SIKAkysymys: voinko mennä lasten kanssa kerhoon, kun mies nyt sairaana?

  • Viestiketjun aloittaja kerhoonvaiei
  • Ensimmäinen viesti
kerhoonvaiei
Eli mies makaa sängyssä jäsensäryissä ja kovassa vatsasäryssä. Voi olla sikaflunssaa, tai sitten ei. Voinko minä mennä lasten kanssa nyt aamulla kerhoon, vai olemmeko "saastuneita" ja pitäisikö jäädä kotiin?

Anteeksi vaan kysymykseni sika-aiheesta allergiaa saaville.
 
Nih
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nih:
Sikailisitko tuolla nostossa, etkö älyä?
Sikaile itse siellä ketjussa, nyt halusin itselleni tärkeän kysymyksen esille niin, että saan siihen myös vastauksia.
Tuolta ketjusta varmasti olisit löytänyt vastauksen ilman nuha aloitustasi.

Tyhmästä ääliöstä kärsii koko palsta
 
En menisi! Musta on ihan turhaa ottaa se riski, että tartuttaa ison joukon lapsia ja perheitä. Kun kuitenkin taudit tarttuu ennenku itse oireilee selvästi. Eli pitäisin nyt ainakin tämän viikon taukoa kerhoista (ja muutenkin liikkuisin aika vähän muiden seurassa).
 
vieras
En menisi. Töihin ja muihin on pakko mennä, mutta kerhoon ei. Minä olen luottanut, että ihmiset välttävät tartuttamasta muita. Jos suuri osa on sitä mieltä, että sairastuneen perheen lapset on ihan ok viedä perhekerhoihin lääppimään muita, taidanpa pysyä niistä vähän aikaa poissa oman lapseni kanssa. En nyt ihan väkisin halua meille tartuntaa.
 
Itse sairastan parhaillaan kausi-influenssaa (ainakin uskon niin) ja pidän tytön päiväkodista kotona. Ihan varmuuden vuoksi vaikka helpompi olis kieltämättä sairastaa jos hän olisi päikyssä.
En halua, että hän tartuttaa siellä pöpöä muihin jos vaikka on jo saanut musta tartunnan. Kun ei kerta ole ihan pakko hoitoon mennä.
 
tyhmyri
En menis minäkään. On kyllä huomaavaista ajatella muitakin ja muiden lapsia/aikuisia. Ei tautia nyt ehdoin tahdoin tartte tartuttaa.

Mä kans ymmärrän että pakolliset menot on hoidettava. Meillä lapset viel niin pieniä että ei kouluhuolia mutta en heitä nyt kyllä minnekään lähde vähään aikaan viemään. Miehen kanssa hoidamme kauppa-asiat ym. Aikuinen kuitenkin pystyy vähän paremmin tautia välttään käsihygienialla jne. Mutta kun lapset tuuppaa kaiken suuhunsa.

Meillä molemmat lapset syntyneet vakavasti "sairaina" ja alkumetreillä jännitystä riitti ihan tarpeeksi. En riskeerais yhtään, enkä tosiaan haluais että kukaan ylimääräinen joutuu kärsiin siitä että näkee lapsensa tosi sairaana
 

Yhteistyössä