tervehdys vaan. valitettavasti yksityisviestiä en voi laittaa kun en ole tänne rekisteröitynyt (se kai vaatii sitä?), mutta saatanhan toki kertoilla kuulumisia näin julkisestikin, josko tästä vaikka olisi apua muillekin samassa tilanteessa oleville.
ja muutkin toki saavat osallistua puheeseen, jos vaikka haluat jakaa oman kokemuksesi isomman lapsen potalle opettamisesta tai antaa vinkkejä, niin tervetuloa kirjoittamaan vaan.
enpäs tiedä luitko tuosta mun edellisestä ketjusta tämän eilisen päikkäri-episodin, kun laitoin lapsen nukkumaan kakat housuissaan, mutta eipä silläkään näyttänyt olevan mitään vaikutusta. tosin heti herättyään kyllä pyysi päästä pytylle ja vaipanvaihtoon, mutta silti oli myös pissannut jo housuun ennen kuin päästiin potalle asti. no, tänään oli sitten taas kakkaamassa housuunsa, oltiin kylässä ja juoksi siellä kiireesti keittiöön ja siitä arvelin, että salaa lähti taas vääntämään kakkoja housuunsa. ehdin juuri ajoissa hätiin ja kiikutin likan pytylle ja sinne tuo sitten kakkasikin. nyt sitten kotiin tultua sai piirtää ekan rastin itse siihen taulukkoon, jonka nyt vihdoin olen tehnyt (siinä saa 3 rastista uudet pikkuhousut). toivoisin, että nyt ymmärsi taulukon tarkoituksen kunnolla ja yrittäisi vähän itsekin "metsästää rastia". sehän sitten jää nyt nähtäväksi...
eilenkin käytiin kylässä, jossa toinen lapsista käy jo itse omatoimisesti potalla, joka on aina esillä eteisessä. meidänkin tytsy alkoi käydä vähän väliä istuksimassa siellä potalla ja kerran jo pissasikin sinne. vielä kotonakin yritin tätä, että mene itse sinne potalle sitten kun pissattaa ja tule sitten vaan kertomaan äitille kun olet pissannut, niin tyhjennetään potta. enpä tiedä oliko tuo kuinkakin ahkeraan käynyt potalla, mutta illalla ohi kulkeissani kyllä huomasin, että siellä oli pissaa. että on varmaan käynyt sitten potalla ihan omatoimisesti jossain välissä. toivoa siis vielä on.
tuli tuosta sun tilanteestasi mieleeni, että jos tytölläsi ei ole vaippaa, niin pidättääkö silloin vai tekeekö housuun? meinaan, että mitä tapahtuu, jos näytät vaippakaappia tytölle ja sanot, että katos, vaipat on loppuneet. ei ole enää, tyhjästä on paha nyhjästä... meniskö sitten potalle vai tekiskö housuun? meillä ei toimi tuokaan, kun tää meidän tyttö tekee sitten tasan tarkkaan housuunsa, jos ei vaippaa ole. ja on tuo kerran kakannut lattiallekin kun oli ihan paljain pyllyin...