Sikiön vähäiset liikkeet rv 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen nyt 27+3 viikolla raskaana. Liikkeitä on aiemmin tuntunut todella hyvin, mutta eilisen jälkeen on ollut hiljaista. Olen maannut sängyllä 2 tuntia ja kuulostellut, juonut/syönyt makeaa, kuunnellut musiikkia, töninyt mahaa yms. mutta ei ole kauheasti tuntunut mitään. Pari potkua on tuntunut, mutta nekin ovat olleet todella vaimeita.

Tämän lisäksi kävin pari päivää sitten gynellä selvittämässä sukupuolta niin gyne otti samalla kaikki mitat. Osa mitoista oli paljon jäljessä ja painoarvioksi saatiin 867g ja keskiarvo näillä viikoilla on normisti n. 1000g. Pelottaa tuo kasvun hidastuminen sekä liikkeiden väheneminen. Synnytyspäivystykseen korkea kynnys soittaa, koska olen käynyt monta kertaa siellä raskauden aikana (edellinen raskaus meni kesken niin pelottanut tämän nykyisen eteneminen). Onko kellään samoja kokemuksia ja mitä suosittelisitte tekemään? En haluaisi hysterisoida, mutta aina mietityttää että jos nyt en soita niin jokin on kuitenkin pielessä

Ilman muuta päivystykseen. Kyseessä niin iso asia. Sitä vartehan se päivystys on, että saadaan pieni ihminen terveenä tähän maailmaan. :)
Sinänsä on ihan normaalia, että noilla viikoilla sikiön liikkeitä ei tunne enää kuten ennen, koska kohdussa ei ole enää tilaa rellestää entiseen malliin. Jotain liikkeitä kuitenkin pitäisi tuntea. Voi olla, että sulla on kohdussa nyt vaan uninen pikkukaveri, joka vetelee sikeitä ja venyttelee laiskanlaisesti, mutta sitähän ei voi tietää.
Joten rohkeasti ultraan vaan. Sekä sinä, minä että vauvelisi tulemme käyttämään tässä elämässä vielä runsaasti verorahoja paljon turhempaankin asiaan. :)
Tsemppiä!

Höpönhöpö ei ole mitää normaalia liikkeiden väheneminen muka tilan puutteen vuoksi.

Menet sinne päivystykseen! Pyydät pitämään käytöllä huomiseen ja kunnon ultra sairaalassa huomenna että näkevät toimiiko istukka kunnolla.

Sanot vaan että kotia et lähde!

Kaikki oli kunnossa. Saipahan mielenrauhan, mutta oudolta tuntuu, että liikkeet eivät tunnu vaikka käyrän mukaan vauva liikkuu melkein jatkuvasti. Kiitos paljon tsempeistä

Kaikki oli kunnossa. Saipahan mielenrauhan, mutta oudolta tuntuu, että liikkeet eivät tunnu vaikka käyrän mukaan vauva liikkuu melkein jatkuvasti. Kiitos paljon tsempeistä

Hyvä kuulla :)

Tiedätkö missä istukka sijaitsee? (Näkyy neuvokakortista)
Jos on edessä, niin se peittää liikkeitä.
Itse näin ultraruudusta kun vauva potki, mutta itse en tuntenut mitään :D

Mulla on molemmat vauvat olleet sellaisia, etteivät ole liikkuneet vatsassa klo10-22 välisenä aikana välttämättä ollenkaan, tai en siis ole tuntenut mitään. Eivät ole liikkuneet vaikka kuinka olen koittanut herätellä. Mutta sitten klo22-02 on ollut kauhea vääntyily vatsassa. Mutta voin sanoa, että päivä ja ilta on pitkä aika odotella liikkeitä...... ....
Mutta tuo oli sitten syntyessäänkin molempien vauvojen "päivärytmi" :P

Toisen kohdalla päätin etukäteen että käyn oman mielen rauhani vuoksi ostaa dopplerin (saa torista aika halvallakin), mutta en sit kokenut tarvitsevani.......

Mutta todellakin käyt tarkistuttaa tilannetta jos susta sille tuntuu. Opettelet luottaa vaistoon ja maalaisjärkeen. Eihän tuokaan nyt takaa että kaikki on kunnossa loppu ajan. Vaikka siis varmasti kaikki menee hyvin. Mutta kun aina asiat ei mene niin kuin toivoo

Kiva kuulla että kaikki oli kunnossa. En tiedä miksi, mutta omat vauvani ovat tosiaankin liikkuneet eri lailla juuri noista viikoista 27 eteenpäin. Liikkeitä on tuntunut harvakseltaan, verrattuna aiempiin raskausviikkoihin. Silti kaikki on ollut kunnossa ja lapset syntyneet terveinä.
3

Yhteistyössä