Sikiön sykkeestä, kuka tietää?

• Viestiketjun aloittaja Syke
  • Ensimmäinen viesti
Syke
Pitääkö paikkansa että sikiön sykettä kuunnellessa voi heittää arvauksia kumpi on tulossa sen mukaan että toisella sukupuolella olis nopeampi syke kun toisella?
Kummalla on nopeampi?
Muistatko, näetkö neuvolakorteistasi oman lapsesi sykkeen ja kumpi tuli?
Mulla esikoisella oli nopeampi syke kun tällä jota nyt odotan, esikoinen oli poika.
Sattumaa, merkityksetöntä, onko tämä ihan höpöhöpöä mitä olen kuullut

Meri-Kaisla harmaana
Ihan höpöhöpöä. Tätä kaksi kätilöä oli tutkinut ja telkkarissa oli vuosia sitten juttu. Tytöillä oli muistaakseni ka. 136 ja pojilla ka. 135. Mutta uskomuksen mukaan tytöillä on nopeampi yli 140. Itse olin sairaalassa tarkkailussa ja oli aikaa seurata sitä sykekäyrää niin kylläpä siinä olikin vaihtelua sikiön vireystilan mukaan, että ei sen perusteella oikeasti voi mitään sanoa.

skj
humpuukiahan tuo on, mutta sanotaan että tytöillä korkeampi (n.150+) ja pojilla matalampi (n.150-)
Jotkut heittää siihen vielä junakisko-hevosenlaukka -visiot mukaan...

Mutta mulla viimeks oli päälle 150 ja tyttö tuli, nyt 130 ja poikaa odotan.
Tosin ite oisin tällasen perusteella poika... ;D

ap
Kiitos =) ei sillä ole väliä kun en ultrassakaan aijo kysyä sukupuolta, ei ole mitään väliä kumpi tulee. Tuli vain tämä kuulopuhe mieleen kun huomasin että esikoisen ja tän kuopuksen sykkeet on ihan eriluokkaa =)

vieras
Ei todellakaan liity sukupuoleen :) Syke vaihtelee vauvan liikkumisen mukaan ja lisäksi raskauden kestolla voi olla merkitystä. Olen maannut molempien (poika)vauvojen kanssa syketarkkailuissa kyllästymiseen saakka ja sykkeet heittelivät aivan laidasta laitaan vauvan hereilläolon ja liikkumisen mukaan.

Yhteistyössä