En mä edes muista. Varmaan silmälasit oli johonkin saakka päässä ja sitten todennäköisesti ne ovat päätyneet jonnekin pois tieltä. Ei mitään muistikuvaa asiasta.
En pitänyt laseja synnyttäessäni. Oli sen verran hikistä puuhaa, että piti saada kasvoja pyyhkiä vähän väliä, lasit olisi olleet tiellä. En myöskään laittanut piilareita, ei mun siellä salissa tarvinnut niin hyvin nähdä.
Multa ottivat ekassa synnytyksessä pois ne. Ja mulla niin huono näkö etten ilman niitä näe mitään mutta ei niitä siinä tilanteessa tarvinnut ja heti sain ne päähäni synnytyksen jälkeen. Toisessa synnytyksessä niitä ei huomattu /keritty ottamaan pois päästä kun oli sellainen syöksysynnytys että työnsin vauvan päätä jo ulos kun mua kärrrättiin saliin.
Molemmilla kerroilla on ollut lasit päässä. Kummallakin kertaa ovat yrittäneet ottaa ne pois mutta en ole antanut niitä. Kai mäkin haluan jotain nähdä ympärilleni, ilman niitä olen myös melko sokea.. Likatahroja niissä oli mutta eipä se haitannut
Ekalla kerralla mies oli ne jossain vaiheessa ottanut pois, en ite muista synnytyksestä kuin alun.
Tokan synnytyksessä kerettiin pääsemään saliin niin aloin jo ponnistelemaan joten silmälasit oli päässä koko ajan.
Lasit päässä sekä sektiossa että alatiesynnytyksessä. Kokisin hyvin alentavana, jos kätilöt ottaisivat ne pois rutiininomaisesti - sama kuin laittaisivat pussin päähän tai korvatulpat.