sikiön liikkeet uudelleensynnyttäjät?!

Eli milloin olette alkaneet tuntemaan selkeitä potkuja, liikkeitä.
Itse oon nyt rv 17+4 enkä oikein vielä tunne mitään.. se huolestuttaa mua suuresti...

En tiedä missäkohtaa esim istukkani on. Neuvolakortissa ei ole mainittu siitä.

Ehkä huolehdin turhaan... Maanantaina alkaa rv 18+0 eli siis 19

Istukan paikka vaikuttaa eniten. En olisi kovin huolissani mikäli noilla vk et tunne ja istukkka sattuu olemaan suoraan edessä. Mä en tuntenu tokasta kunnolla vaikka istukka oli täysin takana ja olen laiha eikä mahassa oo edes rasvaa :D. Liikkeet tuntui potkuna varmaan joskus 18+
Tsemppiä. Kyllä ne herkästi ultraa jos yhtään vaivaa mieltä!

Luulen myös että istukan paikka vaikuttaa eniten. Esikkoa odottaessa istukka oli suoraan edessä, liikkeet tunsin joskus kun viikkoja oli pitkälti + 20 ja ihan loppuun saakka tunsin liikkeet todella huonosti ja lähinnä alhaalla. Ihmettelin kun muut puhuu kuinka ihanaa on ne vauvan liikkeet ja miten ne näkyy mahan päältä jne.. Itse en meinannut tuntea mitään vaikka vedin ison lasin sokerimehua ja makoilin sängyllä varta vasten liikkeitä kuuntelemassa. :D

Nyt toisen kohdalla istukka on ihan takana, liikkeet tuntui ekan kerran varmaan joskus viikolla 16 ja sen jälkeen ei ole hiljasta ollut... nyt tiedän mitä se muljunta on tuossa edessä ja kaikki pienetkin hipsutukset tuntuu vaikka olisin itse liikkeessä. Ei ole paljon tarvinnut liikelaskentaa tehdä.. :p

Ekasta takaistukka, liikkeet tuntuivat rv16 eteenpäin.

Tokasta takaseinäistukka, liikkeet tunnistin ekat jo rv14 kun tiesin mitä odottaa. Aluksi se oli vaan nykimistä lantionpohjalla, ja kuplintaa alavatsalla, mutta siitä selvästi koko ajan voimistuen.

Kolmannestä odotin liikkeitä tietty aikaisin, ja tunsinkin noita lantionpohjan nykäisyjä about rv14, mutta sitten hiljeni pitkäksi aikaa. Eli kunnon liikkeet alkoivat tuntua vasta rv18. Todellakin, ehdin jo hämmentyä, mutta rakenneultrassa kun mainittiin istukan paikasta, niin tuokin kävi järkeen :)

Aikaisemmista viidstä raskaudesta 14-17 viikon aikana ja lopulla olin varma kaikkien kohdalla että alien yrittää tulla mahan läpi ulos.
Nyt kaksi viikkoa jäljellä kunnes kuudes syntyy ja erittäin aktiivinen poika mahassa. Liikkeet tuntuvat kylkiluissa, mahan läpi tunkevaa alienia ei olekaan juuri näkynyt. Tähän syynä edessä oleva istukka. Näin kerrottiin heti alussa jo minulle. Minulla on vain kyljet kovana pojan liikkeiden takia ja sitten kun ne liikkeet alkoi tuntua lähemmäs rv 18 niin olen miettinyt että millloin tuo poika nukkuu kun kokoajan jompaan kumpaan kylkeen tulee iskua,työtöä ja potkua. Pitkään perätilassa olleena sai vielä virtsarakko kyytiä.

Joten älä ole huolissasi, voipi olla että istukka on edessä.

Kiitos vastauksista. Oon vaan niin kauhee hermoilija ja kun kokosjan uutisoidaan kohtukuolemista yms niin ei ihme että alkaa itsekin pelkäämään. Ajattelinkin et neuvolaan vois soittaa mut sit taasvne pitää mua varmaan ihan hulluna. Odottelen vielä rauhassa. ??

Hei. Minulla nyt viides raskaus ja tänään 18+0. Aloin rv15 tuntemaan liikkeitä jotka hiljentyivät about viikossa. Kamala huoli tuli koska aiemmissakin liikkeet tuntuneet aikaisin eikä ne koskaan ole tällai hiipuneet. Istukka nytkin etuseinässä niin kuin muissakin, mutta liekkö vauva tai istukka tai molemmat nyt kuitenkin jotenkin erilailla kun näin vaikuttaa tuntemiseen mulla?! Sykkeitä kuuntelen kotidoplerilla ja aina vahva syke. Nyt viime aikoina sellaista satunnaista kupinaa taas alkanut kuulumaan.
Mutta kyllä ymmärrän kuinka sinuakin huolestuttaa. Uskosin että vauvalla on kaikki hyvin. Neuvolaan pitäisi aina päästä kuuntelee sydänäänet, jos huolestuttaa kovin =)

Hyvää loppuodotusta!

Kiitos. Juu kyllä se vsivaa mieltä kun tuntuu ettei vatsassa ole mitään. Tilasin kans kotidopplerin sellasen perus. siinä ei näy sykettä mutta pääasia että kuuluu. ;-)
Kyllänon stressaavaa mutta hsluaisin käydä neuvolassa varmistamassa. Toiv eivät pidä mua ihan hysteerikkona.

Toinen lapsi tulossa ja ekat liikkeet tunsin joskus 15+.. Istukka etuseinässä.. Tuintuivat aluksi vain ihan alhaalla eli luultavasti siinä, mihin se istukka loppuu.. Nyt 19+ ja tuntuu jo möyryäminen ihan selvästi muuallakin kuin alhaalla..:)

Yhteistyössä