P
Pandemrixin suoja
Vieras
Olin raskaana vuonna 2009, lapsi syntyi v. 2010. Otin raskaana ollessani sikainfluenssarokotteen (pandemrix). En nyt ota tässä kantaa siihen, oliko rokote tarpeen vai ei, se on otettu eikä sille voi enää mitään.
Minua kuitenkin kiinnostaa, saiko vauva kohdussa ollessaan saman rokotesuojan kuin mitä itse sain? Vai onko hän nyt, vajaa 4-vuotiaana ns. rokottamaton? Tietääkö kukaan, miten nämä menevät? Siirtyykö raskaana olevan äidin rokote veren / istukan tms. mukana myös sikiölle?
Minua kuitenkin kiinnostaa, saiko vauva kohdussa ollessaan saman rokotesuojan kuin mitä itse sain? Vai onko hän nyt, vajaa 4-vuotiaana ns. rokottamaton? Tietääkö kukaan, miten nämä menevät? Siirtyykö raskaana olevan äidin rokote veren / istukan tms. mukana myös sikiölle?