Sikainfluenssasta ja rokotteesta + sikiön kehitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Allu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Allu-

Aktiivinen jäsen
03.09.2009
1 212
1
36
Olen tässä pohdiskellut pitäiskö mun ottaa se rokote kun olen raskaana rv 8. Mietin kumpi on pienempi paha, rokote vai itse tauti?

Onko siitä mitään tietoa, että jos sairastaa alkuraskaudessa (alle 12 rv) sikainfluenssan, niin voiko se itse tauti aiheuttaa sikiölle kehityshäiriöitä yms.? Kun tässä vaiheessa kehittyy kaikki elimet, hermostot ym.

Voiko rokote vahingoittaa sikiön kehittymistä?

Ens viikolla ois neuvola ja siihen mennessä pitäis osata päättää mitä teen. :/

ite en ota vaikka raskaana.. olen myös pähkäillyt, että onko mitään tutkimustulosta siitä vahingoittaako rokotus sikiötä..tai rokotuksen jättämättä ottaminen..

mutta olen tullut siihen tulokseen etten rokotetta ota...

http://yle.fi/alueet/perameri/2009/10/sikainfluenssarokotteen_sivuvaikutukset_yllattivat_pohjois-ruotsissa_1097874.html

Iso osa naisista sairastaa flunssan raskausaikana. Alkuraskaudessa sairastettu flunssa moninkertaistaa skitsofrenian riskin. Enemmän huolta aiheuttaa mahdolliset jälkitaudit kun ite se flunssa.

Mie olen kans tullu siihen tulokseen että en ota... Justiinsa siksi että mittään tietoa ei taija olla vaikutuksista sikiöön. Mie luulen etten henkisesti tulis kestämään sitä jos lapsi syntyis sairaana tai sairastuis myöhemmin, ja mie tollo olen jonku rokotteen tykittäny itteeni :snotty: Mut tiän senki että se sikalenssu voi pahimmillaan jopa tappaa sekä minut että vauvan. Mutko jotenki ajattelen että seki ois helpompi kestää... En tiä miksi.

Ja lisättäköön että ko esikoista ootin niin sairastin toisen ja kolmannen kolmanneksen välissä influenssan. Ikinä en ole niin kipiänä ollu... Mutta selvisin siitäki. En usko että tuolla influenssalla oli mittään tekemistä sen kans että vauva sairastu leukemiaan eikä selvinny siitä...

ajattelen kuin hyytikyppynen, eli sairastan mielummin sen ..rokote pelottaa..en antaisi itselleni anteeksi jos lapsellasi olisi joku sairaus tai vamma tuon rokotteen takia..

Uusimmat

Yhteistyössä