Siksi EN kerää koirani kakkoja ulkoa:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiramimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiramimmi

Vieras
-koirani etsii aina mahdollisimman piiloisan paikan eikä yleensä koskaan pasko tielle. Ei se kaunista siellä kauempana penkassakaan ole, mutta kuka hullu lähtee polvenkorkousiin saappaisiin sonnustautuneena metsästämään esim 1-2m päästä kävelytiestä ettimään et mihinkä se sen kakan pullauttikaan kun tuolla jossain se kyykki lumessa.

-joskus on sattunut silkkoja vahinkoja että kakki tulikin kotio palatessa vielä parkkipaikalle(maha sekaisin tai vastaavaa) tai vastaavaa(vaikka olikin jo muuallekkin kakkinut), niin TOTTAKAI silloin siivoan tai potkin edes sivuun.

-Joskus kesällä on tullut tilanteita että koirani on kakannut vähän huonoon paikkaan(ei yleensä tee niin) ja silloin ei ole pussia mukana(koska se ei yleensä niin tee) ja vaikkois, en kerää koska oksennan niin herkästi ;D

-eli minä pyrin pitämään koiran aina vierelläni kireellä niissä paikoissa joihin ei ole soveliasta kakata ja päästän löysälle vasta kun hyvät paikat. Inhoan itekkin yli kaiken sitä, että KESKELLÄ kävelytietä on pskaa!!!

- jos tekee puskanjuurelle tms paikkaan missä kenenkään ei pitäisi kulkea

- jos roskista ei ole lähimaillakaan (en ala paskapussia kilometritolkulla kanniskelemaan)

meillä lapsi kakkaa piilossa huonekalujen lomassa, niin ettei mitään näköhaittaa ole, ja koska sitä ei ole mukava sieltä lähteä noukkimaan niin annan olla siellä

Kaupungilla korjaan aina jätökset, täällä lähiössä, peltoteiden varsilla en todellakaan. Pienen koiran jätökset ovat vielä samankokoiset kuin pupujen papanat.

kaupunkialueella on "hoidetuilla alueilla" aina kerättävä ne koiran jätökset, oli se sitten tien vieressä tms. Mielestäni on turha hankkia sitä koiraa jos ei niitä kakkoja pysty keräämään(tai niiden kerääminen on ylivoimainen homma)!

Alkuperäinen kirjoittaja lööris:
meillä lapsi kakkaa piilossa huonekalujen lomassa, niin ettei mitään näköhaittaa ole, ja koska sitä ei ole mukava sieltä lähteä noukkimaan niin annan olla siellä

Tää oli niin klisee, mutta niin hyvä. :D Repesin.

Mutta entäs ne kissojen kakat?

Itse en kerää koska:

-Koirani on todella mini ja syö laadukasta ruokaa. Kakkaa siis aivan olemattoman vähän, samaa luokkaa kuin kissanpentu.

-Koira kakkaa aina ja poikkeuksetta vasta kun ollaan metsätiellä, sielläkin menee ojaan tai pusikkoon.

Eli siis, jos joku tosiaan näkee sen vaivan, että täältä lähiöstä lähtee metsätielle (3,5km) ja siellä sitten kinkeää vielä flexin matkan (5m) ojaan tai pusikkoon ja törmää siellä jätökseen joka on kokoluokaltaan lähellä oravan paskaan ja siihen sotkeentuu niin elämä on. Ei voi muuta sanoa. Silloin kun minulla oli iso koira joka kakkasi tien sivuun, keräsin aina.

Justiinsa, on siinä sulla syyt! Hittoako koira sit on pitäny ottaa! Mä ymmärrän jos asuu jossain ihan puskassa mis lähinpään naapuriin on matkaa ja on jotain mettäteitä, mut jos koira paskoo johonkin ojan penkalle, ni ootko aatellu että se kikkare on siellä vielä sittenki kun lumi sulaa ja että lapset ne koluaa ihan samalla lailla kaikki ojanpohjat! Ojanpohjat oli munkin mielestä keväällä niin kivoja leikkipaikkoja kun vesi alkoi solista...

Minulla taas ei mene kaaliin, että miksi jo puoliksi maatunutta "tavaraa" pitäisi laittaa muovipussiin ja kuskata kaatopaikalle, missä se ei maadu koskaan? Eikö roskaa ole jo ihan tarpeeksi! Ihminen paskoo omaan pesäänsä ja tuhoaa maapallon muiltaakin elämältä...Tosi reilua.

Miettinyt, että pitäisikö tuohon tiehaaraan käydä viemässä tyhjiä pusseja ja lappu, että ota tästä.
Kivaa ulkoilla 2-vuotiaan kanssa, kun on joka puolella keltaista tai paskakasoja. Vähän voisi ajatella, että ei toisten kulkuväylille sitä annettaisia paskoa. Samaten tuossa on lasten liukumäki, niin siinä alaosassa kivoja keltaisia länttejä. Siinäkin voisi hyvin nopeuttaa kävelytahtia ja antaa koiran tehdä asiansa vasta 5metrin päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ekoteko:
Minulla taas ei mene kaaliin, että miksi jo puoliksi maatunutta "tavaraa" pitäisi laittaa muovipussiin ja kuskata kaatopaikalle, missä se ei maadu koskaan? Eikö roskaa ole jo ihan tarpeeksi! Ihminen paskoo omaan pesäänsä ja tuhoaa maapallon muiltaakin elämältä...Tosi reilua.

Niin, tossa asfaltilla se paska maatuu oikein vauhdilla.

Mä jätän keräämättä, jos en elää löydä kakkaa tai on niin puskassa, että kukaan tuskin astuu sinne, siis paikassa, johon en itse pääse menemään.

Ja joskus, jos unohtuu ottaa pussi mukaan, niin en kyllä ota kakkaa paljaaseen käteeni. :D Paitsi kerran oli pakko, kun koira teki yllättäen jöötin pihanpuolelle. :x

Alkuperäinen kirjoittaja eiotosi:
Justiinsa, on siinä sulla syyt! Hittoako koira sit on pitäny ottaa! Mä ymmärrän jos asuu jossain ihan puskassa mis lähinpään naapuriin on matkaa ja on jotain mettäteitä, mut jos koira paskoo johonkin ojan penkalle, ni ootko aatellu että se kikkare on siellä vielä sittenki kun lumi sulaa ja että lapset ne koluaa ihan samalla lailla kaikki ojanpohjat! Ojanpohjat oli munkin mielestä keväällä niin kivoja leikkipaikkoja kun vesi alkoi solista...

Mut mä ajattelin, että opetan lapselleni ettei syö kakkaa. Kerran se söi. Ja tykkäs! Ruskeasuu!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Jos se oksu tulee siitä koiranpaskasta niin kannattaako pitää koko elukkaa...

ällötys

Mun luokalla oli opiskeluaikoina yks tyyppi, jolla oli 3 lasta. Ikänä ei ollu yhtäkään kakkapyllyä pessyt, kun "ei vaan pystynyt". Naisihminen. Äiteensä (eivät edes asuneet samaa huushollia) oli käyny peseskelemässä, joskus harvoin miehensä.

Alkuperäinen kirjoittaja lööris:

YÄK! Empä haluais teillä vierailla.... Olittekohan te viikko sitten "sillä siisti" ohjelmassa?

Täällä ei edes ole koiranpaskoille tarkoitettuja roskiksia MISSÄÄN eli joutuisi kantamaan mokomaa pussia koko lenkin kädessää. Ei kiitos. Eli en kerää. Ois ehkä eri asia, jos sen pussin sais nakattua jonnekin. Pidän huole ettei koira pasko minne sattuu.

Lapset ne siellä puskienkin alla möyrii ja joskus olis kiva käydä lähimetsässä leikkimässä lasten kanssa kun viihtyvät siellä, mutta joka askeleella meinaa siihen p...kaan astua, niin ei ole kovin kivaa ja koiran p haisee vielä niin turkasen pahalle, että ei ole kovin kiva sitä lasten vaatteista siivota, roksiin lentävät jos sitä vaatteissa on. .-( Että kiitos sulle koiramimmi ja muut itsekkäät koiranomistajat!

heti, kun tupakantumppien kusipää viskojat vievät tumppinsa roskikseen, minä siivoan koirani paskat. Paska sentään on luonnossa hajoavaa, toisin kun myrkkyjä tursuava filtteri.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ekoteko:

Niin, tossa asfaltilla se paska maatuu oikein vauhdilla.

Mä oon ekoteon kanssa vähän samoilla linjoilla. Toki jos asfaltille paskoo on paska kerättävä, mutta yleensä koirat kuitenkin paskoo jonnekin suojaisampaan paikkaan kuten puskiin tms. (paitsi jos koiraa ei päästetä viereltä mihinkään)