Sikiöseulonnoista..

  • Viestiketjun aloittaja utelias -71
  • Ensimmäinen viesti
Thelma
Nekun kanssa tavoitimme joitakin samojakin mielipiteitä. Mikä ei ole itseisarvo, mutta joskus ihan mukavaa :)
Maxin kanssa olen monessa asiassa samaa mieltä ja korostan, että olen todellakin jättänyt käyttämättä vain np ultran. Rakenneultraan olemme menossa. Täällä se vapaaehtoinen, mutta sitä suositellaan.

Niin, siitä miehen säälimis ultrasta. Maaliskuiset tietävätkin asiasta.

Mieheni on vikkoreissussa yleensä, mutta sattui viime kerralla pääsemään neuvolaan, jolloin minulla oli lääkärin tarkastus. Koska on todella epätodennäköistä, että hän pääsisi mihinkään ultraan, niin hän pyysi lääkäriä, että voisiko hän kunnella edes sydänääniä, että miehenikin ne kuulisi (minä olin kulluut jo viimeksi neuvolassa). Lääkäri ottikin ja ultrasi sellaisen reippaan kaksikymmentä minuuttia ihan hyvällä koneella, joka haettiin viereisestä huoneesta. Ajattelin itsekseni, että lääkärin taisi käydä miestäni sääliksi ja ultrasi ihan hyvää hyvyyttään, kun ei se juttuun oikeasti kuulunut.
 
pilvi
Nekulle ja vaniljalle myötä tuntoiset ajatukset ja halaukset.
Olen saman kokenut pari vuotta sitten.Raskaus jouduttiin
keskeyttämään vakavan rakenne vian vuoksi,vauva ei ollut elin kelpoinen ja vaihtoehtoa ei ollut.
Nyt olen raskaana ja läpi käynyt kaikki mahdolliset seulonnat.Ensimmäiset kuusi kuukautta ovat ollet erittäin
raskasta aikaa,odottaa tuloksia ja uusia tutkimuksia.
Nyt olen antanut itselleni luvan olla oikeasti raskaana ja yritän olla murehtimatta tulevaa,sillä kaikki on tähän asti
vaikuttanut olevan täysin normaalia.
 
vanilja
Onneksi olkoon uudelle raskaudelle pilvi! Hienoa että kaikki on mennyt hyvin :D Voin vain kuvitella että kaikenlaisten seulontojen läpikäyminen on todella rankkaa aikaisemman kokemuksen perusteella -toisaalta loppuraskauteen voi varmasti suhtautua levollisemmin kun testit on tehty......
Nekulle tiedoksi että itse en ole (vielä?) raskaana. Suurin syy siihen on se että keskeytyksestä on kulunut vasta kaksi kuukautta ja täytyy kerätä lisää rohkeutta ennen uutta yritystä.
Mutta mukavaa että saimme ""rohkaisu-uutiset"" pilviltä!
 
40+
Itse en koe np-ultraa miksikään sikiöseulonnaksi, koska siellä itselle (ja miehelle) ensisijainen tavoite oli nähdä vauva (vaikka kävinkin aiemmin jo yksityisellä, muttei mies mukana), toki tieto hyvästä np-arvosta oli mukavaa kuultavaa. Samoin kaikki muutkin ultrat lasken vaan kontaktiksi lapseeni, onhan se ihana nähdä vauva siellä masussa.

Veriseula on mielestäni vähän tyhmä, sen ajoitus vs. lapsivesitutkimus on huono. Niinpä päätin iän puolesta mennä lapsivesitutkimukseen, koska se on se tarkin.
 
vanilja
Itse kävin lapsivesipunktiossa jossa kaikki oli ok. Koko alkuraskaus oli mennyt todella hyvin joten pahaa aavistamatta mentiin rakenneultraan ""vauvaa katsomaan"". Siellä kylmä totuus sitten paljastui ja jouduimme tekemään elämämme vaikeimman ratkaisun (ei tosin siltä istumalta vaan varmistustutkimusten jälkeen).
 
pilvi
Vanilja,elämäni pisimmät ja kurjimmat kaksi viikkoa oli odottaa uusinta ultraa ja toisen lääkärin lausuntoa.
Lupa keskeytykseen piti hakea myös lääkintähallituksesta.
No,lopetetaan nyt tämä ikävien muistelu.
Anna ajan vähän kulua ja eikun uutta yritystä.Mulla meni vuosi ennenkuin pystyin ajattelemaan uusintaa mutta eihän sille mitään estettä ole.Lääkäri sanoi että on tosi,tosi huonoa tuuria jos edellinen juttu uusii koska mitään selitystä mistä se olisi johtunut ei kukaan osannut sanoa.
Ja nyt lähden töihin...
 
PikkuMyy
Olen tosi pahoillani Vanilija, että teille kävi noin... Mitkään sanat eivät tuossa tilanteessa varmaan lohduta.
Kävin myös itse punktiossa, mutta meille kyllä selitettiin tarkasti, ettei se sulje pois kuin tietyt kromosomipoikkeavuudet, joten olin aika jännittynyt kun rakenneultraan menin.

Voimia ja jaksamista sinulle !!
 
Imppi
Sain np-tulokset toissapäivänä ja siitä saakka onkin ajatukset menny vuoristorataa... Np:ssä ei löytynyt turvotusta, mutta mun verestä otetuissa kahdessa kokeessa ei ollut kaikki kohdallaan. Lääkärini ei vielä osannut sanoa, mitä tämä kaikki voi tarkoittaa, mutta hermoja raastavat 6 viikkoa on edessä. Raskausviikkoja siis nyt 14 ja rakenneultraan saakka pitäisi odottaa ennen kuin saa ""varmuuden"".

 

Yhteistyössä