Sikainfluenssarokote ja sen raskausaikana ottaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
olenko ainoa...?:

1...joka otti sikainfluenssarokotteen raskaanaollessaan
2...katuu sitä ja kaipaisi kipeästi myötätuntoa
3...on pahoittanut mielensä jo moneen kertaan keskustelupalstoilla, kun käy lukemassa aiheesta ja etsimässä "kohtalotovereita"
4...josta tuntuu että kaikki muut rokotteenottaneet on kadonneet johonkin maan alle, ja äänessä on nyt vain ne jotka eivät ottaneet rokotetta ja syystä ovat tyytyväisiä päätökseensä?
5...josta tuntuu että edellämainitut henkilöt haluavat kaikin tavoin vaan kiillottaa omaa sädekehäänsä kun olivat kaukaa viisaita ja rakastivat lastaan niin paljon etteivät ottaneet rokotusta
6...joka pelkää lapsensa terveydenpuolesta, mutta ei silti saa tehtyä tekemättömäksi.

minusta tuntuu että olen ainoa. Antaa tulla, ylilaitojen, ryöpyttäkää oikein kunnolla kuinka typerä ja ajattelematon olin! Kuinka en rakastanut syntymätöntä lastani tarpeeksi ja ajattelin vain itseäni. :(

Mä en uskaltanut ottaa, mutta ymmärrän täysin myös, jos sen on ottanut. Kaikki kuitenkin on halunnut vaan omaa ja lapsiensa parasta, eikä siitä voi ketään syyttää. Eikä sitäpaitsi sitä yhteyttä ole vielä edes todistettu.:) Ja jos se sikainfluenssa joskus nyt vielä lähteekin leviämään ja rokotteesta ei löydetä (tai ainakaan tunnusteta) mitään vikaa niin sitten taas me rokottamattomat ollaan syyllisiä..

Otin! Olin raskaana noin rv 21 tai jotain. Ensiksi sanoinsin että EI, en koe tehneeni väärää ratkaisuaa. Niiden senhetkisten tietojen valossa odottajien ryhmää painostettiin sellaisella voimalla että harvempi meistä jätti ottamatta rokotteen.

Silti en ole paniikissa nyt. Miksi sinä olet?

Otin, olin raskaana rv 16+ ja harmittaa. Huolettaa, tuleeko pikkuiselle jotain rokotteesta joskus tulevaisuudessa. Viimeiseen asti mietin, otanko rokotetta vai en ja soitin jopa teratologiseen tietopalveluun asiasta - suosittelivat ottamista. Otin jo tuolloin netistä selvää rokotteesta ja huomasin, että raskaana oleville ja pienille lapsille suositeltiin maailmanlaajuisesti (tai who suositti) sitä ilman adjuvantteja olevaa rokotetta, mutta sitä ei Suomeen (kai) sitten saatu tai tilattu ollenkaan. Harmittaa kyllä, samoin kuin se, että annoin rokottaa tuolloin juuri 2 vuotta täyttäneen lapseni.

Eli otin sen joulukuun alussa, ja viimeiset kuukautiseni alkoivat 24.11. Jouluaattona sain tietää odottavani vauvaa. Jos oisin tiennyt olevani raskaana, en olisi silloin ottanut piikkiä. Nyt en voi kuin toivoa, ettei siitä ilmene vuosien päästä lapsellani mitään sairautta. Huolestunut. Vauvan laskettu kuuden päivän päästä.

minua pelottaa juuri se että mitä lapsellani myöhemmin ilmenee rokotteesta, joku on puhunut jopa hedelmättömyydestä.. turhahan niitä on etukäteen murehtia, mutta kyllä suututtaa ja harmittaa että menin rokotteen ottamaan! ja jotenkin minua harmittaa se kun täällä palstoilla tällä hetkellä tuntuu että monet kirjoittelevat tosi ikävään sävyyn siitä kuinka idiootteja me olimme jotka luotimme viralliseen tahoon ja otimme rokotteen. Halusin vaan herättää keskustelua kun tuntuu että rokotteen ottaneet ovat kaikki nyt vaienneet. Kiitos vastauksistanne! Vaikkei tietenkään lohduta yhtään että on muitakin jotka rokotteen ottivat ja katuvat sitä :(

En sano tätä pahalla, mutta silloin syksyllä todella moni yritti varoitella rokotteesta, ettette ottaisi sitä. No puolet suomalaisista ilmeisesti lukee nettiä ja alkaa epäilemään jos moni asia haiskahtaa ja puolet ei uskalla itse tehdä omia ratkaisuja? No mutta, tehty mikä tehty (tuskin rokotteesta tulee monellekaan mitään, joten rauhoittukaa)

MUTTA: MITÄS JOS NYT TÄSTÄ LÄHTIEN AJATTELISITTE ITSE, ETTEKÄ HAUKKUISI ENÄÄ TIEDON JAKAJIA HUUHAA-FOLIOHATUIKSI, sovitaanko näin???

Itse en sitä ottanut, enkä asiaa sen kummemmin kommentoi, jokainen teki sen päätöksen sen hetkisten tietojen perusteella..
MUTTA, sinällää aika huvittavaa et sillon kun hysteria oli pahimmillaan, meitä jotka ei rokotetta ottaneet haukuttiin vastuuttomiks ja naljailtiin siitä kuinka ei yhtää ajatella lapsiamme jne jne..Nyt kun homma kääntykin näin, heti ollaan maansa myyneitä jos asiasta edes mainitaan..Ei täällä kenenkää tartte ruveta vittuilemaan ja haukkumaan sen takia, mut ihmettelenpä vaan sitä kuinka tää homma toimii..

Itse en sitä ottanut, enkä asiaa sen kummemmin kommentoi, jokainen teki sen päätöksen sen hetkisten tietojen perusteella..
MUTTA, sinällää aika huvittavaa et sillon kun hysteria oli pahimmillaan, meitä jotka ei rokotetta ottaneet haukuttiin vastuuttomiks ja naljailtiin siitä kuinka ei yhtää ajatella lapsiamme jne jne..Nyt kun homma kääntykin näin, heti ollaan maansa myyneitä jos asiasta edes mainitaan..Ei täällä kenenkää tartte ruveta vittuilemaan ja haukkumaan sen takia, mut ihmettelenpä vaan sitä kuinka tää homma toimii..

Peesi tälle,kyllä siinä moneen kertaan tuli pahotettua mieli kun niitä syytöksiä kuunteli,niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Mutta ap:lle,ymmärrän huolesi kyllä.

Minä otin ja lapsi on ekaluokkalainen nyt. Puheenkehityksen häiriötä, alkavaa lukivikaa, häiriökäyttäytymistä ja vakavaa levottomuutta. Joka päivä mietin millaista elämämme olisi jos en olisi ottanut sitä piikkiä

Minä otin ja lapsi on ekaluokkalainen nyt. Puheenkehityksen häiriötä, alkavaa lukivikaa, häiriökäyttäytymistä ja vakavaa levottomuutta. Joka päivä mietin millaista elämämme olisi jos en olisi ottanut sitä piikkiä

Luultavasti samanlaista, kyllä niitä tyhmiä lapsia on ennen tätä rokotettakin syntynyt. Meidän lapsi aloitti koulun ja hän on täysin terve/fiksu.

Yhteistyössä