Sikiö rakenneultrassa liian pieni:(. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
Eli rv 12 tehdyssä nt-tutkimuksessa sikiö oli pää-perämitaltaan 52mm, mikä oli ihan ok mitta ja vastasi viikkoja. Rv 18+5 uä:ssä sikiön koko olikin odotettua pienempi, vastasi rv 16+0 :(. Mistä voisi johtua? Sain lähetteen sairaalaan, sinne ensi viikolla jatkoselvittelyyn :(.

Mullakin rakenneultrassa vastas vastas n.pari viikkoa pienempää ja sitten kun syntyi rv34 raskausmyrkykyksen seuraksena ni selvis ettei istukka ollut toiminut kunnolla,vauva saikin sga diagnoosin mutta nyt vuoden vanhana on jo aika hyvin saanut kasvua kiinni

Mulla oli koko raskauden ajan paria viikkoa pienempi, mitään vikaa ei ollu vaikka tutkittiin kaikenlaista. Loppuraskaudesta tosin paha raskausmyrkytys. Lapsi kasvanu ihan normaali kokosena.

Mulla siirrettiin laskettua aikaa eteenpäin rakenneultrassa. Tyttö syntyi 38+1, mutta todellisuudessa raskaus oli varmaan pitemmällä, koska koon takia la siirrettiin eteenpäin varmaan ihan turhaan. Täysiaikainen tyttö oli 45,5 cm ja 2370 g eli viikkoihin nähden tosi pieni. Olen itsekin pieni ja meidän suvussa on syntynyt paljon pieniä vauvoja. Sairaalan lääkäri tivasi minulta miksi tämä vauva on näin pieni ja esikoisen äitinä olin hirveän huolissani, mutta turhaan. Tyttö kiri tosi äkkiä kiinni ikäisensä ja nyt 3-vuotiaana on keskimääräistä pitempi.

meillä on heittäneet kaikki suuntaan tai toiseen.. viimesin ol npt ultrassa olevinaan kuukauden liian pieni.. seuraavalla kerralla saman verran liian iso ja sitten ultraskin äitipolin konkari.. sellanen eläkkeellä oleva setä tuli ja tutki tilanteen...ultrattiin ja silleen ja katottiin pojan aivotkin ultran kautta ja maksa ja muut jutut ja sydäntä tuijotettiin pitkään ja jutskattiin miten on ihmisen rakenne ihmeellinen...ja oli ihan ok kokonen..ja hyvin meni vaikka miun raskausdiabeteksen johdosta sitten tuli lopussa pojalle paljon kokoa...

Mun vaaveli vastas np-ultrassa noin 3-4 päivää pienempää kuin piti,mutta ei muutettu la:ta, rakenneultrassa hän taas vastasi noin 2vko pienempää eikä mulle sanottu muuta kuin että se on vielä rajojen sisällä ettei kannata murehtia ja ihan normaaliaikaan hän syntyi normaalikokoisena. Sinuna en murehtisi asiaa likaa,se kasvu on tuossa vaiheessa jo yksilöllistä.

Yhteistyössä