silmätulehdus 2-vuotiaalla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
meidän 2-vuotiaalla lapsella on ollut perjantaista asti silmätulehdus ja eilen saatiin siihen voidemaista lääkettä, jota pitäisi saada silmiin. ei onnistu millään, lapsi rimpuilee ja puristaa silmänsä niin kiinni ettei lääkettä saa minkään vertaa silmäluomen alle.
nyt sitten haettiin tippoja, jos niitä olisi helpompi saada laitettua. mutta ei niitäkään saa millään ja jos saakin niin lapsi itkee niin kovasti että kyynelien mukana tulee tipatkin varmasti pois...
miten te olette saaneet pienille lapsille laitettua silmätipat? nuo lapsen silmät on tosi tulehtuneen näköiset!
 
toinen pitää lasta holding- otteella ja toinen avaa silmän ja laittaa tipat ja puristaa silmän kiinni. Lääkkeen otosta ei ainakaan meillä keskustella lapsen kanssa. Joko lääke otetaan hyvällä tai sitten noin.
 
Väkisin ne on pakko laittaa ellei hyvällä onnistu. Meillä oli just tosi kiva pikku episodi kun 3-v päätti ettei tippoja laiteta, mutta meillähän lääkkeet otetaan. Lopulta huusi ja kirkui niin että oksensi, meni pesuun mun ja miehen vaatteet, matto, lakana kun istuttiin sängyn päällä. :( Sen jälkeen kyllä antoi nätisti laittaa kun muistutettiin että muistatkos miten viimeksi kävi.
 

Similar threads

Yhteistyössä