silmässä valkoinen klimppi, mistä kyse???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaiks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jaiks"

Vieras
Moi!

Mulla on aina välillä silmissä semmoisia valkoisia "klimppejä", tuossa silmäkulmassa, valkuaisen päällä. En löytänyt netistä mitään tietoa aiheesta, joten olisiko kellään täällä kokemusta/tietoa/arvelua/luuloa/villiä veikkausta, mistä voisi olla kyse???

klimppi olis semmonen minkä saa jotenkin irti, mutta jos silmässä on jotain ylimäärästä joka ei irtoa niin äkkiä lääkäriin.

Hmm... Miten se sitten lähtee pois, jos ei sormin? Huuhtelemalla/hajoaako ittekseen?

Mulla tuli joskus piilareita käyttäessä semmosta vaaleeta ja koostumukseltaan vähän munanvalkuaista muistuttavaa rähmää, mut se kyllä lähti ihan sormin pois.

Onko sulla esim. kuivat silmät, voisko liittyä sellaseen?

jotenkin ne vaan katoavat itsestään, koska aina niitä ei näy. sitten taas joskus peiliin katsoessa huomaa ilmestyneen, se on just vähän niinku semmoista kananmunan valkuaista....

Liittyykö niihin mitään muuta, esim. kutinaa/punoitusta/muuta ärsytystä silmässä?

En kyllä keksi mitään muuta vastausta kuin tavallista sitkeämpi rähmä... Ehkä sun kannattaa seuraavalla lääkärikäynnillä varmuuden vuoks kysästä asiasta.

hei "jaiks"
Mulla on ollut tismalleen sama kokemus, ja oikeastaan vasemmassa silmässä on parhailaan kuvaamasi "klimppi". Minäkään en tiedä mistä moinen syntyy, mutta epäilen että se omalla kohdallani se liittyis meikkiin. Mulla jää monesti hirveäsi ripsiväriä ripsivärin poisottamisen jälkeen pyörimään silmään, siis ihan silmän sisälle. Kenties nää ripsivärijäänteet kerää ympärilleen jtn silmän omaa nestettä, eritettä jtn. Tai sitten klimppi johtuu jstn ihan muusta. Mulla se tulee jostain syystä aina vasempaan silmään.

Yhteistyössä