Siltikin on hieman surullinen olo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Niih, kun kaverini vauva (1v2kk) osaa jo vaikka mitä, kävellä, juosta, melkein puhua, täydellinen pinsettiote, vie vaippansa itse roskiin, antaa harjata hampaat....ja meidän 1v ei vielä kävele, tapailee kyllä tavuja, pinsettiote hakusessa (saa silti poimittua pieniä juttuja käsillään), on hieman laiha, lyhyempi....mutta osaa käydä potalla ja ilmaista kakkahätänsä, syö itse lusikalla kun sen hänelle antaa täytenä, osaa juoda itse tuttipullosta...mutaa silti on jotenkin.....kun kaveri vielä esittää asiansaettä "eikö se vielä kävele? Mä en ole kuullut sen jokeltelevan yhtään! ".............:( :(

käsket semmosen kaverin pitää suunsa supussa :laugh:
lapset on niin yksilöllisiä! :)
ja aika harva yksi vuotias vielä potalla käy,että siinä sun lapsi on kyllä malliesimerkki! =)

höpöhöpö!!! katsos kun ei kaikki lapset kehity samaa vauhtia!! kohta saattaa kääntyä niinpäin että tämä kaverisi lapsi jää reippaasti jälkeen jossain, mitä sinun lapsi tekee jo ihan tuosta vaan!! ärsyttävää tuollanen lasten vertailu..lapselle tulee huono itsetunto, jos joutuu kuuleen, kuinka joku toinen on niin paljon parempi!!

:hug: Sano sille kaverillesi, että jokainen lapsi kehittyy omaa tahtiaan, eikä kukaan ole seppä syntyessään. Sinun lapsi kehittyy tosi hienosti, omalla tahdillaan! :hug:
*muoks* Ja seuraavan kerran kun se kysyy, että eikö se vielä kävele, niin paukauta takasin, että eikö sun lapsesi vielä osaa käydä potalla? ;)

Hiljaa hyvä tulee. MItä merkitystä on loppuelämän kannalta, osaako jonkin asian 1-vuotiaana vai 1 v 2 kk:n ikäisenä? Ei mitään.

Kannattaa muistaa seuraava:
"Einstein kehittyi kielellisesti varsin hitaasti, minkä hän itse myönsi. Einstein kertoo, että hän halusi luoda ainoastaan täydellisiä lauseita, ja siksi hän ensin mietti mielessään lauseen rakenteen, toisti sen kuiskaten, ja vasta varmistuttuaan lauseen täydellisestä muotoilusta hän esitti vastauksen kysyjälle. Tästä tavasta hän luopui vasta seitsemän- tai kahdeksanvuotiaana. Aivan varmaa ei ole, johtuiko Einsteinin tapa pyrkimyksestä perinpohjaiseen täydellisyyteen vai hitaasta kielellisestä kehittymisestä. Siksi perheen sisäkkö kutsui häntä usein "tärähtäneeksi"." (lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein)

Hei jokaiset lapset on niin erilaiset ,älä ota stressi! ;) Mun esikoinen oli todella hidas mutta nyt kehitynempi kuin monet muut 3v,toka on erilainen hän on niin nopea nyt juoksee jo ikä 1v 2kk ja esikoinen ei osanut kävellä edes vielä kunnolla :D

Älä välitä, kukin ajallaan.
Nykyään musta on ihme kilpailu ( nyt en todellakaan tarkoita sua ap) äitien keskuudessa, et kenenkä vauva oppii mitäkin, kuhan on vaan eka.Sit ihmetellään suureen ääneen jos jonkun vauva ei oo kehittyny samaan tahtiin, sil ei varmaan pahaa tarkoteta.Mut moni ei ajattele miltä siitä äidistä tuntuu, jonka vauvaa arvostellaan. :hug: sulle ap

Yhteistyössä