silmälasit hajos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Missä meni rikki?

...kannattaa kysyä kotivakuutukselta korvaako ne ;) (mun äiti on saanut jo kolmet lasit vakuutukselta takas ...se on kovan onnen lyyli lasiensa kanssa... :whistle: )

hui! :o

Siis tuo vakuutuksettomuus. Ne ei muuten oikeasti tule kalliiksi. Ei tarvi kuin kerran rysähtää kunnolla, niin on vuosikymmenten vakuutusmaksut saatu takas korvausten muodossa.

Meilläkin kotivakuutus on n. 100 e / VUOSI. Tosiaankin kannattaa.

No riippuu varmaan siitä ovatko muovia vai metallia. Mulla on muoviset itekin hätäliimattu kotona, kun muuten en nähnyt mitään. Mutta ei kyllä sellasilla laseilla mihinkään kehdannut mennä!

HEILTÄ mä oisin kysyny että mikä vakuutus muka nykyään korvaa silmälaseja?

Älkää ikinä laittako liimaa kehyksiin!! On meinaan tosi vaikea puhdistaa, kun laseja alkaa korjaamaan. Titanium kehyksen saa juotettua, mutta ne täytyy optikkoliikkeestä lähettää juotettavaksi (pitää juottaa tyhjiössä). Menee pari kolme arkipäivää. Mene tosiaan pikimmiten optikkoliikkeeseen näyttämään laseja!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
hui! :o

Siis tuo vakuutuksettomuus. Ne ei muuten oikeasti tule kalliiksi. Ei tarvi kuin kerran rysähtää kunnolla, niin on vuosikymmenten vakuutusmaksut saatu takas korvausten muodossa.

Meilläkin kotivakuutus on n. 100 e / VUOSI. Tosiaankin kannattaa.

se on ikävä kyllä niin että kaikki ei vakuutuksi saa vaikka kuinka haluais...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No riippuu varmaan siitä ovatko muovia vai metallia. Mulla on muoviset itekin hätäliimattu kotona, kun muuten en nähnyt mitään. Mutta ei kyllä sellasilla laseilla mihinkään kehdannut mennä!

HEILTÄ mä oisin kysyny että mikä vakuutus muka nykyään korvaa silmälaseja?
En ole HEI mutta vastaan: kotivakuutus korvaa matkustaessa irtaimistolle sattuneen vahingon. Eli olisko meillä joku koti-matka-vakuutus-tyyppinen paketti. Ja mikä parasta: kun matkalla rillit meni rikki, ei tullut edes omavastuuta.

Kannattaa mennä optikkoliikkeeseen näyttämään niitä laseja. osaavat heti sanoa, että pystyykö korjaamaan. Minulla oli kerran lasit tosi kamalasti solmussa ja linssi irti. Ei mennyt kuin 5 minuuttia niin ammattilainen oli ne korjannut :)

Meillä on koti vakuutuksena Tapiolan kotivakuutus laajaturvalla ja juuri pari viikkoa sitten se korvasi silmälasit kun pikku termiitti otti sangasta kiinni ja repäisi sangan irti. Omavastuu oli 130 euroa.

Uusimmat

Yhteistyössä