Silmäni, auts

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö20v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö20v

Vieras
Mistäs mahtaa johtua kipu silmän takana?
Kun katselen alas, ylös, sivuille niin tuntuu siltä kuin silmän takana olis jokin joka ottaa vastaan, minulla on ennenkin ollut tällaista kipua, mutta se on kadonnut itsekseen :/
Nyt on 4 päivä menossa kun oikean puoleista silmää kipuaa, päätä ei kauheesti särje, takaraivoon pistelee aina välillä, (niinkun aina kun alkaa päänsärky).
Silmälasit minulta löytyy, silmät on tarkastettu alle vuos sitte. Ja istun päivässä n. 5h koneella, saattaa johtua siitäkin.
Jotenki vain hirvittää tällainen kipu, ku ei vissiin mene millään ohi.
Ja sit kun olen lukenut nuita palstoja, Kaikilla keskusteluilla lukee et tää on aivokasvainta tai ms-tautia, Minusta vaan tuntuu et minun kohdallani tää on aivan jotain muuta, sillä minulla ei ole minkään muunlaisia oireita, silmät ei sumene, ja näen kunnolla kokoajan, ainoastaan vaan tuo kipu silmässä häiritsee vähän, silmiä joudun sormilla hinkkaan.

Ois kiva jos saisin vastauksen tähän? Jos jollakin olis ollut samantapasia oireita? ja mitä se on ollut? Kiitos.
(Ps: toivottavasti saan täältä vastauksia, sillä suomi24 ja muista paikoista en ole vastauksia saanut)

Nosta käsi kasvojen tasalle, kohdista silmät vaikka sormeen ja tuo kättä koko ajan lähemmäs - tuntuuko silmässä viiltävää kipua kun käsi on lähellä kasvoja?

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Nosta käsi kasvojen tasalle, kohdista silmät vaikka sormeen ja tuo kättä koko ajan lähemmäs - tuntuuko silmässä viiltävää kipua kun käsi on lähellä kasvoja?

Voi nimittäin olla värikalvontulehdus eli iriitti.

tiedätkö silmien ympärillä on lihakset jotka menee jumiin (esim liiasta ruudun tuijotuksesta) ja etenkin jos niska vielä huonossa asennossa. tai jännität 'silmiä' katsoessasi. tuntuu just tollasena kipuna silmän takana.. et siis mitä luultavimmin ole parantumattomasti sairas. mutta mene lääkäriin jos jatkuu! ja hei, näkökin voi huonontua alle vuodessa.. =)

ei tunnu viiltävää kipua :) ainoa vaan se et sattuu kun katson "jyrkästi" alas, vasemmalle tai oikealle. Olen miettinyt lääkärille menoa, muttakun asun pohjoisessa Torniossa, mutta olen tällähetkellä Helsingissä, niin pitäis täältä alkaa sit et´siin joku terveysasema johon voipi mennä :/

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö20v:
ei tunnu viiltävää kipua :) ainoa vaan se et sattuu kun katson "jyrkästi" alas, vasemmalle tai oikealle. Olen miettinyt lääkärille menoa, muttakun asun pohjoisessa Torniossa, mutta olen tällähetkellä Helsingissä, niin pitäis täältä alkaa sit et´siin joku terveysasema johon voipi mennä :/

No sitte varmaan johtuu niistä silmälihaksista :)

Joo, tiedän :) olen saanut 2 lasit 2 vuen sisällä, kun näkö muuttuu kokoajan :)
Luultavammin tää johtuu niskoista, koska tää istumis asento ei ole mikään ihanin :) Taidan vähentää koneella istumisen 2h päivässä, jos menis ohi :)
Olen vain niin vainoharhanen kaiken suhteen, kun lueskellu nuita ms-tauti juttuja ja aivokasvaimesta kaikkea :/

Silmän seudun kipuihin on monia eri syitä, mutta silmän taakse paikallistuva kipu voi olla oire niinkin "yksinkertaisesta" asiasta kuin nenän sivuonteloiden tulehduksesta tai niissä olevasta allergisesta limakalvoturvotuksesta. Tällöin oireena on tyypillisesti silmän takana tuntuva kipu tai jopa silmän ulos pullistumisen tunne ilman varsinaista ulkonevuutta. Usein tilaan liittyy myös tarve yskiä tai karautella kurkkua takanieluun valuvan liman vuoksi. Näkö on normaali, mutta katsominen voi tuntua vaikealta ja särkevän silmän painaminen kämmenpohjalla tms. tuntuu helpottavan kipua.

Hoitona on yleensä nuhasuihke (suihke nenään, höyryhengitys 15 min, niisto ja uusi suihke nenään), lisäksi voi käyttää lämpötyynyä kasvoilla ja syödä kuurin nenän limakalvoja supistavia lääkkeitä (Duact, Cirrus).

Suosittelisin kuitenkin lääkärikäyntiä, jotta voidaan varmistaa, ettei kyse ole mistään vakavammasta.

mulla on ollut muutaman kerran tollasta. kun oon menny läkäriin niin silmäluomessa on ollut pienoinen patti. siis joku osa oli tulehtunu ja siks koholla. en muista nyt ollenkaan nimeä. sain siihen rasvaa mitä piti sit tunkea ihan tonne silmän taakse, helvetin hankalaa oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Panacea:
Silmän seudun kipuihin on monia eri syitä, mutta silmän taakse paikallistuva kipu voi olla oire niinkin "yksinkertaisesta" asiasta kuin nenän sivuonteloiden tulehduksesta tai niissä olevasta allergisesta limakalvoturvotuksesta. Tällöin oireena on tyypillisesti silmän takana tuntuva kipu tai jopa silmän ulos pullistumisen tunne ilman varsinaista ulkonevuutta. Usein tilaan liittyy myös tarve yskiä tai karautella kurkkua takanieluun valuvan liman vuoksi. Näkö on normaali, mutta katsominen voi tuntua vaikealta ja särkevän silmän painaminen kämmenpohjalla tms. tuntuu helpottavan kipua.

Hoitona on yleensä nuhasuihke (suihke nenään, höyryhengitys 15 min, niisto ja uusi suihke nenään), lisäksi voi käyttää lämpötyynyä kasvoilla ja syödä kuurin nenän limakalvoja supistavia lääkkeitä (Duact, Cirrus).

Suosittelisin kuitenkin lääkärikäyntiä, jotta voidaan varmistaa, ettei kyse ole mistään vakavammasta.

Minulla on kyllä pientä flunssaa, yskin viime yönäkin kivasti, ja nenä tukossa melkein kokoajan. Eilen saunassa tuntu että silmä kipu alkais hellittään, mutta sit se tulis takas :/ Mutta jos ei oireet mene ohi, niin sitten menen lääkäriin :) Ennenkin ollut silmät kippeenä tuolta takaa, ja aina ovat kivut kadonneet, niin toiv. tämäkin sitten katoaa, pian.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö20v:
Minulla on kyllä pientä flunssaa, yskin viime yönäkin kivasti, ja nenä tukossa melkein kokoajan. Eilen saunassa tuntu että silmä kipu alkais hellittään, mutta sit se tulis takas :/ Mutta jos ei oireet mene ohi, niin sitten menen lääkäriin :) Ennenkin ollut silmät kippeenä tuolta takaa, ja aina ovat kivut kadonneet, niin toiv. tämäkin sitten katoaa, pian.

Noh, pers... tuota, takamustuntumalta sanoisin, että kuulostaisi sivuontelotulehduksen aiheuttamalta vaivalta :)

Kokeile nuhasuihketta (Nasolin, Otrivin tms.) ja vaikka sitä lämpötyynyä ja jos ei mene ohi, niin sitten lääkäriin.

Have a passion for helping them, and also put the buyer at the center of what we do. michael zimmerman prentice capital Accomplish your individual investigation to be able to make sure each and every cent an individual invest actually will get a person substantial increases. http://www.youtube.com/watch?v=sjwb2q95D-g 5. Money-back guarantee.

Yhteistyössä