silmien laser leikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yölintunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Yölintunen

Jäsen
18.06.2004
266
0
16
Hei
Onko kokemuksia silmien laser leikkauksesta? Olen näillä näkymin menossa zyopik lasik leikkaukseen toukokuulla. Esitututkimus tehtiin ja se oli ok eli leikkaus voidaan tehdä. Nyt olen vaan miettinyt sitä halvempaa versiota eli prk leikkausta.... mut ku siinä on toipumisaika niin pitkä ja muutenkin zyopik lasik olisi parempi mm. hämäränäkö parempi???
Eli kertokaas kokemuksia Kiitos.

Olin vuos sitten Lasik leikkauksessa, en ole katunut. ihanaa taas nähdä ilman laseja, mulla oli -7 lasit. prk:n jälkeen on kauemmin kipuja ja tosiaan toipuminen kestää kauemmin. Mulla oli roskan tunne ja kirvelyä silmissä leikkauksen jälkeen n neljä tuntia. Siis suosittelen Lasikia.

zyopik lasik on nyt tarjouksessa 1250 e silmä.... eli 2500 e menee pelkkään leikkaukseen ja monet tutkimukset päälle. Mut olen ajatellut et nyt sijoitan Itseeni on se vaan niin ISO helpotus jos ei tartte lasien kanssa vehata....

Itselläni ei kokemusta, mutta tutuni kävi ihan vasta laserleikkauksessa ja oli tämä halvempi versio. Leikkaus meni hyvin,mutta toipuminen kestää vaan pitempään , koska silmään tuli tulehdus.

Minulle tehtiin prk reilu kymmenen vuotta sitten molempiin silmiin. Näkö ennen leikkausta oli -7 kummassakin silmässä. Toipuminen kesti muutaman päivän ja aurinkolaseja pidin aina auringossa oleskellessani tosi tunnollisesti muutaman kesän. Juuri viime kuussa kävin silmälääkärissä ja näkö oli erinomainen, ja silmälääkärin sanojen mukaan, ei pystyisi sanomaan että silmiä on operoitu. Eli ei minkäänlaista arpea tms. Olen ollut koko kymmenen vuotta todella tyytyväinen että lähdin toimenpiteeseen. Elämä ilman laseja on juuri niin ihanaa ja helppoa kuin olin kuvitellutkin. Olen myös varmasti säästänyt hinnan (joka oli silloin 15000-16000 mk+ jälkitarkastukset), kun ei ole tarvinnut uusia laseja ja piilolinssejä. Kannattaa valita kokenut ja hyvä silmälääkäri, järkikin sanoo, että esim ne silmälääkärit, jotka silloin takavuosina jakoivat niitä ilmaisia palkintoleikkauksia, olivat tietysti myös näissä operaatioissa hyvin kokemattomia.

Yhteistyössä