Sikiön liikkeet rv 11+1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannuli88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sannuli88

Jäsen
04.01.2010
943
1
16
Eli nyt on menossa toinen raskaus ja rv 11+1. Vatsassa on alkanut tuntumaan elohiiren tapaisia nykäisyjä ja välillä vatsa kuplii. Onko mahdollista että kyseessä olisi sikiön liikkeet? Onko mahdollista edes tuntea niitä näin aikaisin?
Onko muita samankaltaisia kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Miten ihmeessä rv10 voi tuntea liikkeet, oli kuinka hoikka tahansa, kun alkio on vain muutamia senttimetrejä pitkä? :ashamed: Tuo rv12 kuulostaa myös aika uskomattomalta.

En kanssa usko moiseen. Ei ne liikkeet niin kovia vielä siinä vaiheessa ole. Suolisto siellä toimii, mutta jos joku haluaa ajatella että ne ovat vauvan liikkeitä.. eihän se huonokaan ole :D

joo, käytännössä lienee mahdotonta tuntea liikkeet noin aikaisin. itse tuntin esikoiselta ekat liikkeet rv18 ja kuopukselta rv15 ja tuota jälkimmäistäkin neuvolassa epäilivät....

Kyllä minä tunsin hyöhenen kevyttä "liikehdintää", kutittelua 11+ viikolla ja sanoi, että mahdollista on kyllä tuntea jotain. Minä tunnen myös oman suoleni aika hyvin ja siitä ei ole ollut kyse. Nim. herkkävatsa.
Ensimmäiset oikeat liikkeet tunsin sitten 15+ viikolla ja ne oli sellasii potkuja jo..

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Miten ihmeessä rv10 voi tuntea liikkeet, oli kuinka hoikka tahansa, kun alkio on vain muutamia senttimetrejä pitkä? :ashamed: Tuo rv12 kuulostaa myös aika uskomattomalta.

Peesailen. Lääkäreiden mukaan mahdotonta tuntea liikkeitä noin aikaisin.

Mä tunsin esikoisesta ekat liikkeet joskus rv 14-15, ja sillon olin tosi hoikka. Nyt tokaa odotan viikolla 13, muutama kilo enempi painoo mitä esikoisesta, ja ihan kuin eilen olis tuntunut ekoja hipaisuja, mutta en silti jaksa uskoa, että vielä olis ollut niitä. Ehkä parin viikon päästä voi mahdollisesti alkaa tuntumaan.. :)

Mä luulin ekassa raskaudessa tuntevani liikkeet 13+. Asian oikea laita selvisi sitten kun olin synnyttänyt ja noita ihan samantuntuntuisia "liikkeitä" tuntui taas! Johtuu kätilön mukaan siitä että suolisto siirtyy pois kasvavan kohdun tieltä ja nämä suoliston liikkeet voi sitten virheellisesti tulkita vauvan liikkeiksi. Nyt oon uudelleen raskaana ja tunsin samoja "liikkeitä" jo 4+ viikolla.

Viikolla 12 sikiö painaa 5-10 grammaa että ei todellakaan voi tuntua tuon kokoisen kappaleen liike mihinkään suuntaan kun tosi hyvällä mielikuvituksella :)

16+ saattaa kuulemma alkaa jotain oikeita liikkeitä tuntumaan, riippuen kohdun asennosta ja istukan paikasta sekä tosiaan vatsan rasvakerroksesta.

Mulla menossa rv 13+5 ja eilen neuvolan täti kysyi olenko jo liikkeitä tuntunut. Jatkoi vielä että kun olen uudelleen synnytäjä ja tiedän miltä ne tuntuu ennestään saatan alkaa huomaamaan niitä JO! Että eiköhän se voi olla ihan mahdollistakin. Ainakin kakkosen kohdalla tunsin kyllä liikkeitä jo näillä viikoilla,ei tietenkään mitään MUKSAUKSIA mutta hentoja pieniä kuplia.

Yhteistyössä