sijainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pena

Vieras
Olen lähdössä vuoden tyäkomennukselle Aasiaan. Vaimo ja lapset jäävät Suomeen. Vaimo ehdotti, että sopisimme, että kumpikin saa käydä vieraissa tuona aikana. Ei tulisi pettämisiä, eikä tarvitsisi kitua. Naimisissa olemme olleet 7 vuotta. Vaimo on 28. Aluksi loukkaannuin, nyt olen ruvennut miettimään, jos sittenkin suostuisin. Voiko avioliitto toimia normaalisti vuoden jälkeen palattuani, jos suostun tai jos en suostu?

Itselläni ei ole lapsia ja pisin suhteeni on ollut 3 vuotta, joten en tiedä olenko jäävi vastaamaan. Mutta olen sinkkuna mm. ollut vuodenkin ilman seksiä, koska ei vastaan tullut tosirakkautta. Nyt kun on niin pystyisin helposti olemaan ilman seksiä vuoden ja odottamaan rakasta miestäni, pelkkään seksiinkin voi käyttää omia apuja jos oikein himottaa... Kyllä minä ainakin ikävöisin toista enkä haluaisi tai voisi mitään sijaista ottaa, toivon että jos joudumme samaan tilanteeseen, ei miehenikään haluaisi.
Ehkä 7 vuoden jälkeen jo on niin tottunut toiseen, sitä kuvittelee että voi vaan sopia säännön ja tehdä kuten sovittiin. Mutta kokemuksesta tiedän, että suhteet, oli se sitten pelkkää seksiä tai tunnepitoinen, jättää jälkensä. Ei varmasti oma suhde enää olisi sama ja molemmilla tulisi kysymyksi mieleen jälkeenpäin, mustasukkaisuus on hyvin normaali tunne... mutta hajottaa helposti suhteen, haluat tai et. Entä lapset, heillekin kuvittelisin olevan suht moraaliton kasvupohja, jos äiti ja isä eivät toisiaan arvosta vaan korvaavat sijaisella... En tiedä, vain minun mielipiteeni ja onneksi olen vihdoin löytänyt yksiavioisen miehen.

Niinpä niin..mies vaatii taas naisen olevan siveydensipuli kun itse lähtee metsästeleen thai tyttöjä ja ehkä piristää arkea tuoden vinosilmiltä ""tuliaisia"".uskoo ken haluaa,että reissumies ilman seksiä vuoden,ha ha ha! Vaimolta voi niinki onnistua. Mutta mikä kumma miehil on,että itselle kyllä suodaan (salaa)""etuuksia"",mutta rakas vaimo jätetään ilman?onko se sitä suurta rakkautta? Mitä toivot itselles tehtävän,tee se myös muille!

>>Vaimo ehdotti, että sopisimme, että kumpikin saa käydä vieraissa tuona aikana.

Eli vaimoisi ilmoitti, että ei usko uskollisuuteesi. Ja että koska ei voi uskoa siihen, aikoo itsekin käydä vieraissa.

Ehkä se on niin.. turha itkeä kun maito on jo kaatunut?

Vaimolla itsellään vipattaa menojalka ja huomasi tilaisuutensa tulleen. Vaimon on vain pakko kertoa siitä, koska on Suomessa valvovien silmien alla. Miehen seikkailuista ulkomailla ei kukaan kerro mitään.

Ellit tulkitsevat asian niin, että vaimo ei usko uskollisuuteesi ja haluaa samoja oikeuksia.

Minusta tilanne on vaikea ja vaimo voi myös ajatella, että mene ulkomaille, minä olen sillä aikaa vapaa toteuttamaan haaveeni. Ette ole aivan samalla viivalla asiassa. Jos sinä nait ulkomailla ja nainen kotonaan, niin suuri vaara on , että vaimosi rakastuu ja se on hyvin todennäköistäkin. Ja vaikka hän ei jatkaisikaan sivusuhdettaan, niin tulet jatkossa elämään elämää, missä teitä vastaan kävelee mies, joka moikkaa vaimollesi vanhana rakastajana ja sinä taas et tuo naista ulkomailta?

Jos aivan kamala tilanne teillä on, niin vaimollasi on jo ehkä suunnitelma valmiina ja mies katsottuna siihen tarvitaan nyt vain sinun suostumus.

Niin kuin huomaat, olen varsin epäluuloinen asiasta ja minusta teidän suhteenne ei ole kunnossa?

Nämä ovat vain arvailuja.

Eikö kannattaisi sopia vaimollesi vakirakastaja sijallesi vuodeksi. Voisin hoitaa tehtävän hienotunteisesti ja luottamuksella. Vaimosi voi tulla koeporaukseen koska hyvänsä, astun sovittaessa myös kotonasi.

Minulla on täsmälleen samat ajatuksella kuin nimimerkillä 'mies'.

Mistä vaimosi ehdotus sinun mielestäsi kumpuaa, 'ap'? Mitä sopimuksia olette tähän asti noudattaneet? Mihin suhteenne ja rakkautenne oikein perustuu?

No jos vuoden verran molemmat olette erossa ja pelehditte muiden kanssa. Niin sanoisimpa, että ohi on. Toki ihmeitäkin tapahtuu.

Mutta todennäköisyys on suuri, siihen että vaimosi löytää uuden miehen ja ihastuu. Etenkin, kun luvan kanssa saa mennä. Pitkän suhteen jälkeen tuo alkuhuuma tuntuu taivaalliselta.

Voipi olla, ettei tuon jälkeen paluuta entiseen ole.

Ole tyytyväinen, vaimosi on realisti ja rehellinen. On teidän molempien etu, että suostut. Liittonne säilyy salailulta ja valheelta. Hyvä olisi myös, että sopisitte, että kumpikin kertoo seikkailunsa toiselle, ettei myöhemmin tulisi yllätyksiä tai hankalia tilanteita.

Kun teette päätöksiä, niin huomioi myös se seikka, että miehen on hyvin vaikea saada useissa Aasian maissa muuta kuin ostoseksiä. Nainen taasen saa seksiä, niin halutessaan, vaikka kymmenen kertaa päivässä.

Vuosi menee toisaalta nopeasti, mutta kuitenkin hitaasti. Paljon riippuu parisuhteen jatko myös siitä, onko sinulla mahdollisuutta pitää lomia, jotka vietät kotona. Mitkä seikat muuten vaikuttivat siihen, että päädyitte tuollaiseen ratkaisuun, että lähdet yksin työmatkalle? Raha? Otitko päätöstä tehdessäsi huomioon sen, että hintana saattaa olla perheen menetys?

<<Ette ole aivan samalla viivalla asiassa. Jos sinä nait ulkomailla ja nainen kotonaan, niin suuri vaara on , että vaimosi rakastuu ja se on hyvin todennäköistäkin

<<Kun teette päätöksiä, niin huomioi myös se seikka, että miehen on hyvin vaikea saada useissa Aasian maissa muuta kuin ostoseksiä. Nainen taasen saa seksiä, niin halutessaan, vaikka kymmenen kertaa päivässä.

KRISTUS kun typeriä kommentteja. Eiväthän nuo kuomoa mitenkään sitä, että vaimosi on todellakin melko varma, että käyt AP vieraissa. Ja realistina ottaa saman oikeuden itselleen. Yhtä suurella todennäköisyydellä AP rakastuu johonkin upeaan thaityttöön. Ja mitä hiton väliä sillä on KENEN kanssa sitä pettää??? Vaikka AP kävisi transvesiitilla Thaimaassa (on kuulemma koreita poikia!), tai AP:n vaimo maksullisella Virossa. Pettämistä ku pettämistä!

Puhutte puista kun pitäisi puhua metsästä.

Suhteenne - eli luottamus - ei ole kunnossa. Vaimosi ei luota uskollisuuteesi.

elli, mielipiteet ovat mielipiteitä, sinä tuskin olet oikea ihminen arvottamaan niiden typeryys -tai fiksuustasoa, kun oletat automaattisesti, että ap on menossa Thaimaahan. Aasiassa on muistaakseni yli 40 maata mm Turkki ja Venäjäkin kuuluvat osittain Aasiaan.

Edelleen puhut puista. Ihan sama pettääkö AP turkkilaisen pojan/tytön kanssa vai onko se afganistanilainen kimppaporukka....

... mutta AP:n vaimo ei usko uskollisuuteen. Ja sitä olisi syytä pohtia.

Hassua, mulle ei tullut mieleenkään, että epäluottamusta toisen uskollisuuteen voidaan osoittaa ehdottamalla ""uskottomuutta"" - vaikkakin tavallaan sovittua. Että pelkkä 'epäily' voi olla ihmisellä niin vahva, että parempi antaa tapahtua - ja niin, suoda samalla itsellekin! - kuin pyrkiä elämään uskollisessa suhteessa 'kunnes toisin todistetaan'.

Pitäisikö pohtia onko ap:n vaimo sitten vainoharhainen, luottamiseen ylipäätään kykenemätön ns. ""hullu akka"" vai onko mahdollista, että hän vain ajaa omia etuja (eli pääsee itse vieraisiin)? Vai onko olemassa kolmas vaihtoehto, että hän ajaa kummankin 'etuja' ja vilpittömästi uskoo, ettei suhde siitä kärsi vaikka käyvätkin vieraissa?

Suostu! Aasiassa naiset ovat pienipilluisia, hoikkia ja nättejä. Tekevät miehen tyydytyksen eteen mitä käsketään ja vielä enemmän. Veikkaan että vuoden jälkeen tuo kotiisi muutamia uusia muutoksia, jotka vaimosi on otettava alistuneena vastaan. Jos ole suurinpiirtein vaimosi ikäinen, niin löydät helposti myös ei-maksullista seuraa kunhan käyt yöelämässä ja tutustut paikallisiin ihmisiin. Loppukädessä silläkään ei ole mitään merkitystä, koska eihän se siellä maksa käytännössä mitään... WIN-WIN situation

Vaimosi yksinkertaisesti tuntee sinut. Hän tietää, että et tule siellä olemaan uskollinen, joten hän ottaa asian aika realistisesti. Ettet turhaan kuvittelisi sitten hänen täällä kotimaassa sinua siveänä ja uskollisena kaipaavan.

Ja toisaalta, onhan siinä sitten sinullakin vähän miettimistä. Vaimoasi todennäköisesti ahdistaa ajatus sinusta jonkun toisen kanssa, joten samaa ahdistusta sitten sinullekin, kiitos!

Tässä nyt voi olla takana erilaisia ajatuksia ja toiveita. Esimerkiksi se, että kauhistuneena tällaisesta mahdollisuudesta peruisit koko keikan. Tai alkaisit vaatia vaimoa mukaan sinne Aasiaan. Tai että ainakin vakuuttelisit uskollisuuttasi ja anoisit ja pyytäisit häntäkin olemaan täällä sillä aikaa uskollinen.

Nuo reissujohnin tuputukset ei kuulu avioliitossa eläville. Raukalla ei muutenkaan tunnu olevan päässä muuta kuin ""pillun"" koko -jutut, niitä hän täällä tasaisin väliajoin tarjoilee. Ja tiedoksi hänelle: kenenkään vaimon ei ole otettava alistuneena vastaan yhtään mitään eikä niin myöskään tee, ei täällä eikä Aasiassa, nuo on pelkkiä pienen pään pieniä kehitelmiä.

Mihin on laitettava rajat esim. kaukosuhteessa, jossa nähdään kuukausien väleillä. Onko niissäkin mahdollista sopia sivusuhteista, kun nähdään niin harvoin.

Minä vaatisin uskollisuutta molemmilta ja kävisin useammin kotona; lentokoneet on keksitty ja lippujen arvoa ei tässä tapauksessa voi rahalla mitata.

Mutta se on eriasia, jos haluatte erota sanan mukaisesti vuodeksi.

Eilen juttelimme vaimon kanssa matka-asian loppuun. Sovimme, että kumpikin saa käydä vieraissa ja toiselle kerrotaan, kun on käyty.

Ajattelin, että näin ainakin saan tietää, missä mennään. Karvastelee silti jo etukäteen, vaimon jakaminen ottaa vastaan, itselläni pikku vipinää on ollut joskus ennenkin.

Avioliittonne on vuoden erilläänasumisen jälkeen JOKA TAPAUKSESSA erilainen kuin nyt. Sinä muutut ja koet omiasi kaukanapoissa, vaimosi tod näk itsenäistyy perheen arjen pyörittäjänä täällä Suomessa ja te molemmat näette toistenne ja perheen arvon vähän eri näkökulmasta kuin ennen.
Mitä se vaikuttaa vaimosi ja sinun suhteeseen miehenä ja naisena (siis ei isänä-ja-äitinä), sitä ei kukaan voi etukäteen tietää. Ettekä varmaan pysty vuoden jälkeistä tilannetta ennustamaan edes siltä pohjalta, että päättäisitte seksitarpeittenne hoitamisesta mainitsemallanne tavalla

Yhteistyössä