihdyn rivityöntekijänä, ei vastuuta muista kuin itsestäni ja omasta työstä.

Mulla tosin on myös ihan uskomattoman hyvä työnantaja, ihanat työkaverit, inhimillisen kokoinen työalue, hyvä palkka ja hyvät edut. Eli mulla on harvinaisen hyvät oltavat tässä ammatissa, ja ymmärrän kyllä ettei kaikki siivoojat voi samaistua kirjoitukseeni.

• Tykkää
Reactions: Susimieli
"Miisa"
Perhepäivähoitaja. Jokainen päivä on mukavia yllätyksiä täynnä, voi itse suunnitella tekemiset ja toiminnot, voi ulkoilla paljon jne jne loputtomiin vain hyvää sanomista työstäni. Tykkään!

Kokki.. Ja vaikka en kauaa oo alalla ollutkaan ni aina olen ruoanlaitosta nauttinut ja sitä kun siinä saa luovuutta käyttää ja toteuttaa itseään :) Palkka ei oo kova mutta en vaihtais vaikka saisin kovempaa palkkaa jostain mistä en nauti yhtään.

Sen lisäks keittiöhuumori iskee ja se tekee työstä vielä kivempaa ;)

Kokki.. Ja vaikka en kauaa oo alalla ollutkaan ni aina olen ruoanlaitosta nauttinut ja sitä kun siinä saa luovuutta käyttää ja toteuttaa itseään :) Palkka ei oo kova mutta en vaihtais vaikka saisin kovempaa palkkaa jostain mistä en nauti yhtään.

Sen lisäks keittiöhuumori iskee ja se tekee työstä vielä kivempaa ;)
asiasta kukkaruukkuun, mites sulla menee vauvan kanssa, voisit käydä ketjussa antamassa tilannekatsauksen?

itse asiaan: en mitenkään erityisemmin rakasta isnöörin hommia mutta jotakinhan sitä on leipänsä eteen tehtävä

Olen siivooja! Nautin suunnattomasti työstäni kun saa olla silloin rauhassa ku haluaa ja kun taas haluaa vaihtelua voi olla ihmisten kanssa tekemisissä :) työ usein miten tehdään joustavilla työ ajoilla, itse voin mennä aamulla kuudelta tai vaikka keskellä yötä jos en saa unta :) ihanan vapaata työtä jonka saa itse suunnitella alusta loppuun :) työn jälki motivoi ja se kuinka pomot huolehtii, eikä ole perseelle potkioita kuin ehkä muilla aloilla, siivous alalla Pomo on ns. työkaveri :) tämä kuulostaa jonkun mielestä varmaan turhalta hehkutukselta, mutta siivous alalla menee koko ajan työntekijän asiat eteenpäin ja meille on alettu antaa paljon paljon enemmän arvostusta, itse tunnen olevani samaa porukkaa siivoamani firman työntekijoiden kanssa :)

Olen puutarhuri, työskentelen hautausmaalla. Rakastan työtäni yli kaiken :heart: Mulla on maailman parhaat työkaverit, se on tietysti yksi iso juttu viihtyvyyden kannalta mutta mä olen myös täysin omalla alallani. Palkka on surkea ja miinusta on työn kausiluonteisuus. Muuten nautin työstäni suunnattomasti joka päivä =) Toisin kuin joskus luullaan, meidän homma on yllättävän monipuolista ja se sisältää myös asiakaspalvelua.

Hommia on haravoinnista hautaanlaskemiseen ja kaikkea siltä väliltä. Saa olla ulkona ja hautausmaalla on kaunista ja rauhallista. (Jos ei lasketa jatkuvaa ruohonleikkurin, trimmerin tai traktorin pörinää :D) Työnsä jäljen näkee konkreettisesti koko ajan ja omaisilta tulee herkästi palautetta, onneksi yleensä positiivista. En keksi mitään negatiivista työpaikastani, vaikka miten ketuttais muuten niin töihin lähtö ei koskaan =)

sinsin
Kirjaston hoitaja. Ikäni olen kirjastossa jotain tehnyt, alkanut tettiläisestä ja sieltä siirtynyt harjoittelijaksi, apulaiseksi, virkailijaksi ja nyt hoitajaksi. Mukavaa, leppoista työtä. Saa olla ihmisten kanssa tekemisissä, mutta toisaalta kun siltä tuntuu, voi kaivautua omiin oloihinsa kirjavuorten taakse. Näin ainakin pienemmissä kirjastoissa, suurissa kaupunginkirjastoissa en viihdy. Palkka on kyllä aika huono, mutta aina olen sillä itseni elättänyt. Virkailijaksi pääsee mielestäni jo ammattiopistosta, mutta myös ammattikorkeakoulusta, kirjastonhoitajilla ja informaatikoilla on sitten jo yliopistotutkinto takana.

"äiti88"
Rakastaa on vahva sana, mutta tykkään ainakin. Lastenhoitaja. Varmaan rakastaisin, ellei työpaikkaa vaivaisi krooninen resurssipula, joka vaikeuttaa työntekoa päivittäin.

"Vieras"
Esimiestehtävissä. En tee myyntityötä, vaan asiakaspalvelua...rakastan todella työtäni. Vastuuta, kaikki päivät erilaisia ja todella saan kiksit kuin pettynyt asiakas muuttuu tyytyväiseksi asiakkaaksi. Työtä on paljon ja palkka voisi olla parempi työmäärän nähden,mutta en valita

Maisemasuunnittelija
Olen maisemasuunnittelija ja siis yrittäjä sillä alalla. n. 7kk vuodessa mennään täysillä (huhtikuu-lokakuu) ja talven kuukaudet on aikaa vain piirtää. Talvet on ihania, saan tehdä töitä 2h päivässä tai kolme päivää putkeen 14h päivässä. Ihan miten haluan. Kunhan saan 5 kuukaudessa suunnitelmat aikaiseksi.

Työni on yhdistelmä asiakaspalvelua, matemaattista osaamista ja luovuutta. Rakastan työtäni todella paljon ja ihan leveän leivänkin tällä alalla saa jos osaa hommansa.

Yhteistyössä