Sikiön tarjonnan selvittäminen? Milloin ulkokäännös? Nyt rv 35..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Viime viikolla oli neuvola, th ei osannut sanoa kummin päin lapsi on. Oli puhetta että tehdään sitten lähetettä ultraan ellei ens kerralla selviä. Itse tiedän toki missä lapsen selkä on ja missä jalat on ja mihin potkut tuntuu, mutta en tiedä kumpi pää on ylös ja kumpi alas. Potkut tulee mahan keskivaiheille ja alas/taakse. Oliskos siis perätilassa? Mietin vaan et kuinkas kiire tuolle ultralle tulee, jos onkin perätilassa niin missä vaiheessa ulkokäännöstä yritetään? Nyt siis rv35 ja mieluusti kyllä alakautta synnyttäisin. Ei mua vielä huolestuta, mutta totta kai se synnytyskin tulee jo välillä mieleen..

En muista, millä viikolla sitä yritettiin, mutta ei se onnistunut. Ei onnistu läheskään aina ja riskejä siinä on. Mulle mistään riskeistä ei kerrottu, vaan jälkikäteen kuulin, että käännösyrityksiä kyllä tehdään, mutta tuskin kukaan lääkäri sellaista omalle läheiselleen lähtisi tekemään.

En muista, millä viikolla sitä yritettiin, mutta ei se onnistunut. Ei onnistu läheskään aina ja riskejä siinä on. Mulle mistään riskeistä ei kerrottu, vaan jälkikäteen kuulin, että käännösyrityksiä kyllä tehdään, mutta tuskin kukaan lääkäri sellaista omalle läheiselleen lähtisi tekemään.

Ne riskit onkin mietityttäneet.. Istukka on etuseinässä ja olen Rh- äiti. Mietityttää voiko istukka vaurioitua käännöksessä ja se, että jos siinä yhteydessä tulee jotain pientäkin vuotoa istukasta, niin riskinähän on vasta-aineiden kehittyminen. En tiedä, lähdetäänkö tällaisessa tapauksessa edes yrittämään, en ole kysynyt. Mutta joka tapauksessa, täytyyhän se tarjonta selvittää. Mietin vaan milloin tuo ultra sitten tehtäisiin, jos sille on tarvetta?

Hmm, muuta en osaa sanoa, mutta minulla vauva raivotarjonnassa ja potkut tuntuu juurikin tossa vatsan keskivaiheilla. Sillä on jalat kippuralla, rv 33 tosin vasta menossa.

[QUOTE="mimmi";23897758]Hmm, muuta en osaa sanoa, mutta minulla vauva raivotarjonnassa ja potkut tuntuu juurikin tossa vatsan keskivaiheilla. Sillä on jalat kippuralla, rv 33 tosin vasta menossa.[/QUOTE]

No minäkin oon tätä miettinyt, että josko olis näin. En kyllä tiedä, jaksaiskohan tämä nyrkkeillä niin kovasti tuonne alaspäin, välillä tuntuu aika inhalle virtsarakossa.

Mulla käännettiin, olisko ollu viikko 37. Lekuri yritti kerran, ei onnannut, sanoi että yrittää uudestaan koska vauvalla oli tilaa kääntyä hänen mielestään. Odoteltiin hetki ja uusi yritys, ja kääntyi. Tuloksena normaali (helppo) alatiesynnytys rv 39+2 kahdessa tunnissa.

Kannattaa suostua käännösyritykseen.

Vähän tuossa googlettelin ja annetaanhan se anti-D profylaksia, joten sen suhteen ei liene hätiä. Istukka kuitenkin etuseinässä. Olen uudelleensynnyttäjä. Hmm, jännittää vähän silti jo etukäteen mitenhän käy.. Mukavaa kokenut että teillä onnistui :) kattelin, että 60%:lla uudelleensynnyttäjistä onnistuis käännös. Voi kun tämä mukelo ymmärtäisi olla oikeinpäin kuitenkin :)..

Yhteistyössä