Milloin uudelleensynnyttäjät ootte tuntenu liikkeet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jahvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jahvetti

Aktiivinen jäsen
09.02.2007
19 398
0
36
Siinäpä se kysymys :wave: =) '

Eli lähinnä tarkotettu nyt teille joilla jo useempi raskaus (itsellä 4. menossa), että milloin ootte liikkeet tunteneet?
Onko täysin mahdotonta, et tuntis PIENTÄ liikettä jo 11. raskausviikolla? :o
Olen nyt 2 iltana sängyssä maatessani ollut tuntevinani...voihan ne tietysti olla vaikka kadonnutta pierua :kieh: , mutta niin "sellaisille" pienille höyhenen töytäisyille tuntunut, että olen alkanut epäilemään :o

Aiemmista tunsin liikkeet n. 1. rv18, 2. rv14 ja 3. rv13...nyt menossa rv10+5...

Palauttakaa mut maanpinnalle :wave: :laugh: :laugh: :laugh:

Olen saanut 4 lasta. 1) liikkeet tuntui rv18. 2) rv15 3) rv15 ja vikalla vasta viikolla 19. Eli en osaa sinua kamalasti valaista ,mutta ite olen nuo liikkeet tuntenut aikaisemmin ku olin paljon hoikemmassa kunnossa. Ja varmaan sekin vaikuttaa missä päin kohtua vauva "ui"

Mulla vasta toinen raskaus menossa, mutta esikolta tuntui 17+ viikoilla ja nyt toiselta tuntui ensin 14+ viikolla muutaman kerran ja sitten olikin pidempi väli ja nyt 18+ tuntuu jo ulospäin.

En usko et on ihan mahdottomuus, mulle terkka sanoi kun ihmettelin et voiko muka jo sillon 14+ olla liikkeitä (siis sellasta kutittelua) ja sanoi ettei pidä mahdottomuutena, koska aikaisemminkin tuntunut aikaisin. ja toiset on herkempiä kuin toiset tuntemaan liikkeet...

No mulla kans vasta toinen tuloillaan, mutta esikoisesta tunsin rv 19 tienoilla ja tän kakkosen VASTA rv21-22. Olin ite ihan huolissani, et eiks uudelleensynnyttäjän pitäis tuntee liikkeet aikasemmin kuin ensisynnyttäjän. No, johtui varmaan mahamakkaroista, vaikka ei tämä "pippuri" vieläkään (rv33+1) potki. Ainoastaan kääntää kylkee eli "muljauttelee" ja joskus saattaa kädellä tönäistä :D

Mulla on nyt neljäs raskaus myös, tosin vasta kolmas lapsi. Ekasta tunsin vk:lla 12, tokasta vk:lla 16, kolmannesta vk:lla 18 ja tästä vk:lla 10+4. Tunsin liikkeet tästä silloin kun olin juuri syönyt ja istuin autoon hiukan liian kireät housut jalassa. Silloin alkoi tuolla virtsarakon korkeudella tuntua sellaista hentoista mukellusta. Lääkärihän nauroi minut pihalle, mutta kummasti tämä edelleen alkaa liikkua aina ruokailun jälkeen. Säännöllisesti aloin tuntea liikkeet jo viikolla 13. Eli tosi varhasessa vaiheessa. Ja muuten tämä ei juuri liikukaan kuin kiitelläkseen ruuasta n. tunnin ajan aina ruokailun jälkeen. Että etköhän ihan maan pinnalla ole. ;) Tai sitten täällä on toinen haihattelija. :D

Mä tunsin ekasta rv 16-17, tokasta rv 13-14. Nyt kolmas tulossa ja liikkeitä odotellaan :) En vaan kyllä usko ihan pienestä että ovat vauvan liikkeitä, koska mun mielestä suolen mutkuilut voi olla todellakin samantuntuisia!!! Ja ihan vakuuttavia valepotkuja olen tuntenut joskus silloinkin kun en ole ollut raskaana, joten... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Mä tunsin ekasta rv 16-17, tokasta rv 13-14. Nyt kolmas tulossa ja liikkeitä odotellaan :) En vaan kyllä usko ihan pienestä että ovat vauvan liikkeitä, koska mun mielestä suolen mutkuilut voi olla todellakin samantuntuisia!!! Ja ihan vakuuttavia valepotkuja olen tuntenut joskus silloinkin kun en ole ollut raskaana, joten... :laugh:

asiasta ihan viidenteen, mut tuli stoppiksen kirjotuksesta mieleen ne valepotkut. Kuinka yleisiä ne on, kun mä tunsin esikoisen jälkeen melkein vuoden ajan silloin tällöin ihan selkeitä valepotkuja! En kehdannu lastenneuvolassa kysyä kun luulin et oon hullu kun ei koskaan kukaan ollu puhunu moisesta! :p

Esikoisesta tunsin ekat poreilut rv14+ ja selvät potkut/nyrkit käteen asti tasan 17+0 (vaikka istukka olikin edessä ) ja nyt on tuntunut noita ensimmäisiä hipaisuja jo rv13 ja nyt ihan hetki sitten rv15+1 tuntui kunnon muljahdukset masulla. Ei voi enää erehtyä näistä. :heart: Potkuja odotellessa. EI varmaan mene enää kauan. :D

Kolmas raskaus menossa ja rv20+4 eikä vauva potki vieläkään. Kävin asiasta jo yksityisellä ultrassa,mutta kaikki oli mallillaan. Tunnen siis vauvan liikkeet ja pientä nykimistä tuntuu,mutta ei niitä potkuiksi voi sanoa. Edellisestä aloin tuntemaan jo rv16. Tämä kai on aatellut säästää mua enimmiltä potkuilta =)

On se täysin mahdollista että tunnet jo liikehdintää!

En tiedä jos olen jotenkin yliherkkä - mutta tunsin ekasta lapsesta vkolla 13 ja nyt toista odottaessa niin taisi olla vko 10-11. Minulle on nyt eri lääkärit ja kätilöt vakuuttaneet että kyllä se voi hyvinkin tuntua. Riippuu niin lapsesta (aktiivisuus), miten paksut/ohuet vatsanpeitteet ja tietysti missä istukka sijaitsee.

Nyt täällä mennään tämän toisen kanssa vkolla 15 ja selkeästi jo joka päivä tuntee voimakkaampia tömähdyksiä ja "koputusta".

Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:

asiasta ihan viidenteen, mut tuli stoppiksen kirjotuksesta mieleen ne valepotkut. Kuinka yleisiä ne on, kun mä tunsin esikoisen jälkeen melkein vuoden ajan silloin tällöin ihan selkeitä valepotkuja! En kehdannu lastenneuvolassa kysyä kun luulin et oon hullu kun ei koskaan kukaan ollu puhunu moisesta! :p

Mä ainakin ihan tunsin synnytyksen jälkeen kauankin potkuja. Sitten taas palasin maan pinnalle, että enhän mä oo raskaana. En mäkään kyllä ääneen niistä puhunut kenellekään :whistle: .

Yhteistyössä