Silmissä näkyy sellaiset mustat pisteet.

Alkuperäinen kirjoittaja klop:
Mulla on myös ollut jo vuosia. Kysyin joskus silmälääkäriltäni asiaa, mutta en oikein saanut järkevää vastausta. :) Eivät kai nuo sitten vaarallisia ole.

Noh, hyvä =) Ei ne mitenkään häiritse enkä niitä itse läheskään koko ajan edes huomaa =)

mullaki näkyy semmosia vähän läpikuultavia juttuja silmissä. näkyvät varsinkin kirkkaassa ulkoilmassa. kun katsoo äkkiä ylös nekin siirtyvät ylös ja alkavat hitaasti valumaan alas sen jälkeen.

Siis näkökentässä 'seilaa' mustia täpliä, sitäkö tarkoitit? Mulla ne semmosia. Ja silmälääkäri selitti niiden olevan jotain saostumia, en vaan muista mitä.... Ja ne ovat täysin vaarattomia, eikä niille tehdä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
mullaki näkyy semmosia vähän läpikuultavia juttuja silmissä. näkyvät varsinkin kirkkaassa ulkoilmassa. kun katsoo äkkiä ylös nekin siirtyvät ylös ja alkavat hitaasti valumaan alas sen jälkeen.

Just sellasia :D

kai se on normaalia? :D muistan ekan kerran ihan päiväkoti ikäisenä niitä ihmetelleeni :)

Just sellasia :D

kai se on normaalia? :D muistan ekan kerran ihan päiväkoti ikäisenä niitä ihmetelleeni :)

Minä taisin joskus ala-asteen ja yläasteen vaihteessa ne ekan kerran huomata =)

Mulla on silmissä mustia "roskia", ei siis ihan pisteitä. Häiritsee jonkin verran lukiessa, kun kirjan tausta on valkoinen. Ovat jotain verisuoniin liittyviä, olikohan katkenneita vai laajenneita... Laserilla voi kuulemma poistaa, jos kovasti häiritsee. Näin ainakin lääkäri aikoinaan arveli tutkimatta, kun niistä mainitsin.

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Mulla on silmissä mustia "roskia", ei siis ihan pisteitä. Häiritsee jonkin verran lukiessa, kun kirjan tausta on valkoinen. Ovat jotain verisuoniin liittyviä, olikohan katkenneita vai laajenneita... Laserilla voi kuulemma poistaa, jos kovasti häiritsee. Näin ainakin lääkäri aikoinaan arveli tutkimatta, kun niistä mainitsin.

Joo, ei nämä minunkaan pisteet täysin symmetrisiä ole. Toinen jopa enemmänkin viivan mallinen kuin pyöreä. Ja häiritsee joskus nimenomaan lukemista. :/

Joo, ei nämä minunkaan pisteet täysin symmetrisiä ole. Toinen jopa enemmänkin viivan mallinen kuin pyöreä. Ja häiritsee joskus nimenomaan lukemista. :/

niin ei mullakaan siis pisteitä kaikki ole. tulee vähän mieleen joistakin kuin ois "matoja" nekin saattaa vähän muuttaa muotoa kun silmää nopeasti liikuttaa..

Ei munka täplät ole symmetrisen pyöreitä vaan ihan kuin esim. rähmää olis menny silmämunan päälle :) kyl mäkin näen ne esim. lukiessa, mut ei ne ole mua kovinkaan häirinneet. Niitä ei näe vaikka kuinka kirkkaassa valossa peilistä silmiään kyttäilis.

Ja tosissaan lääkäri sanoi niiden olevan jotain saostumia, olisko ollu kalkkisaostuma. Ja niille ei voi tehdä mitään. Vertasi niitä tinnitukseen, sen kanssa on vaan opittava elämään.

Kiitokset näistä teksteistä, oon ite huomannut saman omissa silmissä viime aikoina. Olen piilolinssien käyttäjä ja olen ollut peloissani, että se on jotain vakavaa ja tullut piilareista. Mietin, miksi optikko ei tarkastuksessa sanonut mitään, mutta luojan kiitos, se ei olekaan mikään näköä uhkaava juttu.

Mulla siis just tollasia roskia ja matoja, joita vähän välii ajelehtii näkökentässä. Kun siihen ei keskity, niin ei niitä huomaa...=)

On jo vuosia näkyny molemmissa silmissä sellaset pisteet. Mistähän ne on tullu? :whistle:

Muokkaan vähän. Eli ulospäin ei näy mitään, vaan ne liikkuu näkökentässäni :D

Ne on lasiaisen samentumia ja niitä tulee lopulta kai kaikille.

Mullakin ollut niitä lukioikäisestä saakka. Muistan, kun eka huomasin ne, miten pelästyin että olen tulossa sokeaksi (huono näkö muutenkin). OLi kirkas talvipäivä ja lunta kun katsoin niin roskia seilasi näkökentässä. Mutta tarkastuksessa silmälääkäri ei sanonut mitään, silmät ihan kunnossa. Välillä nuo häiritsee, esim. tietsikkaruutua katsoessa, mutta kyllä mä olen jo niin tottunut niihin, että unohtuu helposti.

Mullakin on sama ongelma, musta vaan tuntuu että ne on nyt vuosien aikana lisääntynyt, ei kai niitä niin paljoa tule, että koko näkökenttä on niitä täynnä? Mulla on pari sellastam mitkä näkyy vähän tummenpana ja loput sitten läpinäkyviä.
Ei varsinaisesti haittaa, paitsi silloin kun ajattelen niitä, oon kyllä viime aikoina alkanut ajattelemaan aika paljon...

Yhteistyössä