Sikiön sydämessä lisälyöntejä. Onko muita kohtalotovereita??

Moikka,

mulla oli tänään ihan normaali neuvolakäynti, jossa katsottiin kaikki perusasiat. Sikiön sydänääniä kuunneltiin todella kauan ja ihmettelin itsekin kuinka kummallisilta äänet kuulostivat. Ollaan menossa viikoilla 36+4. Terveydenhoitaja kirjoitti minulle lähetteen, jolla menin sitten käymään äitiyspoliklinikalla tarkemmissa tutkimuksissa.

Kaksi eri lääkäriä ultrasi minua pitkän aikaa ja diagnoosiksi annettiin sikiön sydämen lisälyönnit. Niin minulle kovasti vakuuteltiin, että ovat kovin yleisiä ja vaarattomia. Kaikilla ihmisillä on kuulemma päivittäin tällaisia. Esikoisesta ei koskaan kuulunut mitään poikkeavia ääniä, joten tottakai olen nyt edelleen huolissani lääkärien vakuutteluista huolimatta.

Onko tämä muka oikeasti yleistä? Onko teidän vauveleilla ollut tällaista? Onko hoidettu jotenkin syntymän jälkeen tai jo raskausaikana? Onko ollut vaikutusta synnytykseen?? Kertokaa kaikki mahdollinen!!!

Kiitos avusta!
 
En tiiä,tästä ei välten oo sulle mitään apua,mut mun käsityksen mukaan noi ns oudot sydänäänet voi tosiaanki olla harmittomia.Sen takiahan osa lastenlääkäreistä on tosi tarkkoja ton kotiinlähtötarkastuksen aikarajan takia.Eivät ala tarkastaa ennen sitä kahta vuorokautta.Ite olin paniikissa ku meijän jätkältä löyty sivuääni kuukauden vanhana,kaikki vakuuttelivat et se välte merkkaa mitään.Sit kun päästiin tutkimuksiin,ni sydänlääkäri tuumas,et on ollu neuvolalääkärillä yli tarkka kuulo,ku on näin viattoman äänen löytänykki.

Epäilen vahvasti,et jos ois ollu jotain vakavampaa,ni oisivat ottaneet sut tarkkailuun/synnyttämään.Viikot ku sulla siihen riittää! :hug:

Vimpula ja hormoonihiiri 38+0
 
Epäilen vahvasti,et jos ois ollu jotain vakavampaa,ni oisivat ottaneet sut tarkkailuun/synnyttämään.Viikot ku sulla siihen riittää! :hug:


No näin määkin olen yrittäny ajatella, että ehkä otan suotta pulttia asiasta. Ei kai ne mua kotio olis enää laittanu, jos olis oikeesti jotain vakavaa tai seurantaa vaativaa..

Mää vaan olen niin herkkä tämmösissä asioissa.. Ei kai sitä kukaan tahdo kuulla mitään ylimäärästä, ns. normaalista poikkeavaa omista lapsistaan...
 
mulla oli neuvola 32+6 ja neuvolatäti kuunteli sydänääniä pitkään ja hartaasti.ja pienen jaloittelun jälkeen uudelleen ja kyljellä..
(siinä alkoi jo paniikki nousta)
selitti mulle sit et kuulee tasaiseen rytmiin tulevia lisälyöntejä,mun korvaan kuulosti kuin yks lyönti olis jääny välistä.
neuvolasta soitettiin sairaalaan ja sielä käskettiin tulla käyrille ja lääkäriin.
sain lähetteen ja samana päivänä makasin jo käyrillä.sit oli lääkäri joka teki sisätutkimuksen ja ultras.
loppu tulos oli et minuutissa tuli 4 lisälyöntiä mitkä on normaaleita niillä viikoilla.
seuraavaksi viikolle piti mennä vain käyrille.olin silloin 33+6.
se tuntui niin turhalta koska hoitaja ei osannu sanoa mitään enkä tavannu lääkäriä.
sit tuli seuraavalle viikolle taas aika.silloin oli 34+6.
silloin makasin käyrillä ja sit lääkäri tutki ja ultras.
lääkäri kattoi tosi tarkasti vauvan sydämmen ja napanuoras äänet ja antoi rauhoittavan vastauksen.ymmärsin lääkärin puheesta ettei niitä lisälyöntejä enään tuu ja kaikki on ok.

nyt tänään,36+6 oli neuvola.
menin sinne rauhallisin mielin ja sieltä lähin pois hermoheikkoisena ja ny on menny 2h vain itkies.
vauvan sydänäänet kuului välillä hitaasti ja kyljellä hieman nopeempaa.
sit kuultiin myös niitä lisälyöntejä.
neuvolasta soitettiin sairaalaan ja loppu tulos on:
huomenna neuvolaan sydänääniin ja jos lisälyöntejä kuuluu niin sit sairaalaan lisä tutkimuksiin.

mieles myllertää paljonki ajatuksia.
kaks edellistä loppuun mennyttä raskautta eikä ollu lisälyöntejä..
voiko lääkäriltä jäädä jotain näkemättä ja tämä on vakavaa..
yks kysymys nousee vahvasti esille:
miks joudun tarkempiin tutkimuksiin jos lisälyönnit on normaaleita???
kaikki sanoo et varmistaa vain tilanteen ja siitä mä oon kiitollinen mut miks jos ei oo hätää??

anteeks vuodatus.oon niin hermona ettei mitään pysty tekemään eikä mihinkään keskittymään.

onko muita??
onko kellekkään käyny et nämä vaarattomat lisälyönnit on ollukki vakavia tai vauvalla on havaittu sit sydän vika tms ku on syntyny??
toivottavasti kellään ei oo mut pakko kysyä..
 
"onko muita??
onko kellekkään käyny et nämä vaarattomat lisälyönnit on ollukki vakavia tai vauvalla on havaittu sit sydän vika tms ku on syntyny??
toivottavasti kellään ei oo mut pakko kysyä..[/quote]"

Tätä minäkin olen miettinyt, että onko sydän sitten varmasti kunnossa kun vauveli syntyy.. Ja mun tuurilla mennään tietenkin laskettuun aikaan tai yli ja näin ollen hoitajia ei ole tarpeeksi ja vauva ei saa tarvitsemaansa hoitoa.
Sairaalasta kotiutetaan liian nopeasti ja kaikki ongelmat jää huomaamatta... Hirveä tilanne!!

Onneksi tänään neuvolassa sydänäänet kuulostivat vähän paremmilta kuin viikko sitten. Ei enää ollut samanlaista sekasotkua, mutta oli siinä vielä havaittavissa eroa ihan tavalliseen jumputukseen. Täytyy toivoa, et kaikki hyvin.

En osaa Mamma sua kauheesti lohdutella, koska tiedän viime viikkosen perusteella, et siinä tilanteessa mikään ei oikeestaan lohduta. Miettii vaan koko ajan, et miksi näin kun ei ennenkään ole kuulunut ja kuinka se vaikuttaa tulevaan ym ym. Tsemppiä vaan kovasti!!!! :hug:
 

Yhteistyössä