Sikoja KEITETTY ELÄVÄLTÄ myös Suomessa!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja maakkis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä sen sitten on tiennyt, että ne on olleet eläviä, eikä tajuttomia ?

Jos ne olis tajuttomia niin ei ne huutais kuin hyeenat...

Koska ne haistaa kuoleman. Ihan sama kun vie koiran lääkäriin - pelkää vaikk ataustalla olisi vain hyviä kokemuksia :'( Onneksi en ole syönyt lihaa lähes 10 v:n.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
joo, siis tahallaan noita sikoja sinne ei ole laitettu vaan tosiaan "vahingossa" olleet elävinä ja kalttaukseen joutuneet.
kyllä jos tuollaista tapahtuu, ja vielä useammassa paikassa, niin en usko, että kyse on vahingosta

Tajuttomiahan ne elikot ovat olleet kun ovat sinne veteen joutuneet. Eivät vaan ole kuolleet siihen kaasutuksen joka tehdään ennen kalttausta.

Eivät olleet tajuttomia vaan nimenomaan tajuissaan:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/04/852715

Ei niitä possuja silkkihansikkain siellä kohdella. Aivan turhaa jeesustelua, tuo ei oo mikään ainutkertainen tapaus. Ei todellakaan oo mikään yllätys elävältä keittäminen. Joulun sesonkiaikaan laitetaan liian monta sikaa tainnutettavaks kerralla, se ei onnistukkaa 100%.. Revitään kärsästä niin, että kärsä roikkuu narun päässä ym ym.. Nauttikaa joulukinkustanne. Ihmisen ei pitäis syödä mitään mitä ei itse pysty tappamaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja lihanleikkaajan muija:
Ei niitä possuja silkkihansikkain siellä kohdella. Aivan turhaa jeesustelua, tuo ei oo mikään ainutkertainen tapaus. Ei todellakaan oo mikään yllätys elävältä keittäminen. Joulun sesonkiaikaan laitetaan liian monta sikaa tainnutettavaks kerralla, se ei onnistukkaa 100%.. Revitään kärsästä niin, että kärsä roikkuu narun päässä ym ym.. Nauttikaa joulukinkustanne. Ihmisen ei pitäis syödä mitään mitä ei itse pysty tappamaan!!

Tää on kyllä hyvä periaate!

Alkuperäinen kirjoittaja Ellu:
Surullista.... Mutta on sianliha silti hyvää.... :/

Mun suussa alkaa maistumaan heti yököttävältä kun tajuan mitä kaikkean tuen ja hyväksyn syömällä sianlihaa (tai yleensäkin tehotuotettua eläintä)...

Peesaan tätä vaikka en kasvissyöjä olekaan. Mä en kovasti sääli ruokaeläimiä (enkä muitakaan), mutta kyllä ihmisen pitää tietää että se jauheliha mitä kotiin kannetaan ei ole mistään onnellisesta eläimestä joka on loppunsa autuaasti kohdannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Fiksua:

Tää on kyllä hyvä periaate!

osittain olen myös tätä mieltä,ja muutamassa ns.huonossa sikalassa töissä käyneenä myös siellä päässä olisi paljon parannettavaa valitettavasti

:ashamed:
Mutta meillä syödään lihaa paljon mutta suurinosa n.80% siitä koostuu ihan itse hankkimista lihoista(isännän saaliit metsästysreissuilta) ;)

Sen mita teurastuksesta tiedan niin kylla possuilta on tainnutuksen jalkeen heti laskettu veret ja roikkuneet siina hyvan tovin etta eivat varmasti elossa ole olleet kalttauksessa.

Mutta kauheaa katseltavaa se on ja kylla ne sen kuoleman vaistoavat ja haistavat kun niita siina linjalla tyonnetaan eteenpain:(

Uusimmat

Yhteistyössä