Sinä läskiperse siellä junassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lihavuus vaikuttaa vahvasti aivotoimintaan ja hormonitasapainoon. Yleensä se tekee ihmisestä häiriintyneen ja levottoman ja lapsilla voi aiheuttaa myös agressiivisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Kuulostaa ällömutsilta. "Gotzilla" valtavine takapuolineen. Mahtaa kasvaa kiva muksu sillä ilman kasvatusta. :( *yök*

Samaa mieltä että lapset tarvitsee kasvatusta.
Mutta en mä leimais "ällömutsiskis Gotzilla takapuolineen " ketään tolla perusteella. Ehkä äidillä oli vaan huono päivä?
Ällömpää musta on jos se äiti ois esitellyt netissä ruoskittua takapuoltaan.
*yök*

Ei lasten kuulu olla nälissään sen takia, että äidillä on "huono päivä".

Läskiperse otsikossa herättää huomion, mutta niissä toisissa läskiperseissä se herättää samaistumista ja halun puolustaa. Nauta, lehmä ja emakko toimii siinä mielessä paremmin ;) .

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Kuulostaa ällömutsilta. "Gotzilla" valtavine takapuolineen. Mahtaa kasvaa kiva muksu sillä ilman kasvatusta. :( *yök*

Mutta en mä leimais "ällömutsiskis Gotzilla takapuolineen " ketään tolla perusteella. Ehkä äidillä oli vaan huono päivä?
*yök*

Läskiperse otsikossa herättää huomion, mutta niissä toisissa läskiperseissä se herättää samaistumista ja halun puolustaa. Nauta, lehmä ja emakko toimii siinä mielessä paremmin ;) .

osu ja upposi :D

*yök*

Niin tota missäänhän ei käynyt ilmi kauanko lapsi oli syömättä. Jos ap nousi junaan Treelta ja lapsi ja äiti olivat jo valmiiksi junassa. Niin mistä ap tietää oliko lapsi saanut juuri ennen Treen asemaa jotain huikopalaa? Ja käsittäkseni lapsi ja äiti kävivät myöhemmin ravintolavaunussa.
Oikeasti lapset saattavat kinuta syömistä hyvinkin lyhillä aikaväleillä jos vaan näkevät muidenkin syövän.
Mielestäni sillä oliko äiti liian lihava, tai oliko hänellä kenties karvainen luomi joka peitti puoli päätä naamassa ei vaikuta mitenkään avauksen SISÄLTÖÖN.

Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Kyllä mä ainakin junassa joudun aika paljon kieltämään muidenkin lapsia (tulee tosin takaraivosta automaattisesta ammatin puolesta), mutta ruokkimaan en ala, joku raja sentäs. Jos mennään hiihtolomalle junalla Hki-Kajaani, niin onpa ihme jos koko matka sujuu ojentamatta kuitakin lapsia kuin omiaan. Tuollaisesta asiasta kuin ap kuvaili voisi tietty sanoa konnarille, joka voisi ojentaa lapsen huoltajaa ilman, että kukaan kanssamatkustaja saisi vihoja niskaansa loppumatkan ajaksi. Yleensä tottelevat paremmin konnaria kuin kanssamatkustajia ja onhan aikuisella kuitenkin vastuu lapsesta koko matkan ajan.

Miksi niitä toisten lapsia pitää ojentaa? En oikein ymmärrä, juuri tuota asiaa. Kaikilla vanhemmilla on erilaiset rajat ja säännöt. Ymmärrän jos joskus on jotain sanottavaa, mutta että ihan aina joutuu ojentaan? En pidä siitä että ulkopuoliset ojentaa minun lasta, tosin ei ole ollut tarvettakaan junassa tai muussa julkisessa tilassa.

Sekö on lapselle hauska juna matka, kun naapurin pikkupeppunen äiti ojentaa lasta koko ajan. Ei saa koskea siihen, hei ei saa mennä sinne, hei ei saa ottaa sitä lelua, älä seiso siinä, varo vähän, niko-petteri voi kaatua, anna muutkin piirtää, leikkikää vuorotellen sillä lelulla ja nyt taitaakin olla niko-petterin vuoro...

*yök*

Niin tota missäänhän ei käynyt ilmi kauanko lapsi oli syömättä. Jos ap nousi junaan Treelta ja lapsi ja äiti olivat jo valmiiksi junassa. Niin mistä ap tietää oliko lapsi saanut juuri ennen Treen asemaa jotain huikopalaa? Ja käsittäkseni lapsi ja äiti kävivät myöhemmin ravintolavaunussa.
Oikeasti lapset saattavat kinuta syömistä hyvinkin lyhillä aikaväleillä jos vaan näkevät muidenkin syövän.
Mielestäni sillä oliko äiti liian lihava, tai oliko hänellä kenties karvainen luomi joka peitti puoli päätä naamassa ei vaikuta mitenkään avauksen SISÄLTÖÖN.

Minulle tuli kanssa mieleen, että mistäs me se tiedetään, jos vaikka lapsi söi juuri kotonaan ennen lähtöä ja heti junaan saavuttuaan kaikki eväänsä. Minun lapset ainakin on sellaisia, että kinuaa heti evästä, kun tietää sitä olevan mukana, ihan sama vaikka vasta olisi syöty. Ei ihan varmasti kymmenen tunnin matkan aikana ole eväitä kuin eka tunnille.

Ja kumpiko sitten onkaan parempi eväs kuin se viistuntia laukussa pyörinyt voileipä, vai ravintolavaunun nakkisämpylä? Pelkkiä omenoita ja purkkimehujako niille lapsille pitää syöttää? Ne mehut on niin sokerisiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

*yök*

:laugh: osu ja uppos.

Näin tais tehä... Mutta lapsen saaminen tekee naisesta näemmä kokolailla siveellisen, sitä tikulla silmään joka vanhoja muistaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

*yök*

:laugh: osu ja uppos.

Näin tais tehä... Mutta lapsen saaminen tekee naisesta näemmä kokolailla siveellisen, sitä tikulla silmään joka vanhoja muistaa ;)

Katos ihmisillä on eri käsitykset siitä mikä on ällöä :saint:
Yhdestä se on lihavuus. Ja toisesta se että esittelee paljasta peffaa tai majavaa netissä.
Siveellisyys ja mauttomuus on kaksi eri asiaa.
Ja mitäs muuta tällä palstalla tehtäisiin kun vahoja muisteltaisiin?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

*yök*

Minulle tuli kanssa mieleen, että mistäs me se tiedetään, jos vaikka lapsi söi juuri kotonaan ennen lähtöä ja heti junaan saavuttuaan kaikki eväänsä. Minun lapset ainakin on sellaisia, että kinuaa heti evästä, kun tietää sitä olevan mukana, ihan sama vaikka vasta olisi syöty. Ei ihan varmasti kymmenen tunnin matkan aikana ole eväitä kuin eka tunnille.

Ja kumpiko sitten onkaan parempi eväs kuin se viistuntia laukussa pyörinyt voileipä, vai ravintolavaunun nakkisämpylä? Pelkkiä omenoita ja purkkimehujako niille lapsille pitää syöttää? Ne mehut on niin sokerisiakin.

Niin lapsi itki nälkäänsä jo silloin junassa JA PYYSI VETTÄ että on jano..siitä meni tampereelta noin 3 tuntia kun äiti vaivautui sinne "kanttiiniin" ja silloinkin kaivoi SEN LAPSEN rahapussista hiluja sanoi kyllä että äiti antaa takaisin kun äitillä ei ole rahaa niin paljon mukana..

Ja kyllä omenat minusta HYVÄ välipala on junassa+muut hedelmät mitä meillä oli ja ne leivät kylmäkääreissä ja jopa tuo mehu saati se että olisin pitänyt lapseni 9 tunnin matkan jollain nakkisämpylällä tyytyväisenä!

ja tuohon toisten lasten ojentamiseen,tuokin purki sitä turhautumistaan nakkelemalla kirjat hyllystä,istuen liukumäen edessä ja tönien muita alas,pakko sitä oli muiden vaunussa olijoiden ojentaa ja näki että muita vitutti sen äidin käytös yhtä paljon kuin minua.

Pitääkö kaikki keskustelut viedä sivuraiteelle??

Ymmärrän hyvin ap:n huolen ja ärsyyntymisen. Teillä läskiperseeseen takertuneilla ei taida olla kokemusta pidemmistä matkoista kuin Hki-Kerava... Itse kuljen paljon Oulu-Helsinki väliä lapsen kanssa. Ja mieleenkään ei tulisi lähteä ilman eväitä vaikka lähtiessä olisi syöty ja/tai vaikka matkalla olisi kuinka tarkoitus syödä ravintolavaunussa. Tuolla matkalla ehtii tulla nälkä monta kertaa itsellekin saati sitten lapselle! Johtuu se nälkä sitten siitä että on oikeasti nälkä tai siitä että on pitkästynyt tai siitä että muut syö niin minusta matkalla pitää olla puperretavaa mukana varsinkin jos matkassa on lapsi(a)!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oliko varmasti läskiperse? Vai sopiiko se vaan nyt tähän aiheeseen? ;)

Oli tukeva täti ja ei ollut tarkoitus solvata vaan herättää jos joku sellainen siellä junassa sattui lapsensa kanssa olemaan että olisi voinut ajatella sitä lastaan!
Olivat kun itse tulin junaan tampereella niin tulleet jo pidemmän matkaa ja 10 tuntia junassa on 4 vuotiaalle pitkä aika varsinkin kun äitiä ei kiinnosta paskaakaan!

Olitpa fiksu kun et sanonu tädille mitään vaan karjut läskipersettä nettipalstalla. Se täti on ny sitä mieltä että matka meni kivasti ilman eväitäkin.

Niin lapsi itki nälkäänsä jo silloin junassa JA PYYSI VETTÄ että on jano..siitä meni tampereelta noin 3 tuntia kun äiti vaivautui sinne "kanttiiniin" ja silloinkin kaivoi SEN LAPSEN rahapussista hiluja sanoi kyllä että äiti antaa takaisin kun äitillä ei ole rahaa niin paljon mukana..
Mistä hitosta sen mamman ois se raha pitäny kaivaa jos ei ollu mukana? Voi kauhee, pikkuipana varmaan saa kauheet traumat jos mami lainas sen rahapussista kolikoita.

Oli tukeva täti ja ei ollut tarkoitus solvata vaan herättää jos joku sellainen siellä junassa sattui lapsensa kanssa olemaan että olisi voinut ajatella sitä lastaan!
Olivat kun itse tulin junaan tampereella niin tulleet jo pidemmän matkaa ja 10 tuntia junassa on 4 vuotiaalle pitkä aika varsinkin kun äitiä ei kiinnosta paskaakaan!

Mistä tiedät mistä olivat tulleet junaan?

Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
Pitääkö kaikki keskustelut viedä sivuraiteelle??

Ymmärrän hyvin ap:n huolen ja ärsyyntymisen. Teillä läskiperseeseen takertuneilla ei taida olla kokemusta pidemmistä matkoista kuin Hki-Kerava... Itse kuljen paljon Oulu-Helsinki väliä lapsen kanssa. Ja mieleenkään ei tulisi lähteä ilman eväitä vaikka lähtiessä olisi syöty ja/tai vaikka matkalla olisi kuinka tarkoitus syödä ravintolavaunussa. Tuolla matkalla ehtii tulla nälkä monta kertaa itsellekin saati sitten lapselle! Johtuu se nälkä sitten siitä että on oikeasti nälkä tai siitä että on pitkästynyt tai siitä että muut syö niin minusta matkalla pitää olla puperretavaa mukana varsinkin jos matkassa on lapsi(a)!

Olen samaa mieltä! en käsitä miksi täällä pitää takertua aina johonkin pikkuseikkaan. Samaa mieltä Ap:n kanssa..minuakin olisi tuollaisen akan käytös ottanut päästä ja sääliksi olisi käynyt lasta myös..

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Mistä hitosta sen mamman ois se raha pitäny kaivaa jos ei ollu mukana? Voi kauhee, pikkuipana varmaan saa kauheet traumat jos mami lainas sen rahapussista kolikoita.

ööh..no kyllähän nyt jokaisen pienen lapsen äidin PITÄISI ajatella että käteistä rahaa kannattaa aina pitää mukana matkustaessa, varsinkin lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:

Mistä tiedät mistä olivat tulleet junaan?

mitä väliä sillä on? kuitenkin on lapselle pitkä aika istua junassa parikin tuntia, jos ei ole eväitä mukana, eikä virikkeitä...