Sikainfluenssasta pari pohtivaa kysymystä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
1. Millä todennäköisyydellä mä tai mun perhe sairastutaan? Tässä kaupungissa on 100 000 ihmistä ja me ollaan kyllä aika aktiivisia liikkujia...
2. Millä todennäköisyydellä joku mun lähipiiristä kuolee tuohon tautiin? Pelottaa jo nyt... :( Varsinkin pienen tyttäreni puolesta.
3. Mikä on se syy, joka aiheuttaa kuolemisen sikainfluenssaan? En ole vielä sitä ymmärtänyt mikä sen aiheuttaa.
4. Voiko sikainfluenssaa sairastaa huomaamatta sitä? Tai jos vaikka onkin kuumetta mutta ei tajua että se on sikainfluenssaa... eikä mene lääkäriin... miten sit käy?

Osaako joku valaista tyhmää... :ashamed:

1. Jos se alkaa levitä enemmän niin ilmeisesti kohtalaisen todennäköistä on, että sinä tai joku lähipiiristäsi sairastuu siihen.

2. Todennäköisempää on, että kuolette johonkin muuhun tautiin tai jäätte autonalle kuin kuolette sikainfluenssaan.

3. Sikainfluenssassa jälkitaudit ovat niitä kohtalokkaampia, mutta huomaa että kuolleet ovat järjestään sairastaneet jotain perussairautta plus terveydenhoito ollut heikkoa jne jne.

4. Käsittääkseni voi sairastaa huomaamatta ja jos ei mitään erityistä ole niin ei tarvitse mennä lääkäriin. Ohjekin on, että jos pärjää kotihoidolla niin sitten vain hoidetaan kotona. Jos epäilee sikainfluenssaa niin ei pidä mennä terveyskeskukseen vaan soittaa sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja Lopeta :
se vaahtoominen!! Tavallinen influenssa on paljon tappavampi tauti, samoin aivonkalvontulehdus, sepsis, keuhkokuume ja moni muu tavallinen kulkutauti!

No miksi tästä sikaiunfluenssasta sit puhutaan ja varoitellaan näin paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
se vaahtoominen!! Tavallinen influenssa on paljon tappavampi tauti, samoin aivonkalvontulehdus, sepsis, keuhkokuume ja moni muu tavallinen kulkutauti!

No on taas media tehny tehtävänsä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2. Todennäköisempää on, että kuolette johonkin muuhun tautiin tai jäätte autonalle kuin kuolette sikainfluenssaan.

Niin on. Yli 90% sikainfluenssaan sairastuneista paranee ihan kotihoidolla. Eikä niistä lopuistakaan kaikki suinkaan kuole.

Eli ei tarvii huolestua (siitä että kuolisin tai sairastuisin vakavasti) vaikka joku päivä lääkäri ilmoittaisi, että minä sairastan tuota "possulenssua"?

Ei tarvi. Jotain mittakaavaa antanee se, etta taalla Britanniassa on nyt todettu 7500 tartuntaa, joista 7 on johtanut kuolemaan. Kuolleista kukaan ei ole ollut ns. perusterve.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

No on taas media tehny tehtävänsä...

No siitä mun mielestä mediassa puhutaan kuitenkin aika varovaiseen sävyyn, ei missään ole sanottu että koko väestö tähän nyt kuolee. Ihmiset ei vaan kuuntele kunnolla niitä uutisia/lue lehtiä, sieltä kyllä selviää se, että tämä on influenssa, joka leviää herkästi, joskaan ei Suomessakaan vielä kuin murto-osassa tapauksista Suomen sisällä ihmiseltä toiselle, ja että harva tähän kuitenkaan kuolee.

Yhteistyössä