En tiedä missä kohtaa istukka on nyt, ekassa raskaudessa se oli takana ja toisessa se oli alkuun alhaalla kohdunsuulla. Nyt en ultrassa huomannut kysyä missä kohtaa se on, eikä ultaraaja asiasta maininnut.
Minä tunsin ekassa raskaudessa liikkeet rv17. Toinen raskaus oli kaksosraskaus (istukat takana ylhäällä) ja silti tunsin liikkeitä vasta rv18 eteenpäin. Kyllä silloin ehdin jo huolestua, odotin että olisin jo paljon aiemmin tuntenut.
Ekassa tunsin jo joskus rv 13-14. istukka takana. tokassa tuntui vasta rv 17 istukka edessä. koko toka raskaus liikkeeet tuntu miljoona kertaa vaimeammilta. ehkä just istukan sijainnin takia. veikkaan että sulla on edessä istukka.
Mulla 4. raskaus ja tunsin liikkeet vasta n. 18 vkolla. Muissa raskauksissa aikaisemmin. Istukan paikka, veden määrä ja sikiön asento (jos viihtyy jalat äidin selkää kohti liikket ei tunnu) vaikuttaa ja tietysti sikiön aktiivisuus; toiset liikkuu enemmän toiset vähemmän. Mulla ekassa raskaudessa tuntu koko raskausajan vain muutama potku päivässä ja kolmannessa potkuja tuli jatkuvasti.