sikiön pieni koko rv 12

  • Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti
huoli
Moi,

nt-ultrassa kaikki muuten hyvin, mutta koko oli pieni 48,2mm vastaten rv 11+4 kun hedelmöittymisestä viikkoja oli jo 12+0 (IVF)

Onko kellään ollut yhtä pientä tai kokemusta asiasta?
 
klöä
No eihän tuo heitä kun kaksi päivää! Tuskin on mikään vialla. Itselläni eka heitti viikolla (tiedettiin hedelmöitysaika myös) ja myöhemmin vielä kahdella viikolla(siis pienempi). Toinen samoin. Kumpikin syntyi alkuperäisen lasketun ajan mukaan normaalin kokoisena. Ja jos joku muu mittaisi, saattaisi saada eri mitat....
 
siis eihän tuossa ole kuin kahden päivän heitto? siis jos pitäis olla 12+0 ja vastasi 11+4? en minä olisi kyllä yhtään huolissani, mulla on molemmilla lapsilla heittänyt koko noin viikolla, kuopukselta enemmänkin ja kaikki on mennyt hyvin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoli:
Moi,

nt-ultrassa kaikki muuten hyvin, mutta koko oli pieni 48,2mm vastaten rv 11+4 kun hedelmöittymisestä viikkoja oli jo 12+0 (IVF)

Onko kellään ollut yhtä pientä tai kokemusta asiasta?
Siis kolmen päivän heitto?!

meillä 11+3 oli 44.1 ja vastas 11+1....Siis B-mitta. mitenköhän sulla voi olla 48 mm melkein samoilla viikoilla ?:)
 
Katriina
Mulla heitti kolme päivää toiseen suuntaan, ja tiedän tasan mitkä viikot ihan oikeesti silloin olit. Ei ne tuossa vaiheessa niin älyttömän tarkkoja ne mitat ole.
 
Minun pienellä oli koossa heittoa melkein viikko. Vauvalla (anteeksi, solumöykylläni) oli kehityshäiriö ja menehtyi sitten aikanaan. Ultrassa sanoivat vieläpä, ettei mitään hätää ole, no eipä ollut ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja www:
ei ne ikinä ole oikeesti just tasan samaa kokoa, meillä on aina heittänyt n 4pv pienempään,keskimäisellä 9pv,siis kolme lasta. koita olla hermoilematta <3
Se on kyllä totta, ultraajakohtainen juttu.
 
Katriina
Piti vielä sanomani, että juuri tuon ultraajakohtaisen heiton takia niitä laskettuja-aikoja ei edes muuteta menkoista laskettuun verrattuna, jos ero on kohtalaisen pieni. Meidän sairaalassa ero saa olla neljä päivää.
 

Yhteistyössä