Sinä joka et kuulu mihinkään uskontokuntaan

vieras*
[QUOTE="noo";30519104]Hetkinen, uskontokuntaan kuulumaton ei ole sama asia kuin kirkosta eronnut. Itse en ole koskaan kuulunut kirkkoon, joten ei ole tarvinnut erotakaan.[/QUOTE]

Näin just
 
"Lähihoitaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30518695:
Ei vaan juuri päinvastoin. Oletan kirkosta eronneiden olevan matalasti koulutettuja.
Olen aina kuulunut ev.lut.kirkkoon ja olen koulutukseltani lähihoitaja. Toki olen kouluttautumassa lisää joten johtuuko se siitä etten ole eronnut kirkosta. :D

Tarkoitat varmaankin näitä viime aikoina kirkosta eronneita? Onhan ihmisiä eronnut kirkosta jo vuosia sitten ja jotkut eivät ole ikinä kuuluneetkaan kirkkoon eikä sillä ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Aivan kuin kirkkoon kuulumattomuus ei automaattisesti tarkoita sitä, että olisi uskossa eikä kirkkoon kuuluminen automaattisesti tarkoita sitä, että olisi uskossa.
 
"Lähihoitaja"
[QUOTE="noo";30519104]Hetkinen, uskontokuntaan kuulumaton ei ole sama asia kuin kirkosta eronnut. Itse en ole koskaan kuulunut kirkkoon, joten ei ole tarvinnut erotakaan.[/QUOTE]

Eikä ev.lut. kirkosta eroaminen tarkoita sitä etteikö kuuluisi johonkin uskontokuntaan. Ap:n aloitusviesti on ristiriidassa hänen pointtinsa kanssa.
 
Ei mulla ollut tämän kummoisempaa suhdetta kirkkoon tai mihinkään uskontokuntaan silloinkaan kun olin vielä peruskouluikäinen enkä tiennyt mikä musta isona tulee. Meillä on tasapainoinen suhde, minä en puutu kirkon asioihin eikä kirkko minun.
 
Spencer Hastings
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30518695:
Ei vaan juuri päinvastoin. Oletan kirkosta eronneiden olevan matalasti koulutettuja.
Me just miehen kanssa havaittiin ja pohdittiin tätä. Meidän tuttavapiirissä kaikki korkeammin koulutetut kuuluvat kirkkoon, ja taas alemmin koulutetuista ja/tai ns. perusduunareista ei kuulu. Myös kohujen aikaan eronneet ovat kaikki alemmin koulutettuja ja/tai matalapalkkaduunareita. Sattumaako.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En ymmärrä
Mä en kyllä ihan ymmärrä miks joku luulee että koulutuksella olis mitään yhteyttä uskontokuntaan kuulumisen/kuulumattomuuden kanssa. Korkeasti kouluttautuneet joo ovat opiskelleet enemmän ja ovat ehkä enempi "yleissivistyneitä" kuin matalammin koulutetut, mutta mä olen aina luullut että uskontokuntiin kuulutaan USKOMUSTEN ei tiedon takia. Vähän eri asia uskoa siihen että joku jumala on olemassa kuin se että tietää sen olevan olemassa. Tajuaako kukaan mun pointtia?
 
Vierailija1
Meidän ystäväpiirissämme taas kirkkoonkuulumattomuus on enemmän korkeasti koulutettujen juttu, kirkkoon kuuluvat ovat karkeasti yleistettynä niitä vähemmän ajattelevia ihmisiä. Osa kuuluu, koska on aina kuulunut eikä pohdi sellaisia asioita.
 
"huoh"
En ole koskaan kuulunutkaan harhaoppiseen luterilaiseen kirkkoon joten en voi erotakaan. Ja kyllä, olen älykäs vaikka opiskelut on menneet pieleen muista syistä joten ei ole sitä CV:tä paljon mitä esitellä :) Mut silti. Uskon Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Uskon taivaaseen ja "helvettiin" eli iänkaikkiseen kadotukseen. Uskon maailmanloppuun. Uskon luomiskertomukseen ja evoluutioon. Ne kulkevat käsi kädessä. En osaa sanoa vankkaa mielipidettä onko ihminen voinut ns. kehittyä apinasta. Mutta sekin on tavallaan mahdollista eikä sulje luomista pois. Luominenhan ei ole ollut mikään simsalabim hokkuspokkus sekunnin taikatemppu vaan pitkä projekti. Voipi olla että ne alkuihmiset sun muut oli jotain ihmisen prototyyppejä kun Jumala halusi luodan ihmisen omaksi kuvakseen.
Ja juu, uskon että homouden harjoittaminen on syntiä eikä sitä pidä hyväksyä.
Uskon siihenkin että kansakuntien kohtalo on pitkälti kiinni siitä miten paatunutta kansa on. Mitä enemmän ihmiset harjoittaa pahuutta ja vajoaa syntiin vailla omaatuntoa, sitä enemmän kansoja kohtaa kärsimykset. Se on ikäänkuin luonnonlaki.

Uskon että Raamattu on Jumalan Sanaa vaikka ihmiset sen kirjoittivatkin.
 
Raskaana
FT. Lapsena jo vihasin uskonnontunteja. En voinut ymmärtää miksi koulussa opetetaan täysin järjettömiä satuja. Omassa erittäin korkeakoulutetussa ystäväpiirissä eroaminen on normi ja kirkkoon kuuluminen poikkeus.
 
Kirkkoon kuulumaton
Olen akateemisesti koulutettu ateisti, joka erosi kirkosta jo lapsena. Nyt voisinkin liittyä kirkkoon ihan sen takia, että kirkko on edes jollain tavalla vastaan tätä sairasta homouden ihannointia ja pakkosyöttämistä. Uskovaisilla on usein omaan maailmankuvaani paremmin sopivat arvot ja moraali. Vaikka olen ateisti, niin kunnioitan uskovaisia heidän arvojensa takia, vaikka pitäisinkin heitä irrationaalisina uskontonsa takia.
 
ei uskottavaa
Olen akateemisesti koulutettu ateisti, joka erosi kirkosta jo lapsena. Nyt voisinkin liittyä kirkkoon ihan sen takia, että kirkko on edes jollain tavalla vastaan tätä sairasta homouden ihannointia ja pakkosyöttämistä. Uskovaisilla on usein omaan maailmankuvaani paremmin sopivat arvot ja moraali. Vaikka olen ateisti, niin kunnioitan uskovaisia heidän arvojensa takia, vaikka pitäisinkin heitä irrationaalisina uskontonsa takia.
Miten akateeminen ihminen voi olla suvaitsematon ja homovastainen?
 

Yhteistyössä