Mukava kuulla, että teillä on alkanut sujumaan hyvin
teealaura uuden perheenjäsenen kanssa! Kuulostaa ihanalta muutokselta
Onko uusi perheenjäsen siis vauva vaiko taapero ikäinen? Ja tahtoisin kysyä yhteistyöstä vanhempien kanssa, että millä aikavalillä lapsi mahdollisesti tapailee biosukuaan vai tapaileeko ylipäätään ollenkaan sitten jatkossa, pystytkö siitä mitään suurpiirteisestikään kertomaan miten teidän kohdalla?
Voi, mekin niin toivoisimme, että muutos uuteen elämänvaiheeseen tulisi suht pian sitten valmennuksen jälkeen. Malttamattomina jo välillä, kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää
Meillä on ensisijaisesti toiveena vauva, mutta 2v tai alle olemme toivoneet nuoren ikämmekin vuoksi. Sosiaalityöntekijä ja sijaisäiti sanoivatkin kotikäynnillä, että näissä tilanteissa sijoitus voi tapahtua tosi nopeasti. Vauvan tai pienen aikaa vastaanottoperheessä tai laitoksessa ei turhaan pitkitetä vaan pyritään sijoittamaan pitkäaikaiseen perheeseen mahdollisimman pian. Siitäpä johtuen minun oli kerrottava töissä jo aika varhaisessa vaiheessa mahdollisesta töistä poisjäännistä, joten teimme jo töissä muutoksia minun suhteeni. Minulla on vakituinen työpaikka ja sellainen työ, etten olisi voinut vain yhtäkkiä ilmoittaa jääväni pois. Onneksi saimme järjesteltyä niin, että voin jäädä kivuttomammin nyt sitten pois töistä kun sen aika tulee. Riippumatta siitä, milloin se sitten tulee. Sitä aikaa odotellessa
Riina72, minulla myös eräs ystävä, joka on kiinnostunut toimimaan yksin sijaisvanhempana. Ollaankin kuulosteltu, että hyvin eritavalla eripuolilla Suomea suhtaudutaan yksin sijaisvanhempana toimimiseen.. Hänellä siis täysin mietinnän alla vasta, joitakin tiedustelupuheluita soitellut, muttei ihan vielä prideen olisi lähdössä. Toivottavasti pääsisit mukaan!