sikiön syke 170

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut tuleva äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut tuleva äippä

Vieras
onko muilla sikiön syke ollut 170 dopplerilla jos kovasti liikkunut ?
mulla yleensä ollut 150 mutta nyt näytti 170 ja terkkakin oli kovasti huolestunut. tosin vauva liikkui kovasti kun sykettä mitattiin

vaikuttaako äidin stressi tai hermostuneisuus sikiön sykkeeseen? kun tuntui että itselläkin pulssi nousi siinä selällään maatessa kun siinä tulee vielä huono olo ja pitkään mittailtiin vauvan sykettä..

4d on käyty ja silloin rakennetutkimuksessa sydämestä ei löytynyt mitään vikaa tai mainittu poikkeavaa..

Meillä on ollut kahdella nuorimmalla korkeat sykkeet aina liikkeessä. Terkka on sit odotellu, että vauva rauhoittuu ja mitannut sitten uudestaan. Toiseksi nuorimmalla oli synnytyksen aikana syke jo 200 ja silloin kyllä lääkäri sanoi, että pian pitää syntyä tai leikataan. Poika sitten syntyikin pian, terveenä 9 pisteen vauvana.

Kyllä varmasti vaikuttaa - mulla keskussairaalareissuilla vauvan sykkeet aina TOSI korkealla 180-190 välillä. Kauan mitattiin, mutta lääkäri ei sanonut mitään. Olin syönyt tosi huonosti (tai ajat oli 2h myöhäs) ja vauva sitten mahassa hermostui mittaamista. Antoivat pillimehua polilla ja vauvankin sykkeet laski :) ELi moni asia voi vaikuttaa, oma olo, syömättömyys ja vauvan liikehdintä.

Yhteistyössä